Page 10 of 10 FirstFirst ... 8 9 10
Results 136 to 141 of 141

Thread: Windows 8: succus of failure ?

  1. #136
    Tja, als je een krachtige tablet hebt en een blauwtand-toetsenbordje van een tientje, dan is dat misschien genoeg voor veel mensen. En misschien ook voor sommige content-bouwers.
    Het 'probleem' is vooral dat mensen zien hoe makkelijk je kan internetten op zo'n tablet, en marketeers spelen daar graag op in door te zeggen dat je er alles mee kan. En dan ineens kom je er achter dat dat toch niet helemaal zo is.
    1+1=b

  2. #137
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by Barry Staes View Post
    Gek verhaal.
    Het ligt er natuurlijk ook aan wat een hype is; vooral kinderen zijn daar gevoelig
    voor (maar toch ook wel heel veel volwassenen).

    Men heeft, pak 'm beet, €500 te verbrassen en heeft de keus tussen een laptop
    of een tablet en gaan dan al snel voor een tablet omdat dat hip en modern is.
    Ook *lijk* je er net zoveel mee te kunnen als met een laptop; ze vergeten/weten
    alleen niet dat een laptop veel krachtiger is, dus dat mooie en snelle 3D spelletje
    gaat niet werken op een tablet (of ziet er kariger uit).

    Aangezien ze toch niet zoveel (denken te) tikken, zo'n ding veel platter/lichter
    en ook nog veel goedkoper (voor ~€300 heb je al een leuke Samsung) dan een
    laptop (een redelijke begint pas bij ~€500), kiezen ze voor de tablet (dat is weer
    €200 in de pocket ipv €200 extra uitgeven aan een laptop).

    En toen kwamen ze tot de ontdekking dat het tikken van een e-mail, een brief of
    gewoon het invoeren van een URL eigenlijk minder fijn gaat op zo'n touchscreen;
    eigenlijk "Tikken ze toch meer, dan ze dachten" is de conclusie achteraf.

    Vier jaar geleden gaf ik mijn oudste zoon een laptop voor school, omdat hij die
    voor zijn opleiding (technasium) nodig heeft.
    Na flink sparen kocht hij twee jaar geleden een Galaxy Tab, want dat is "Cool"
    (of hoe de turbo-taal tegenwoordig ook is) en "Meer heb je niet nodig".

    Afgelopen voorjaar heeft hij toch maar weer een laptop gekocht (van z'n kranten-
    wijk), want een laptop werkt toch vele malen makkelijker en je kan er tenminste
    die 3D spellen met duizend frames (lichte overdrijving) per seconde op spelen.

    Ik heb niks tegen tablets (heb er zelf ook één), maar zie het niet direct als vervanging
    van een desktop- of laptop-PC (tenzij je echt alleen maar wat YouTube-filmpjes
    bekijkt en een beetje rondsurft).

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #138
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    * Amen *

  4. #139
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    het ligt er natuurlijk ook aan wat een hype is; vooral kinderen zijn daar gevoelig
    voor (maar toch ook wel heel veel volwassenen).
    Name:  kuddedieren.jpg
Views: 108
Size:  7.9 KB

  5. #140
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Ik heb niks tegen tablets (heb er zelf ook één), maar zie het niet direct als vervanging
    van een desktop- of laptop-PC (tenzij je echt alleen maar wat YouTube-filmpjes
    bekijkt en een beetje rondsurft).
    Ben ik het helemaal mee eens.

    Mijn vader heeft een iPad voor zijn werk, niemand snapt waarom incl. hijzelf.
    Mijn moeder wilde graag een tablet hebben om o.a. boeken te lezen en haar e-mail te controleren (we hebben een familie-pc die eigenlijk alleen maar door mijn vader en broertje gebruikt wordt) en uitzending gemist te kijken. Ze heeft een tablet bij de Aldi gekocht, niks mis mee werkt prima. Voor wat zij doet

    Ik heb zelf een desktop waar ik twee schermen aan heb hangen en een laptop. Werk op beide dagelijks.
    Heel af en toe zit ik op de tabled/iPad van mn ouders als ik 'even' zin heb om een spelletje te spelen in de tuin ofzo, maar ben ik er meestal na vijf minutel al wel klaar mee.

    Conclusie: Leuk en aardig voor gebruikers zoals bijv. mijn moeder, maar veel meer moet je er niet mee willen.

  6. #141
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Name:  kuddedieren.jpg
Views: 108
Size:  7.9 KB
    Heb jij al foto's van de komende Pascon?

    (Sorry, dat was flauw en onder de gordel)
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Page 10 of 10 FirstFirst ... 8 9 10

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •