Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 30 of 30

Thread: AnyDAC > FireDAC

  1. #16
    Nieuw artikel over installatie FireDAC voor andere IDE versies dan XE3
    http://support.embarcadero.com/article/42970

  2. #17
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    @Margreet: Dat is fijn voor de XE3 versie, Margreet. Maar het betekent ook dat diegenen die willen upgraden na XE3 het wel kunnen schudden. Wat ik weet is dat de oorspronkelijke eigenaar/ontwikkelaar daar - zacht gezegd - ook een beetje van geschrokken is, want zoveel geld kreeg hij nou ook weer niet en werkt als zzp'er voor Embarcadero (US version van zzp) .... Het gaat van kwaad naar erger. Er was mondeling heel wat anders aan hem toegezegd - noem het maar bronnen dicht bij de regering -dan de legals van Embarcadero er uiteindelijk op papier van hebben gemaakt. Die fout maakt hij geen tweede keer en hij heeft veel meer mooie spullen gemaakt die ook onder het contract lijken te vallen. Vleugellam.
    En je kent mijn bronnen.
    Last edited by Thaddy; 20-Mar-13 at 17:05.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #18
    @Thaddy: Dat artikel gaat toch juist over andere versies dan XE3?
    1+1=b

  4. #19
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Ja. Maar er staat duidelijk dat NA de huidige release dit vervalt. Dat is het punt. Ik ben me er van bewust dat ik het niet helemaal correct opschreef, maar de strekking is juist: voor Anydac klanten kan je gedurende XE3 als release nog upgraden naar de huidige versie van FireDac- en geen support voor iets anders dan XE3 - , daarna vervalt dat. Let op het woordje "na"
    Last edited by Thaddy; 20-Mar-13 at 17:01.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  5. #20
    Senior Member
    Join Date
    May 2009
    Location
    End of the Road
    Posts
    893
    Als je de setup file start doe een /SHOWIDE erachter..

    Dan kan je elke Delphi zelf kiezen
    Delphi is net als Apple... Ieder half jaar een nieuwe versie...

  6. #21
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Kruishoutem, Vlaamse Ardennen
    Posts
    1,140
    Quote Originally Posted by Antoine View Post
    We mogen aannemen dat dbExpress doodgaat, verder dan maar weer met FireDac... Komt weer werk aan de winkel... Alle componenten nieuw implementeren, pfieuw!
    Beetje laat, maar ik lees dit hier net. Antoine, FireDac (AnyDac) levert conversietools mee die dat voor jou doen. Ik heb net een implementatie achter de rug en ik moet zeggen dat dit vrij goed gaat (op enkele kleine probleempjes na).

  7. #22
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Ook icm FireBird? Hier heb ik geen ervaring mee. Wel dat je kans hebt op flinke Memory-leaks. Hoor graag jullie ervaringen hiermee...

    Gr
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  8. #23
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Kruishoutem, Vlaamse Ardennen
    Posts
    1,140
    Ik weet dat er een conversie-tool is voor BDE en ADO (waarschijnlijk ook voor DBExpress). Deze gaat alle verwijzingen naar de oude libs wegnemen en vervangen door nieuwe en de componentnamen en properties aanpassen. (Zowel DFM als PAS).
    Tenzij er memory-leaks zijn in de componentenset AnyDac (FireDac), gaan er niet meer leaks zijn dan er al waren in je applicatie.

    Mijn ervaring met AnyDac (FireDac) is goed. Krachtige en stabiele DB-connectie met veel mogelijkheden.
    Ervaring met de omzet-tool is vrij goed te noemen. Hier en daar wat met de hand moeten fixen, maar niets onoverkomelijk.

  9. #24
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Wat ik erger vind is dat er - in mijn ogen - nog nooit iets 'blijvends' bedacht is voor omgang met databases. Met bijna iedere versie komt er weer iets nieuws.
    BDE, IBX, dbExpress, FireDac en wat er allemaal nog meer is. Om duizelig van te worden.
    Gelukkig gebruik ik Firebird en de UIB freeware :-)

  10. #25
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    BDE, dbexpress en Firedac zijn db onafhankelijk.

    IBX en UIB zijn dat vziw niet, en dus heel wat anders.

    En dbexpress is er toch een heel tijdje geweest (en in feite wordt het nog steeds gesupport) sinds D6.

    Niet dat ik het gebruik natuurlijk. Vroeger ADO, nu ZeOS (en af en toe sqldb)

  11. #26
    If someone is interested you can use UniDAC data access tool (which is much more cheaper then FireDAC) as a great alternative to FireDAC (AnyDAC)

  12. #27
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Denis, you need FireDAC installed to test it. I don't have it on my D2009. I think it's important to have Firedac.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #28
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Denis, you need FireDAC installed to test it. I don't have it on my D2009. I think it's important to have Firedac.
    No, UniDAC works without FireDAC. You can freely use UniDAC not having FireDAC installed http://www.devart.com/unidac/

  14. #29
    Vandaag is er een webinar over het gebruik van FireDAC. Wellicht helpt dit om de keuze te maken uit de diverse mogelijkheden.
    http://forms.embarcadero.com/15Q1Fir...sWebinarSeries

  15. #30
    If you want to test UniDAC you can download it now and use it for 60 days for free. According to compatibility list http://www.devart.com/unidac/compatibility.html it is compatible with D2009.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •