View Poll Results: Een smartphone heb ik echt nodig voor mijn werk

Voters
18. You may not vote on this poll
  • Ik weet alles al en heb het niet nodig

    3 16.67%
  • Het is soms wel makkelijk als bijlage

    2 11.11%
  • Ik zoek alles op wat ik nodig heb om te functioneren

    1 5.56%
  • Ik ben te oud om kennis te vergaren en gebruik daarvoor internet op mijn smartphone

    1 5.56%
  • Ik heb het wel, maar gebruik het alleen als communicatiemiddel

    11 61.11%
Page 3 of 13 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast
Results 31 to 45 of 189

Thread: Smartphones zorgen voor minder inteligentie

  1. #31
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Woehahahahaa

  2. #32
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Ook goed, maar je moet er wel van leren en niet uitgaan dat je alles aankan, omdat het toch op het internet staat.
    Voor ons vak (en voor veel andere vakken) geldt: je kunt het wel weten, maar je moet het ook nog kunnen toepassen. Dus wees niet bang voor mensen die alles lijken te weten omdat ze kunnen googelen en zorg dat je goed bent in wat je doet. En zoek op NLDelphi wat je niet weet natuurlijk

    @NGLN als jij zondaar bent ben ik het ook. Mijn smartphone is privé gewoon een bijzonder handig ding waar ik best wel zonder zou kunnen, maar niet zonder zou willen. Even een foto maken, even kijken of de grote gele taxi mijn vrouw op tijd op gaat halen, even een route bekijken, even een adres opzoeken, even kijken waar we nou eigenlijk lopen, even de Veluwse wandeling van de dag op Google maps bekijken of delen, even mailen dat ik wat later kom op een afspraak. En zo nog wel een paar voorbeelden denk ik. Heerlijk, zo'n secretaresse bij de hand
    Marcel

  3. #33
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by MV View Post
    Om welke Nokia gaat het Peter?
    Uhm Marco, zou je het ontvangen van PM's aan kunnen zetten in je profiel?
    Click image for larger version. 

Name:	PMSettings.png 
Views:	98 
Size:	18.9 KB 
ID:	6074
    Momenteel kan ik niets terugzenden

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #34
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Smartphones hebben natuurlijk niks met intelligentie te maken. Die heb je nog steeds nodig om de kennis te kunnen gebruiken, of die nou uit de smartphone of je hersenopslag komt.

  5. #35
    Als het goed is doet hij het nu

  6. #36
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by MV View Post
    Als het goed is doet hij het nu
    En als het niet goed is, wat dan?

    Quote Originally Posted by NLDelphi buizenpost
    MV heeft aangegeven geen privé-berichten te willen ontvangen of heeft geen toestemming om privé-berichten te ontvangen. Daarom kun je geen berichten aan hem/haar sturen.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  7. #37
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Marco, eerste gedeelte van de titel van het volgende topic slaat op jou

    http://www.nldelphi.com/Forum/showthread.php?t=39170


  8. #38
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Er zijn twee Marco's in deze thread :-)

  9. #39
    senior member PeterVercruysse's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Rijsel
    Posts
    1,608
    Duivels apparaat. En het is gewoon bijna irritant en asociaal als je er geen hebt...
    Een smartphone is een beetje zoals een Zwitsers zakmes: je kunt er van alles mee doen, maar voor elk onderdeel bestaat er iets beters. Daarmee houdt de vergelijking wel mee op, op een Victorinox heb je wel levenslange garantie.

    Maar ja, dat is misschien een stuk nostalgie, of een stuk onzekerheid, een herinnering uit een tijd dat je kaart moest kunnen lezen, telefoonnummers moest kunnen onthouden, enz.
    Als ik de jeugd van vandaag vertel dat er vroeger ( en dat is nog niet eens zo lang geleden ) geen computers bestonden, vragen ze zich dan af: ja maar waarmee kon je dan op het internet?
    De GSM bestaat nog zo lang niet en toch kan tegenwoordig al niemand meer zonder. Ik zeg niet dat dit slecht is, enkel maar welke invloed deze dingen allemaal hebben op het dagelijkse leven.
    Gras groeit niet sneller door er aan te trekken

  10. #40
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by PeterVercruysse View Post
    De GSM bestaat nog zo lang niet.
    Hehehe, ik moest even denken aan afgelopen weekend, toen ik met mijn jongste zoon (12)
    een DVD-tje aan het kijken was (Lethal Weapon 1 uit 1987) waarin je Danny Glover ziet met
    een "Mobiele" telefoon.
    Click image for larger version. 

Name:	Mobieltje.jpg 
Views:	87 
Size:	72.8 KB 
ID:	6075
    Toen ik zei dat dat de GSM's van vroeger waren en dat maar weinig mensen zo'n ding
    hadden, zat hij me glazig en vol ongeloof aan te kijken
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  11. #41
    Lastig om met zo'n ding rond te moeten sjouwen. Gelukkig had KPN daar destijds al lang wat op gevonden: De mobiele fiets. En nee, het is geen sketch.
    1+1=b

  12. #42
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Tegenwoordig heb je speciale handschoentjes voor je touchscreen mobiel. Nu het winter wordt ....


  13. #43
    Lastig om met zo'n ding rond te moeten sjouwen. Gelukkig had KPN daar destijds al lang wat op gevonden: De mobiele fiets. En nee, het is geen sketch.
    Zo'n ding is nu toch verboden?
    KISS: Keep it Simple & Stupid

  14. #44
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Zo'n ding is nu toch verboden?
    Is het nu verboden om te bellen tijdens het fietsen?
    Quote Originally Posted by PeterVercruysse
    Als ik de jeugd van vandaag vertel dat er vroeger ( en dat is nog niet eens zo lang geleden ) geen computers bestonden, vragen ze zich dan af: ja maar waarmee kon je dan op het internet?
    De GSM bestaat nog zo lang niet en toch kan tegenwoordig al niemand meer zonder. Ik zeg niet dat dit slecht is, enkel maar welke invloed deze dingen allemaal hebben op het dagelijkse leven.
    En dat wordt alleen maar erger.
    De regering doet er nog een schepje bovenop. Studeren wordt zo duur, dat een gemiddelde werknemer verplicht wordt om op het internet te surfen voor een beetje kennis om toch hun werk te kunnen verrichten. Heel gevaarlijk.

    Ik vertel mijn kinderen heel wat weetjes (wat ik weet/ hoor / zie) en dat pakken zij goed op. En dat merk ik, want dan komen zij op school en weten meer dan een gemiddelde scholier, die schokschouderen omdat ze het antwoord niet weten. En deze overdracht van kennis is essentieel.

    Eigenlijk had ik in de titel intelligentie moeten veranderen in kennis, maar dat kan nu niet meer.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  15. #45
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by FrankB View Post
    Zo'n ding is nu toch verboden?
    Wat?
    Chriet Titulaer, een groene fiets, de 1 april-mop (want dat was het) of de Telemix 300?

    Ik heb nog zo'n Telemix 300 ergens staan: het was een 1200/75 Baud Viditel terminal
    waarmee je "Het internet van de jaren '80" op kon (betaalde tekstdiensten, zoals de
    Wehkamp e.d.), maar hij kon ook synchroon werken (1200/1200Bd) zodat je BBS'en
    kon bezoeken (daar gebruikte ik hem dan ook voor).

    Wat je in het filmpje ziet is alleen de terminal (deze is zélf zo groot en is dus geen accu
    zoals Chriet ons wil doen geloven): de losse (220V) voeding had ook nog de afmetingen
    van een slof sigaretten, maar die laat hij niet zien natuurlijk

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Page 3 of 13 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •