Page 3 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast
Results 31 to 45 of 141

Thread: Windows 8: succus of failure ?

  1. #31
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik weet niet hoe de marktaandeel van (win)zip ligt, nu het veeeeel makkelijker is om de standaard features te gebruiken. Ik geef toe: een zip maken onder windows doe ik niet meer met winzip (overigens maak ik gebruik van (win)rar voor mij zelf en enkele andere).

    Een pas geïnstalleerde Windows zonder een browser is trouwens ondenkbaar. Hoe is het anders mogelijk om op het internet te komen om FF of andere zaken te installeren. Wie levert er nog een CD /DVD mee voor zulke installaties.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #32
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Een pas geïnstalleerde Windows zonder een browser is trouwens ondenkbaar.
    Niet per sé: ik kan me een heel eenvoudig programmaatje voorstellen dat standaard
    geïnstalleert is op een OS, welke bij het starten de eerste keer vraagt welke browser
    je wilt gebruiken en deze dan download en installeert.
    (Zoiets als je krijgt wanneer je IE8 net geïnstalleert hebt, maar dan v????r je IE installeert)

    Een soort "yum search browser", maar dan voor Windows
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #33
    Een pas geïnstalleerde Windows zonder een browser is trouwens ondenkbaar. Hoe is het anders mogelijk om op het internet te komen om FF of andere zaken te installeren. Wie levert er nog een CD /DVD mee voor zulke installaties.
    IE wordt normaal maar één keer gebruikt om een andere browser te gebruiken. In de eerste versies van Windows was de browsers in het OS vastgebetonneerd: je moet hem hebben, anders kon je bepaalde andere software niet installeren. Hij werkt ook gebruikt voor Help-bestanden. Om risico's te vermijden op prikklokken, produktie-pc's, ed. zijn het nu net de browsers, de games en de mediaplayers die je er moet afhalen.

    Een soort "yum search browser", maar dan voor Windows
    Of een simpele downloadmanager. Hij laad je de keuze welke browser, welk mailsysteem, welke drivers ( bijvoorbeeld deze van de fabrikant of deze van Microsoft) je wilt installeren. Het is niet altijd zo dat je persé een browser of een mailclient op je pc nodig hebt
    KISS: Keep it Simple & Stupid

  4. #34
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by FrankB View Post
    Of een simpele downloadmanager.
    U is zeker niet bekend met *nix yum?
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #35
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    yum is voor rpm gebaseerde fat-penguin OSjes, niet algemeen *nix.


  6. #36
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Alsof Windows zo'n lichtgewicht is; prima plek dus voor WinYum
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  7. #37
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Windows valt sowieso af, want geen *nix

  8. #38
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Ik vind Windows juist niks....... ha-ha

  9. #39
    U is zeker niet bekend met *nix yum?
    Gebruik ik niet. Ik heb al jaren mijn eigen ding.
    KISS: Keep it Simple & Stupid

  10. #40
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by Lodewijk View Post
    Ik vind Windows juist niks....... ha-ha
    En Delphi wel?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #41
    "*nix" , "niks" .... ha-ha?
    1+1=b

  12. #42
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Ik kom toch ook wel wat duistere zaken tegen.....

    Windows8 maakt een Guid Partition aan.
    Normale partitionmanagers kunnen daar niet goed mee overweg.
    Want als je Windows 8 weghaalt en op die machine iets anders wilt zetten
    Is je harde schijf niet meer bereikbaar omdat die partitie erop staat.
    Een eerste reactie was dan, O de harde schijf is stuk, niet dus.
    Met Microsoft DiskPart.exe kan je de partitie laten cleanen.
    Daarna werkt alles weer 'normaal'..

    Ik hoorde ook dat Windows Live (Msn) volgend jaar stopt en
    geintergreerd gaat worden in Skype (ook overgenomen door Microsoft),...

    Een volgende stap zou kunnen zijn,.. betalen voor je berichten........

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  13. #43
    Elke partition manager zou in staat moeten zijn zo'n partitie te overschrijven, al is het maar omdat ze het helemaal niet als partitie zien. Groter en kleiner maken is misschien lastig, maar dat is niet zo gek met een nieuw partitiesysteem.

    "Microsoft trekt de stekker uit MSN" is inderdaad wat de media graag roepen, natuurlijk vooral omdat dat zo lekker in het oog springt. Iedereen kent MSN en vrijwel iedereen heeft het veelvuldig gebruikt, dus zo'n kop springt wel lekker in het oog. Niettemin trekt Microsoft doorgaans alleen stekkers uit projecten die a) hopelijk verouderd zijn (IE 6), b) helemaal niet meer gebruikt worden of c) die samengaan met of opgevolgd worden door een andere techniek. In dit geval is er niets aan de hand. Microsoft heeft Skype, een medium met meer mogelijkheden én een momenteel grotere populariteit. MSN gaat daar straks gewoon in over, met behoud van contactpersonenlijst.
    Hetzelfde geldt voor 'Microsoft trekt de stekker uit Hotmail'. Behalve Hotmail.com is er nu ook Outlook.com. Hotmail is de oude naam, Outlook de nieuwe naam. Dat is natuurlijk vooral voor de overgang van desktop/server naar cloud. Hotmail is de cloud-versie van Outlook express en nu is de naam er ook naar. Ik maak veelvuldig gebruik van hotmail en heb de overgang van dichbij meegemaakt: Je krijgt Hotmail met een ander logo en een ander CSS'je, meer niet. Ook hier geldt: niets aan de hand, gewoon doorlopen. Koppen in de media zijn sensatiezoekerij.

    Betalen voor je berichten, ja, dat zou kunnen komen, maar waarschijnlijk blijven alle clouddiensten van Microsoft gewoon het freemium-model aanhouden dat ze al zo lang hebben.
    1+1=b

  14. #44
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Koppen in de media zijn sensatiezoekerij.
    Precies.
    Alles in de media is sensatiezoekerij. Het gaat mij te ver, als ik de TV aanzet zie ik alleen ronduit domme dingen.

    Een spelshow is tegenwoordig een speelshow, dat irriteert me nog het meest. Alles is nep, gadver:
    Recept:
    • Neem een aantal zaken/politici/sportvrouwen (de groep inspirerende mensen),
    • Neem een aantal domme fotomodellen/artiesten, alto's, hobo's, homo's (de groep irritante mensen),
    • Strooi ze in 2 teams, en geef ze opdrachten waarvoor minimaal één persoon een fobie heeft.
    • Stuur regelmatig teamleden terug naar huis, maar zorg dat je nooit een goede (of meetbare) reden hebt zodat er discussie blijft.
    • Interview iedereen daarna over elke minuut die ze op camera staan, en bij gebrek aan drama de meest flauwe dingen uitvergroten in de montage.
    • Laat de finale besloten worden door geluk ipv kunde, en cut naar happy end terwijl de presentator even benadrukt hoe geweldig moeilijk het programma wel niet was.

    en je hebt al een programma dat goed genoeg is om op primetime uitgezonden te worden.

  15. #45
    Ja, de meeste van dat soort programma's kijk ik ook niet. (Wel Masterchef, maar da's anders. )

    Maar dat was niet het soort media dat ik bedoelde. Ik doelde op de nieuwsmedia die het tegenwoordig per definitie oneens zijn met wat er gebeurt en dat het liefst zo sensationeel mogelijk willen verwoorden, terwijl er feitelijk niets aan de hand is.
    1+1=b

Page 3 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •