View Poll Results: The Final Countdown?

Voters
30. You may not vote on this poll
  • Ja, er zal iets heel ernstig gebeuren op die datum

    2 6.67%
  • Er zal iets gebeuren, maar niet zo ernstig

    1 3.33%
  • Deze datum staat voor een positieve gebeurtenis

    4 13.33%
  • De voorspelling zal uitkomen, maar op een andere datum

    4 13.33%
  • Op die dag gebeurt er gewoon niets

    19 63.33%
Page 9 of 9 FirstFirst ... 7 8 9
Results 121 to 133 of 133

Thread: The Final Countdown?

  1. #121
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Zo, ook weer overleefd

    Ik hoorde dat er weer een nieuwe kalender is gevonden?
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  2. #122
    senior member PeterVercruysse's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Rijsel
    Posts
    1,608
    Dat moet ook wel, veel mensen vinden het jammer dat er niets gebeurd is. Je zou denken dat als je te veel met dezelfde vlag zwaait dat de stok afbreekt, maar dat blijkt niet zo te zijn.

    Trouwens, hoe was de film "De Hobbit" nu ?
    Gras groeit niet sneller door er aan te trekken

  3. #123
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by PeterVercruysse View Post
    hoe was de film "De Hobbit" nu ?
    Flauw einde, maar te verwachten als ze nog een deel 2 en 3 maken.

    Zonde dat ik hem in 3D en op gewone/lage framerate gezien heb. Elke keer als er een geblurt 3D object door beeld vliegt zie ik dubbel.
    Ik hoop/vraag me af of dat bij de HFR versie beter is.

  4. #124
    Dus: wachten tot ze allemaal op DVD uit zijn en dan de hele serie kijken . Wij hebben Lord Of The Rings weer eens gezien de afgelopen dagen, fantastisch!
    Marcel

  5. #125
    Ik heb 'm gezien in HFR 3D, maar dat is zeer de moeite waard. Wat mij betreft mag elke actiefilm in HFR.
    1+1=b

  6. #126
    Als ze dan ook maar gewoon uit blijven komen, ik zie geen 3D
    Marcel

  7. #127
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Hahaha, ik ook niet (ben slechtziend aan mijn linker oog)
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  8. #128
    Ik weet niet of er een optie is om The Hobbit in HFR te gaan zien zonder 3D, maar da's niet zo'n probleem, toch? Als je blind bent aan één oog, dan bespaar je zelfs een euro voor het brilletje.
    1+1=b

  9. #129
    Maar een 3D zonder brilletje geeft toch een heel vaag beeld, of heb ik dat nou mis?

    Bij mij kijken mijn ogen meestal om de beurt in plaats van tegelijk. Een rare vorm van energiebesparing denk ik . Ooit ontdekt bij een oogmeting toen de meetmeneer vroeg of ik het rondje in het vierkantje zag of andersom. Ik dacht dat ie me voor de gek hield, ik zag soms een rondje en soms een vierkantje, maar zelden beiden.
    Marcel

  10. #130
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Dat kan idd! Dat heet volgens mij een 'prisma'. Ik heb al een bril sinds m'n tweede (geloof het of niet). En de sterkte is de laatste jaren (waarschijnlijk door medicatie) opgelopen naar links -6.3 en rechts -6.1 dus bijziend. Daarbij ben ik ook nog eens nachtblind. Maar een 3D-film bekijken zonder het brilletje levert geen goed resultaat op. Bij brildragers is dat altijd lastig, want het brilletje moet je onder of over je bril dragen. Heb je een Prisma dan werkt dat helemaal niet...

    Het kan ook zijn dat het cilinders zijn in plaats van prisma, ga ik even opzoeken..

    het kan dus allebei.

    Trouwens, er is een nieuwe techniek voor dat 3D fenomeen, dat kan z??nder 3D brilletje...
    Last edited by Antoine; 02-Jan-13 at 19:32. Reason: moest even wat opzoeken..
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  11. #131
    Cilinder of prisma is nogal een verschil. Bij een cilindrische afwijking is je oog niet perfect bol, waardoor je als het ware dubbel ziet met dat ene oog. Die afwijking komt vrij veel voor en is makkelijk op te lossen met lenzen. Het enige verschil met normaal bij- of verziendheid, is dat je voor die laatste een normale bolle of holle lens nodig hebt, terwijl je voor een cilindrische afwijking juist een lens nodig hebt die de ovaalheid van je oog corrigeert. Bij een cilindrische afwijking is de 'richting' van de afwijking dus ook van belang, want die kan horizontaal of verticaal zijn.

    De prisma-lenzen waar in die threads over wordt gesproken, is een lens die de richting van je oog corrigeert. Als je ogen niet precies dezelfde kant op kijken, maar een klein beetje 'scheef' staan, dan kun zal je oogspier dat gaan corrigeren, wat heel vermoeiend is. Een speciale lens kan dat oplossen door de richting van het beeld iets te veranderen.

    Maar wat je afwijking ook is, een normale 3D-bril lost dat niet op. Je zult ze dus altijd over je gewone bril heen moeten dragen, wat gelukkig meestal goed lukt doordat die 3D-brillen vrij breed zijn.

    Het verhaal over 'rood' en 'groen' slaat nergens op. 3D-films werken helemaal niet zo, maar met gepolariseerd licht. De glaasjes laten alleen licht door waarvan de golf een bepaalde richting heeft (kleur heeft te maken met golflengte).

    Nou behoor ik sinds kort ook tot het volk der brildragenden, al heb ik het geluk dat ik ook nog wel wat zie z??nder die bril. Maar ik heb ook een cilindrische afwijking en zie de film (met name de ondertiteling) wel scherper met die bril. Als frequente bioscoopganger heb ik daarom maar gekozen tot het fabriceren van een opzetstukje voor op m'n bril, zodat ik redelijk comfortabel naar de bioscoop kan.
    1+1=b

  12. #132
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Maar een 3D zonder brilletje geeft toch een heel vaag beeld, of heb ik dat nou mis?
    Ja dat is vaag. Je kan gepolariseerd 3D eenvoudig uitzetten door een van de 2 glazen in die bril 90 graden te draaien. Dat is zelfs te koop geloof ik, als 2D bril ofzo.

    Of neem je (polariod!) zonnebril mee en kantel je hoofd de hele film 45 graden, links of rechts werkt allebij.

  13. #133
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    haha LOL
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

Page 9 of 9 FirstFirst ... 7 8 9

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •