Results 1 to 8 of 8

Thread: Debuggen onder Windows 7 in Delphi 6

  1. #1

    Debuggen onder Windows 7 in Delphi 6

    Hoi,

    het lukt me niet meer om met delphi 6 te debuggen onder Windows 7. Het lijkt verband te houden met UAC (Users Account Control, oftewel de nieuwe beveiliging van Windowsn7. Ik hoop, dat iemand een oplossing weet.

    Groetjes

    Jos

  2. #2
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    start d6 op met admin rechten. de debugger krijgt die ook.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #3

    debugger

    Kan ik dan ook de compatibiliteit aanpassen naar XP met SP2 of SP3? Dan hoef ik die administrator rechten niet steeds op te geven. Of gaat dat niet goed?

    Groetjes en bedankt voor je reactie.

    Jos

  4. #4
    Quote Originally Posted by Thaddy View Post
    start d6 op met admin rechten.
    Als je dit op je PC thuis moet doen...dan doe je iets verkeerd. IK neem aan dat je thuis altijd admin bent...
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  5. #5

    delphi opstarten als administrator

    Helaas is dit onder windows 7 veranderd. Zonder delphi als administrator op te starten kun je niet meer debuggen.

    Gr. Jos

  6. #6
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Quote Originally Posted by Oscar View Post
    Als je dit op je PC thuis moet doen...dan doe je iets verkeerd. IK neem aan dat je thuis altijd admin bent...
    Nope, zeker niet als ik in Delphi aan het programmeren ben. Pas als er aanleiding voor is ga ik naar admin rechten. Anders geef je iemand een programmaatje en werkt het weer niet!


    Uitzondering: Als ik met VS en DDK aan de slag ben.
    Uitzondering 2: als het geen windows 7 is zit alles meestal in virtual machines.
    Uitzondering 3: een aantal binaries die elevated rights hebben middels een manifest.

    Er zijn er vast meer, maar ik bedoel: UAC gaat niet zomaar naar admin.
    Last edited by Thaddy; 22-Apr-12 at 14:34. Reason: Uitzondering vergeten
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  7. #7
    Hoe los jij dat dan op?

    Groetjes

    Jos

  8. #8
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    D6 installeren in (in mijn geval) c:\borland\delphi6.... ITT een onzin antwoord ergens anders op deze site werkt dat goed. Alles behalve een van de program files directories.
    Dus bij het installeren kiezen voor custom en liefst alle paden veranderen met c:\borland\delphi6 als root.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •