Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 19 of 19

Thread: Reacties op serie artikelen "VERSIEBEHEER"

  1. #16
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Tsja, ik ga geen wine draaien zodat ik een en ander in batchfiles kan afhandelen :-)
    Last edited by marcov; 27-Mar-13 at 23:43.

  2. #17
    Dat snap ik, ik ben gelukkig van de Windows afdeling
    Marcel

  3. #18
    Python schijnt qua taal en achterliggend idee geniaal te zijn, maar het 'even' runnen van Python-scriptjes is drama. 3.0 is de versie die je moet gebruiken, maar iedereen gebruikt 2.6 of 2.7. Om je scriptje te runnen heb je library X nodig, die weer library Y en Z nodig heeft. Het versienummer van elk is wel belangrijk tot op 8 cijfers achter de komma nauwkeurig. Het heeft me een keer een dag gekost omdat ik een bestand van het ene format naar het andere moest converteren en de enige snippet ter wereld die dat kon toevallig in Python was geschreven.
    Het zal wel komen omdat ik ook zo'n verwende Windows-gebruiker ben, maar mijn motivatie om me eens lekker in Python te verdiepen was snel geblust.
    1+1=b

  4. #19
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Mwhaa, geniaal. Het was beter dan Perl, maar ja, dat was soms ook een crypto puzzel. Tis met name enorm, enorm gehyped.

    Ik ben overigens geen python liefhebber (of welke andere scripting taal dan ook). Maar gewoon shellscript is wel heel wat sterker dan batch, want dat is toch wel een beetje rock bottom.

    Wat betreft versioning: ja, maar dat geld voor alles met runtimes. Zelfs Delphi met packages :-)

    Sterker nog, zelfs met de nieuwste Windows moet je nog een runtime installeren om Delphi zelf aan de praat te krijgen

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •