Results 1 to 9 of 9

Thread: MSN Messenger

  1. #1

    Smile MSN Messenger

    Hallo,

    Ik ben er in geslaagd om de MSN Messenger type library te importeren in delphi.
    Ik heb al code op het internet gevonden om de contact list te krijgen van de messenger. Nu zou ik graag ook nog text kunnen doorzenden naar anderen.(Autoresponder,etc...) Ik krijg elke keer een exception error wanneer ik iets probeer te doen.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Je zult toch wat meer info moeten geven! Bijvoorbeeld de code waar de exception optreedt, welke exception je krijgt etc.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3

    Smile

    Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Ik snap niks van die MSN Messenger component.

  4. #4
    mm Misschien moet je wat code posten en aangeven wat je niet begrijpt, en wat je wil bereiken, hier kunnen wij ook vrij weinig mee.

  5. #5
    Met behulp van deze site ben ik bezig met mijn msn clone. Hier moet het zeker mee lukken.
    http://www.venkydude.com/articles/msn.htm


    succes.
    Every atom in our body, was once part of a star

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De type library die je importeerd is fout. Ik heb me hier zelf al rot aan geergerd, maar de Delphi import wil niet helemaal. Al krijg je de relatief goede versie eruit dan zit je nog met het probleem dat alle parameters van het type OleVariant zijn... kortom: erg irritant. Ik ben bezig die type library aan te passen zodat ze al direct geconverteerd worden en ik dat niet in code hoef te doen, maar zo ver is het nog niet omdat ik die type library gewoon amper gebruik...


    Maar je zegt dat je niet weet waar je moet beginnen, maar je krijgt wel exceptions? Dan mag je mij eens uitleggen hoe je exceptions krijgt zonder te beginnen met code schrijven . Een bijzondere gave op z'n minst . Wat heb je gedaan, hoe heb je het gedaan en indien van toepassing: met welke code?


    Ik kan je best uitleggen hoe je het MSN component aan de praat krijgt, maar ik heb maar ervaring met twee events (de enigen die ik nodig had voor mijn applicatie) dus ik kan je niet alles uit gaan leggen. Een hoop info kan je echter van messenger.msn.com -> 'voor ontwikkelaars' halen, dit is de help van de interfaces. Voorderest is het gewoon praktischer als je even aangeeft op welk punt het fout gaat, daar kunnen we wat meer mee dan "hij doet het niet en ik weet niet waarom"




    [Edit]

    Hu9o: een betere link naar mijn mening is http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Die site die jij noemde is idd wat uitgebreider. Ik wil er binnen kort weer mee verder gaan. Alleen heb ik er de tijd niet voor :'(

    Het probleem waar ik zometeen tegenaan loop is dat ik niet weet hoe ik de smilies kan plaatsen over de ': )' tekst. Hier is vast een soort RichMemo voor :?
    Every atom in our body, was once part of a star

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    *uche*


    subtiel he?
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Zoek even op NLDelphi. Er is hier zelfs een artikel over geschreven en dat is helemaal top uitgelegd dus zal niet zo'n probleem worden en anders... Vraag je het hier maar even

    [tomme]

    loopt kreupel met zn stok schuddend weg en schaamt zich... Mark weet genoeg
    !

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. MSN messenger 6.1 TLB files en API bestaan...
    By IamPsychoDotBe in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 30-Mar-04, 10:42
  2. Replies: 3
    Last Post: 27-Jan-04, 23:11
  3. MSN Messenger nickname
    By ToTalTim in forum Algemeen
    Replies: 22
    Last Post: 01-Jun-03, 21:45
  4. Replies: 3
    Last Post: 22-Nov-02, 01:12
  5. ONLINE/OFFLINE Indicator voor MSN Messenger
    By mvanrijnen in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 08-Dec-01, 02:46

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •