Results 1 to 4 of 4

Thread: Kopie van projectmap maken zonder verkeerde afhankellijkheden

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    Vlaardingen
    Posts
    106

    Kopie van projectmap maken zonder verkeerde afhankellijkheden

    Als ik een applicatie maak in Lazarus dan wil ik van iedere versie van die applicatie een kopie maken in een aparte map. Een kopie maken van een map is niet het probleem. Maar ik wil dan zeker weten dat er geen afhankelijkheden verwijzen naar de oorspronkelijke map. De paden in mijn source code die kan ik zelf aanpassen, maar de paden die Lazarus registreerd die moeten goed staan.

    Stel ik heb ProjectAOrigineel en ProjectABackup. Dan wil ik niet dat als ik in ProjectABackup bezig ben dat Lazarus de units gebruikt uit ProjectAOrigineel.
    Ik kan schade voorkomen door de ProjectAOrigineelmap een andere naam te geven, maar dat is niet de gewenste oplossing.

    Hoe zorg ik dat de verwijzingen naar de units en andere lazarus afhankelijkheden goed staan als ik de projectmap heb gekopieerd.

    Groet Sjoerd

  2. #2
    Als je zorgt dat al je verwijzingen relatief zijn en er in de opties van Lazarush geen path instellingen naar je projectmappen staan ben je er volgens mij.

    Overigens heb ik het idee dat je dit veel beter met versiebeheer kunt oplossen. Je maakt van elke variant een branche in je versiebeheer en de versie waar je aan werkt zet je steeds in dezelfde map. Dan heb je dus altijd maar één versie op je harde schijf staan en kan er nooit verwarring ontstaan.
    Marcel

  3. #3
    Quote Originally Posted by ActiveS View Post
    Stel ik heb ProjectAOrigineel en ProjectABackup. Dan wil ik niet dat als ik in ProjectABackup bezig ben dat Lazarus de units gebruikt uit ProjectAOrigineel.
    In dit voorbeeld ga je wijzigingen maken in je backup.....volgens mij is dat niet de bedoeling, want dan wordt een backup weer een origineel. De oplossing licht ongetwijfeld in een versie beheer system, alhoewel in geen flauw benul heb hoe dat werkt.
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    Vlaardingen
    Posts
    106
    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb een aantal uurtjes zitten experimenteren met subversion en subcommander, maar het werkt nog niet feilloos, maar dat komt nog wel.

    Een andere optie die ik geprobeerd heb is de versienummering van Lazarus.
    Ik heb in Lazarus de project opties geopend om zo de versienummering aan te zetten, maar als ik op test druk dan krijg ik de foutmelding:

    Code:
    Error: /usr/bin/ppc386 returned an error exitcode (normal if you did not specify a source file to be compiled)
    Hoe specificeer ik een source file?

    Groet,
    Sjoerd

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •