Results 1 to 13 of 13

Thread: Boeken ?? Tablet's en Ereaders tijd toch !

  1. #1

    Post Boeken ?? Tablet's en Ereaders tijd toch !

    Hallo,

    Boeken.? nee tablet's en Ereaders tijd toch !

    Ik vraag mij het gewoon even af, We leven tenslotte in een moderne tijd, of er al Ebooks beschikbaar zijn over Delphi.

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Quote Originally Posted by lasci View Post
    We leven tenslotte in een moderne tijd, ...
    Nou:
    Attached Images Attached Images  
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Je kunt oa. bij Dr. Bob een leuke verzameling leerzame PDF'jes kopen
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Allemaal energieverspillers
    Nee hoor. Een echt boek waar je in kan bladeren! Goed voor het millieu. Kunnen er weer een aantal bomen worden gesloopt om echtheid in je handen te krijgen.

  5. #5
    Ik ben eerlijk gezegd overtuigd van de voordelen van het papieren boek. Afgezien van de nostalgische waarde, denk ik dat het ook beter is voor het milieu. Hout voor papierproductie wordt apart gekweekt. Dat betekent dus dat grote stukken grond gebruikt worden om bomen op te kweken. Die bomen leveren natuurlijk hun nuttige bijdrage tot het moment dat ze gerooid worden, maar ook wordt de betreffende grond behouden voor zware industrie.
    Dat moet al met al beter zijn dan een tablet, gemaakt van zware metalen en kunststof, en waar zeker geen boom voor is geplant.
    Last edited by GolezTrol; 20-Nov-12 at 14:56.
    1+1=b

  6. #6
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    waar zeker geen boom voor is geplant.
    Waar denk je dan dat de doos en de handleiding (die niemand leest) van gemaakt zijn?
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  7. #7

  8. #8
    Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: er zijn niet zoveel eBooks over Delphi, net zoals er ook weinig nieuwe papieren boeken uitkomen over Delphi. Gelukkig heeft Marco Cant?? zo'n beetje alles dat hij heeft geschreven online beschikbaar gesteld (tegen vergoeding). Met dat materiaal en NLDelphi heb je eigenlijk niet meer nodig.
    1+1=b

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Dat moet al met al beter zijn dan een tablet, gemaakt van zware metalen en kunststof, en waar zeker geen boom voor is geplant.
    Aan de andere kant geef je niet jaarlijks 25 tablets mee aan de Fanfare voor hun rommelmarkt.

  10. #10
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: er zijn niet zoveel eBooks over Delphi, net zoals er ook weinig nieuwe papieren boeken uitkomen over Delphi. Gelukkig heeft Marco Cant?? zo'n beetje alles dat hij heeft geschreven online beschikbaar gesteld (tegen vergoeding). Met dat materiaal en NLDelphi heb je eigenlijk niet meer nodig.
    Goede tip thanks

  11. #11
    PDF-jes doen het op m'n iPad mini ook uitstekend hoor, en die zijn er voldoende gratis te downloaden.

  12. #12
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by StephanEggermon View Post
    PDF-jes doen het op m'n iPad mini ook uitstekend hoor, en die zijn er voldoende gratis te downloaden.
    Willekeurige, of die paar die wel fatsoenlijk reflowen? Op mijn e-reader gaat het ook, maar alleen paar die fatsoenlijk reflowen en fontcontrol ondersteunen (wat typisch geconverteerde EPUBs zijn, en die kan ik ook direct lezen). ipad heeft natuurlijk wel wat meer resolutie dan dit ding (1024x600), maar is een A4 PDF nog wel zinnig te lezen zonder zoom en pan?

    Maar ik heb besloten dat ik nooit meer iets (duur) lees van een niet E-Ink scherm. Het is het eerste scherm waar ik uren van kan lezen zonder hoek afhankelijkheid, en gedoe met belichting/reflecties.

    ... en dat het twee weken uithoudt op een batterijlading. Mobile zoals mobile bedoeld is.

  13. #13
    Voor de typische 2-koloms wetenschappelijke artikelen heb je liever een retina display. Dat verschil is significant. Het 1-koloms werk (boeken, PhD en Master werk) gaat prima. 28% meer pixels in de breedte is net het verschil tussen scrollen of niet.
    Ik heb dus een goedkope gekocht, want als er volgend jaar een komt met retina display, schakel ik om.

    En het is een apparaat dat ik voor meer gebruik dan boeken lezen alleen. Presentaties maken gaat prima, web browsen, video kijken, mail, Skype, tweede scherm voor m'n MBA en wat casual gaming. En boeken lezen vaak 's avonds in bed, met het licht uit. Dan is de afweging voor het scherm wat anders.

    Batterij is een stuk beter dan de smartphone, maar alle drie dagen een keer opladen doe ik wel. En ik heb 'm tegenwoordig eigenlijk wel altijd bij me.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •