Results 1 to 10 of 10

Thread: Suggesties ivm GUI

  1. #1

    Smile Suggesties ivm GUI

    Goedendag.

    Ik ben bezig met een programma dat een aantal servers weergeeft met daaronder hun bijhorende clients. (zie bijlage)

    Nu ben ik op zoek naar een gebruiksvriendelijke oplossing die het mogelijk maakt om makkelijk en snel informatie te weergeven van de geselecteerde server of client. (Erover hoveren met de muis kan ook natuurlijk)
    Dit is aan de hand van een TTreeview.
    Iemand een innovatief ideetje?

    Ik had gedacht aan kolommen, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn in een TTreeView..

    De informatie zou bijvoorbeeld zijn:
    - uniek ID nummer
    - IP adres
    - en meer..

    Groeten
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	Screenshot_pazzhop.png 
Views:	244 
Size:	41.9 KB 
ID:	5541  
    "Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction." - A. Einstein

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Hoe diep wil je gaan. Je kan natuurlijk ook gebruik maken van TVirtualtree. Hoe kom je aan die info. Wordt dat ergens opgehaald?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    Dat wordt normaal gezien meegestuurd door de SocketOnRead.
    Wat is het verschil tussen VirtualTreeView en Treeview?
    Groeten
    "Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction." - A. Einstein

  4. #4
    In een treeview sla je alle data op in de Caption van de items. Bij een virtual treeview sla je de data niet op in de treeview maar hou je die in je datastore en zorg je ervoor dat alleen het tonen door de treeview wordt gedaan.
    Marcel

  5. #5
    Geweldig! Ik kan de windows installer echter niet correct uivoeren..
    "Access Denied."
    "Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction." - A. Einstein

  6. #6
    Misschien met je Windows even helpen door het als Administrator uit te voeren.
    Marcel

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by nindustries View Post
    Goedendag.

    Ik ben bezig met een programma dat een aantal servers weergeeft met daaronder hun bijhorende clients. (zie bijlage)

    Nu ben ik op zoek naar een gebruiksvriendelijke oplossing die het mogelijk maakt om makkelijk en snel informatie te weergeven van de geselecteerde server of client.
    Iemand een innovatief ideetje?
    Wat mij opvalt; in een treeview kan je niet copy/pasten. Als je volledige gebruiksvriendelijkheid wilt, helpt het de gebruiker enorm als je hem/haar toestaat de gegevens te gebruiken zoals deze dat wil. Ik stel voor dat je de gegevens wegschrijft naar een TMemo. Dat klinkt misschien wat onhandig, maar je geeft je gebruiker alle vrijheid en het kost weinig moeite.

    Ook voor het ontwikkelen heeft dit voordelen: je kan op deze manier je schrijfwijze/structuur veranderen zonder veel opnieuw te moeten programmeren. Als die opmaak uitontwikkeld is, kan je altijd nog een "harde" gui bij maken (die default aan staat).

    Als het alleen gaat om het genereren van een rapport: Gebruik HTML, dat is meteen ook een kleine stap vanaf die TMemo, en dan nog wel met grote resultaten. En de gebruiker kan nog steeds naar hartelust kopieren en plakken. (Gebruik CSS voor de opmaak, dan is dezelfde HTML op meerdere manieren te visualiseren)


    (Een of ander Grid VCL type zou ook handig zijn, of misschien wel een ClientDataSet, maar hier heb ik geen ervaring mee)


    NB. als je geen Memo/HTML wilt gebruiken, denk dan zeker wel aan:
    Wat je omschrijft lijkt op een netwerk topologie. Werk éérst uit wat je wilt weergeven. Kijk daarna wat de gebruiker niet wil zien (information overload is niet leuk). Zoek daarna uit hoe je dat gaat verbergen, en hoe wat overblijft er mooi uitziet.
    Gezien de toepassing, neem in acht dat het zoekresultaten moet kunnen tonen. Gaat de visualizatie die je hebt bedacht deze "halve" lijsten ook netter kunnen tonen dan de TMemo?
    Last edited by Barry Staes; 06-Jul-11 at 10:53.

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Merendree, België
    Posts
    224
    De devexpress quantumgrid? Natuurlijk wel betalend ...
    Life is too short, don't stress every day

  9. #9
    OK, heb VirtualTreeview eindelijk geinstalleerd!
    En nu... hoe maak ik kolommen?
    En ik zie 2 verschillende componenten: TVirtualDrawTree & TVirtualStringTree.
    Enige uitleg aub?
    Groeten
    "Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction." - A. Einstein

  10. #10
    De Columns property zit onder de Header property verstopt. Ik denk dat TVirtualStringTree de juiste voor je is, de TVirtualDrawTree is meer als je zelf gaat tekenen.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •