Results 1 to 11 of 11

Thread: Mac hardware

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Mac hardware

    Wat zijn de minimum requirements voor een Mac om daarop met Lazarus een applicatie te ontwikkelen?
    Ik wil graag met zo weinig mogelijk kosten aan het spelen met Lazarus op de Mac en ben daarom aan het kijken naar een tweedehands Mac.

    Heb ik een met een Intel processor nodig of kan ik ook voldoen met een PowerPC?
    Is een dualcore 2.0 Ghz genoeg?
    Is 2 GB RAM voldoende?
    Anders

    May your code compile!

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Hallo Anders,

    Misschien is een Mac mini een optie. Ervaringen zijn positief.

    Ik geloof dat Bob Swart ook een Mac mini gebruikt op zijn Delphi XE2 workshop. Zie ik je daar nog?

    Groet,
    Erwin

  3. #3
    Je hebt volgens mij wel een X86 Mac nodig. Wat ik begrepen heb draait de nieuwste OSx niet op alle oude hardware, je hebt een minimaal aantal cores nodig.

    Op internet zwerven trouwens ook beschrijvingen rond hoe je OsX op een virtuele machine kunt installeren. Scheelt je weer een paar honderd euro die je niet aan die dictator hoeft te betalen (als het werkt althans).

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ga naar intel. Core2 minimaal (core(1) kan de laatste OS X NU al niet meer draaien)

    Aantal cores is niet de factor, maar Core1 vs core2. (beide dual cores). Oftewel de eerste generatie X86 is reeds niet meer gesupport.

    En dan de rekensom doen of het rendeeert.

  5. #5
    En dan de rekensom doen of het rendeeert.
    Dat is met Apple nooit zo. De meeste mensen die ik ken met een iPhone zijn al aan hun derde of vierde toestel toe (via garantie / verzekering).

    Vraag me wel af wat we met handleidingen moeten doen als we Apple gebruikers gaan ondersteunen. Dat moet bijna wel in teletubbie taal en met een hoop plaatjes anders snapt de gemiddelde apple gebruiker het niet. Jullie horen het al, geen apple fan.

    Anders, de APPLE store heeft een modelletje met 2GB voor 599,-.

  6. #6
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt jongens - Het is mij duidelijk

    @Erwin - Ik verwacht van wel
    Anders

    May your code compile!

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Och recentelijk fietste hier de 4e apple binnen. Een mini. Maar ja, natuurlijk tweede hands want je gaat geen nieuwe Apple kopen.

    En natuurlijk een PowerPC, want een x86 Apple heeft al helemaal geen zin. Er stond een of andere rare visuele proprietary BSD. Die reageerde heel onintuitief, dus die eraf gegooid, en gewoon een degelijke FreeBSD erop :-)

    Even serieus, want rendement betreft, ik doelde daar meer op als je een Mac moet kopen omdat je mac software wil verkopen.

  8. #8
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt marcov

    Ja ik ben aan het uitzoeken wat er nodig is om een applicatie te bouwen, die zowel onder Windows en Mac draait. De Mac versie is nodig omdat het blijkt dat wel 50% van de beoogde gebruikers voor deze applicatie Mac gebruikers zijn (had ik niet verwacht)

    Zonder te dollen wat zou jij mij willen aan bevelen om aan te schaffen om een applicatie te ontwikkelen met Lazarus voor de OS/X en inderdaad liefts tweedehands om zo de kosten in begin fase te drukken?
    Anders

    May your code compile!

  9. #9
    Ik sluit me toch aan bij Benno: probeer eerst het pad van de virtuele machine te bewandelen. Zie bijvoorbeeld http://wiki.osx86project.org/wiki/in.../Vmware_how_to
    Marcel

  10. #10
    Anders,

    Is er een reden dat je naar Lazarus gaat ipv Delphi XE2 met FM? Jullie huidige app was toch helemaal gebouwd in Delphi?

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dan is just Lazarus toch een logischere keuze? Die is VCL achtig en FM niet.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •