Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: OpenXML update...

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    OpenXML update...

    Om even aan te geven dat ik er nog mee bezig ben: na een weekje de OpenXML mailinglist in de gaten te hebben gehouden merk ik dat ik niet de enige ben met conversieproblemen. De nieuwe versie schijnt een stuk sneller te zijn, maar bepaalde conversies van attributen e.d. zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Er is nu min of meer een discussie gaande over de standaard vs. gebruiksgemak, ik verwacht in ieder geval binnenkort meer informatie en wellicht een OpenXML update, waardoor NLDTranslate weer up-to-date kan zijn
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    [betwetertje] Ik zou voor standaard gaan. Het leuke aan XML is juist dat de definitie zo standaard en hard omlijnd is. Als je xml bestand niet aan de standaard voldoet dan is het geen xml document.
    Als dat je niet uitmaakt, omdat je je bestand toch alleen in je eigen applicatie gebruikt, dan kun je je afvragen of het wel zo nodig is om het als xml op te slaan. Je kunt dan de wel-tolerante componenten gebruiken, of eventueel een eigen bestandsformaat (desnoods voortgebouwd op een bestaande definitie zoals xml, inifiles of structured storage), maar je moet het dan eigenlijk geen xml noemen.[/betwetertje]
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    In zoverre gaat het niet om standaard/niet-standaard, maar meer om de afhandeling van het XML bestand, met name: worden attributen gedecode automatisch of niet. Dit heeft niet zozeer met XML te maken als met het standaard DOM... vanuit gebruikersstandpunt is decoden/encoden van entities natuurlijk praktisch, vanuit ontwikkelaar-die-lowlevel-access-wil-standpunt helemaal niet. Op dit moment wordt er niks gedecode, wat op zich goed is, maar dan moet er wel een functie of property komen die dat wel voor je doet, puur omdat je anders elke keer dit in de applicatie moet gaan coden. Ik wacht dus nog even totdat dergelijke functionaliteit erin zit
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Even een status-update: ik heb OpenXML weer geheel onder de knie, tijd om NLDTranslate eens te updaten. Ik ben niet helemaal tevreden met de manier waarop het op dit moment werkt (zowel qua code als gebruiksgemak), dus ik ga nu eerst bedenken welke functionaliteit gewenst is en hoe dit gaat samenwerken (beter bekend als een 'design document') en vervolgens relatief from scratch beginnen.

    Klinkt misschien drastisch, maar op dit moment gaat NLDTranslate de kant op dat alle toevoegingen worden geschreven als een set workarounds, het hangt een beetje losjes aan elkaar, ik wil dat het geheel meer consequent wordt, een duidelijke omschrijving erbij gaan voegen en 't liefst een goed programma vinden wat dit voor me automatiseert. Een helpfile-generator in de stijl van Delphi zelf zodat ze makkelijk te integreren zijn zou ideaal zijn... als iemand hier nog goeie tips voor heeft: graag

    Op naar de nieuwe verbeterde NLDTranslate
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    over die tips voor die tools: ik heb laatst zelf ook zitten kijken. De mooiste die ik kon vinden was f1help. Nadeel vrij oud en wordt volgens mij niet meer ontwikkeld (werkt overigens wel goed verder). verder was het meest time2help het meest uitgebreid, je kon helpfiles maken in alle gangbare formaten. Ook BDOC van Marcel bekeken, maar daar heb je niks aan als je in native delphi stijl helpfiles wil maken. Verder is er nog DIPasDoc, maar kan me even niet meer herinneren hoe die was...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb ondertussen Delphi Component Help Builder uitgeprobeerd, en 't bevalt me aanzienlijk meer dan F1Help. BDoc en DIPasDoc maken HTML files, dus die vielen al af. DCHB maakt prachtige helpfiles en werkt prima met zowel units als Packages, dus deze komt zeker op m'n lijst met dingen die ik ga aanschaffen
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    ik had us idd ook nog een DCHB.zip in mijn downloads map staan, maar kon me even niet meer herinneren wat dat ook alweer voor een bestand was

    iemand die nog een fatsoenlijke downloadmanager weet waarbij je automatisch even om een omschrijving wordt gevraagd?
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Hey,

    de link naar de oude OpenXML versie is niet meer beschikbaar....
    heb je die versie nog ergens of komt er zeer binnenkort de nieuwe versie van NLDTranslate ?

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb hier helaas ook de oude OpenXML niet meer, maar als 't meezit is v2 binnenkort beschikbaar, ik ben er in ieder geval druk aan bezig
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Mooi...

    Is die versie ook geschikt voor het vertalen van schermen en meldingen in een activex dll ? Ik wil NLDTransLate namelijk daarvoor gaan gebruiken.

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Als die ActiveX DLL met de VCL is opgebouwd en RunTime Type Information published: ja, dan kan het
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    Wat bedoel je precies met 'RunTime Type Information published' ?

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Makkelijk gezegd: als je properties in je object inspector ziet zit het waarschijnlijk wel goed

    Zolang Delphi de ActiveX als een normaal VCL object beschouwd is er niks aan de hand... vermoedt dat 't wel goed zal gaan...
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    Ok. dan had ik het toch goed begrepen. Ik wacht met spanning op de nieuwe versie!

    Als NLDTransLate goed gaat bevallen met die DLL, dan ga ik hem zeker meer gebruiken want ik krijg op zijn zachts gezegd slechte zin van de translation manager van delphi...

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 7
    Last Post: 17-Mar-04, 01:35
  2. Access Update 2 tables
    By JackCo in forum Databases
    Replies: 15
    Last Post: 28-Sep-03, 21:14
  3. ActionBars 3D-effect update
    By PsychoMark in forum Tiphoek
    Replies: 0
    Last Post: 29-Aug-02, 11:47

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •