Results 1 to 1 of 1

Thread: NLDDust v1.02

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Post NLDDust v1.02

    Wat is het ?

    NLDDust staat voor NLDelphi Down & Up Stream Traffic zoals de naam het al min of meer zegt is het een programma'tje
    waarmee je de download en upload snelheid van je LAN adapter of eventueel je DIALUP adapter kunt monitoren,
    dit programma is sterk vergelijkbaar met NetPerSec & DuMeter alleen is het een iets meer uitgeklede versie ervan.

    Het programma werkt geheel standalone en zal na het opstarten alleen één enkele INI File aanmaken,
    dus geen gedoe in het register gewoon plain and simple.


    Wat heb ik nodig om het te kunnen gebruiken ?

    Feitelijk gezien niet veel, naar mijn eerste gevoel zou het niet echt mogen uitmaken
    op wat voor een pc dit programma draaid, het lijkt mij vrij logisch dat we er van uitgaan dat er
    een LAN of DIALUP adapter aanwezig is (zo niet dan valt er ook weinig te monitoren)

    Dit programma is alleen heel sterk afhankelijk van de IPHLPAPI.DLL dit bestand zal
    waarschijnlijk bij de meeste Operating Systems aanwezig zijn.

    Indien dit bestand niet aanwezig is, dan zal dit programma ook niet functioneren,
    hieruit wordt oa. adapter informatie opgehaald. Er is ook een mogenlijkheid om dit te omzeilen,
    alleen vereist dit een heel stuk meer programmeer werk, en dat lijkt me dus een punt voor later.


    Wat heb ik nodig om de source te kunnen gebruiken ?

    Waarschijnlijk niet al te veel, maar toch een paar 'specifieke' dingen.
    hieronder een lijst van gebruikte software om het werkende te krijgen.
    het kan waarschijnlijk ook met andere versies.
    • Delphi 6 Enterprise
    • Jedi Visual Code Library v2.0
    • RxLibrary v2.75 official conversion to Delphi 6 v1.0



    Welke Operating Systems worden ondersteund. ?

    Voor zover ik kan testen kom ik op het volgende uit, ik hoop dat ik naar aanleiding
    van jullie eventuele 'test' resultaten deze lijst met supported os'sen kan aanvullen.
    • Windows 98 SE Internet Explorer 5 t/m 6.
    • Windows ME Internet Explorer 5.5 (bedankt, flnhst)
    • Windows NT 4 Workstation met Internet Explorer 5.5. (bedankt, rckoenes)
    • Windows 2000 Internet Explorer 6.
    • Windows XP Internet Explorer 6.

    dan houden we natuurlijk nog een lijstje over met de andere Os'sen die niet getest cq.
    niet ondersteund worden.
    • Windows 98 2nd Internet Explorer 5 (bedankt, Psychomark)
    • Windows 95 Internet Explorer 4 t/m ?
    • Windows 98 Internet Explorer 4 t/m ?
    • Windows NT 3.51 Internet Explorer ? t/m ?
    • Windows NT 4 Server/Workstation Internet Explorer ? t/m ?



    To-do / bugs / undocumented features:

    To-do:
    • De totale windows up en download opslaan in een bestand en later gebruiken voor oa. berekeningen / grafieken.
    • De avarage berekening aanpassen, deze werkt nu simpelweg met een DIV function (dus geen decimalen)
    • Hints / Tooltips complementeren.
    • Korte Help File schrijven in implementeren.
    • IP adres achter de gekozen LAN adapter tonen.
    • Windows totaal teller vergroten.

    bugs:
    • Voor zover ik weet géén (anders had ik ze er wel uitgehaald )

    undocumented features:
    • Geen idee wat er zou gebeuren als er geen LAN of DIALUP gevonden kan worden.
    • Windows / Session totaal tellers resetten zich zelf als er meer als 4Gigabyte in komt te staan.



    Nawoord:

    Indien jullie suggestie's of opmerkingen hebben, dan zijn deze altijd van harte welkom.
    Mocht iemand een goede aanpassing in de source doen die eventueel voor de anderen ook interessant
    kan wezen, laat het dan even weten en dan nemen we het mee in de orginele source voor de volgende versie.

    Als je de source bekijkt dan zal je al snel zien dat ik geen Delphi professional ben,
    dus vergeef me de eventuele stomme fouten en meldt ze graag aan mij.
    ik sta er altijd voor open om bepaalde 'dingen' bij te leren en dus ook te wijzigen.

    FTP adres voor de NLDDust bestanden: ftp://ftp.nldelphi.com/public/OpenSo...chard/NLDDust/

    Alvast allen bedankt voor het geduld en alle hulp, ik hoop dat 'jullie' er nog veel
    plezier van mogen beleven.

    PS. laat 'opmerkingen' / 'tips' / 'bugs' aub in een nieuwe thread achter.
    Last edited by Marcel; 24-Jul-06 at 23:35.
    RLD

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDAlphaDll v1.02
    By Richard in forum NLDAlphaDll
    Replies: 1
    Last Post: 25-May-05, 17:48

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •