Results 1 to 4 of 4

Thread: Lazarus - IIS ISAPI

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Lazarus - IIS ISAPI

    Is het mogelijk om met Lazarus een IIS ISAPI module te maken?
    Anders

    May your code compile!

  2. #2
    Arkadia.com: a real-estate website that uses Free Pascal to implement the 64-bit ISAPI module.

    Kennelijk wel dus.

    Bron

    Volgens mij is ISAPI een Windows techniek en zou het alleen draaien op IIS of servers die daarmee compatible zijn gemaakt.

    Overigens zijn ze hard aan het werk op het moment aan een toolkit in Lazarus om op de pascal manier web apps te maken.

  3. #3
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt Benno,

    Ik had ook die Arkadia.com gezien maar ik kan niets vinden op de website van Lazerus over ISAPI. Het is mij wel gelukt een cgi executable te maken, maar wil liever een isapi die in de IIS draaiet.
    Anders

    May your code compile!

  4. #4
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Mocht ik over veel meer tijd beschikken, had ik graag al eens een grondige poging ondernomen om xxm om te zetten naar FPC, maar tot nu toe heb ik slechts enkele vluchtige pogingen kunnen ondernemen. Omdat ik intern COM gebruik heb ik vooral geconcentreerd op COM in FPC (waar mogelijk nog wel wat werk aan is) maar beginnen van de ISAPI implementatie zou wel eens sneller tot een resultaat kunnen leiden, zal ik misschien bij een volgende poging voor kijken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •