Results 1 to 10 of 10

Thread: filedsn odbc component

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579

    filedsn odbc component

    Ik ben opzoek naar een voorbeeld van een odbc connectiestring voor oracle die in de Filedsn ingevoerd kan worden in het odbc component.
    De standaard oracle strings die je bijvoorbeeld op www.connectionstrings.com vindt lijken niet te voldoen.
    Heeft iemand een voorbeeld of een site waar meer info staat?

  2. #2
    Staat je database gedefiniëerd in TNSnames.ora? Wij gebruiken deze:
    Code:
    Provider=MSDAORA.1;Password=xyz;User ID=abc;Data Source=DBNAME;Persist Security Info=True
    DBNAME is de naam zoals deze in TNSnames.ora is gedefiniëerd. De driver is die van Microsoft (waar we overigens van af gaan stappen).
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579
    In Delphi werkt die string prima maar in Lazerus lijkt die niet te werken.
    als driver geef ik in Lazerus {Microsoft ODBC for Oracle} op.

  4. #4
    Gebruik je in Delphi ook ODBC, of ADO? Ik zou kiezen voor het laatste, maar ik weet niet of je in Lazarus de keuze hebt.
    1+1=b

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579
    In Delphi gebruik ik Adoconnection. In Lazerus heb je deze keuze niet. Daar heb je alleen een odbcconnection. En een Oralce connection, maar deze wil ik niet gebruiken.
    Ik wil namelijk de "systeem odbc" niet instellen. Ik wil dat rechtstreeks in het te maken progje kunnen sturen. Zoals dat in de Adoconnection van Delphi kan door een connectiestring op te geven.

  6. #6
    Dat snap ik, maar ADO heeft meestal wel iets andere connect strings dan ODBC. Gezien de drivers die je gebruikt, zou je vooral onder dit kopje moeten zoeken:

    http://www.connectionstrings.com/ora...dbc-for-oracle
    1+1=b

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579
    Ik ben er bijna.
    Als ik de gegevens in de eigenschap params van het odbc connection component invul dan kan ik de eigenschap Connected op True zetten. (De verbinding slaagt dus).
    Als ik de eigenschap params m.b.v. code invul dan krijg ik nog geen connectie.

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579
    Vooraf de parameters van de connection leeg maken dan werkt het.

    Ben ondertussen overgestapt op de ZEOS componenten. Die werken stabieler.

  9. #9
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Eigenlijk jammer voor degene, die die odbccomponenten heeft gemaakt. Maar stabiliteit staat voor alles.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Waspik
    Posts
    579
    Kan ook gewoon kennis gebrek van mijn kant zijn en heb nu even voor de makkelijke oplossing gekozen.
    Ik ga de odbc connectie binnenkort nog wel een keer met een access bestand gebruiken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •