Page 2 of 11 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast
Results 16 to 30 of 151

Thread: Mijn Delphi project: radio automatisering pakket

  1. #16
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    De audio editor/bar komt die ook van tms software.
    zie bijlage
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	TrackBar.png 
Views:	219 
Size:	18.6 KB 
ID:	6208  

  2. #17
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Ik denk dat een aantal mensen geïnteresseerd zijn in een downloadlink van de demo/beta
    Die gaat wel komen, alleen nu niet. Zover ben ik nog niet.
    Alvast bedankt, Patrick

  3. #18
    Quote Originally Posted by cra View Post
    De audio editor/bar komt die ook van tms software.
    zie bijlage
    Nee, zelf maken.
    Er is echter geloof ik wel een component beschikbaar dat gebaseerd is op BASS.
    Alvast bedankt, Patrick

  4. #19
    Kleine mini update:
    Het geen wat eerst als 1 channel werd weergegeven in de playlist, ben ik aan het 'verplaatsen' naar een los scherm met 2 channels:

    Of het helemaal gaat lukken, gaan we zien

    Alvast bedankt, Patrick

  5. #20
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Ziet er mooi uit! Maar red je het draaien met 1 beeldscherm?

    gr Anton
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  6. #21
    Dit zijn screens vanaf de development machine.
    Op de test plekken zijn 2 tot 3 schermen aanwezig met de bijhorende studio apparatuur.
    Alvast bedankt, Patrick

  7. #22
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Ah juist. Niks dus voor huis tuin en keuken? Maar je pakt het groots aan, tof!

    gr Anton
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  8. #23
    Quote Originally Posted by Antoine View Post
    Ah juist. Niks dus voor huis tuin en keuken? Maar je pakt het groots aan, tof!

    gr Anton
    Je kunt het ook thuis gebruiken hoor. Als je geen mengtafel hebt of een mengtafel zonder knop/faderstart, kun je de players ook aansturen met F toetsen, maar de software komt meer tot zijn recht in radio studio's het is niet zomaar een audio player; het is veeeeel meer dan dat.
    Alvast bedankt, Patrick

  9. #24
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Ah juist, niet te vergelijken dus met VirtualDJ? Die heb ik, en daar speel ik wel eens mee. Mijn droom is om mijn akoestische piano om te ruilen voor een digitale Yamaha of een Roland. En dan bewerken en zo.. Maar ja ik heb geen studio en mijn huis bied niet veel meer ruimte aan dan de 7 personen nu....

    gr Anton
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  10. #25
    Nee niet te vergelijken met VirtualDJ. Met mijn software kun je ook niet beatmixen. Het is gebouwd om je radio station te automatiseren. Playlist, reclames, DJ support( live assist ) Automation(non-stop), voice-tracking en meer. Dit programma kan dan ook 24/7 in de on-air studio draaien bijvoorbeeld.
    Alvast bedankt, Patrick

  11. #26
    Senior Member AntonSteen's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    IJsselmonde (Rotterdam)
    Posts
    352
    Zier er heel erg goed uit, wat ik uit je verhaal begrijp is het aardig vergelijkbaar met Sam Broadcaster.
    Heel mooi project, ik zal nog heel wat moeten oefenen en lezen om zover te komen, top.
    Lazarus als hobby, en dan niet in de kroeg
    http://www.wavdsteen.com

  12. #27
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Allereerst; ziet er mooi uit!
    Quote Originally Posted by Patjuh View Post
    Het is gebouwd om je radio station te automatiseren. Playlist, reclames, DJ support( live assist ) Automation(non-stop), voice-tracking en meer.
    Ik weet niet eens wat dat allemaal is.

    Ik vroeg me al eens af, wat is nu die logica waarop ze besluiten om plots een nummer veel te draaien? Het lijkt wel alsof de frequentie van een liedje langzaam stijgt over een periode, totdat het weer van de ether gerukt wordt voor 2x deze periode..

    Soms draaien ze dezelfde liedjes steeds 1..5 nummers van elkaar, soms rond dezelfde tijd een paar dagen later, en ik vroeg me af, wat is nu het patroon?

    Dus toen maakte ik dit: http://radio.aardappelsap.nl/538/ (PAS OP gigantisch grote pagina!!!! die haal over een weekje offline)
    En nu ben ik nog niets wijzer over dat patroon. Probleem was dat de 538 website niet elk liedje noemt..

    Kan jij me misschien vertellen wat dat patroon is?

    Zo hoor je het Rocky theme nooit, en zo draaien ze het binnen 2 weken steeds vaker totdat het elk uur is, en dan verdwijnt het weer voor 4 weken in de koelkast..
    Last edited by Barry Staes; 19-Mar-13 at 12:37.

  13. #28
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Het toverwoord is "Rotation"

    Nog een interessant stukje over de techniek erachter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  14. #29
    Dat is ook de reden waarom ze de jongens die die formats samenstellen (en de rest van de vormgeving) erg goed betalen.

    Het opbouwen en onderhouden van een format is een doorlopend proces. De goede format planning pakketten (Powergold, Form 2000 enz) bevatten ook enorm veel instellingen en veel handwerk om juist net een unieke touch te geven aan je format.

    Reclame planning staat los van formatplanning, op een uitzondering na en dat zijn je breaks (reclame momenten). Die zijn vast ingepland in je uitzendformats.

    De grotere reclameplannings pakketten bevatten een hele workflow, vanaf contact management (CRM) tot en met facturatie. Die pakketten worden ook steeds uitgebreider zodat je bijvoorbeeld multi-station of multi-editie kunt plannen. Ze zijn ook steeds vaker multi media (dus bv radio en website, of radio en TV).

    Wat wel leuk is zijn de verschillen in workflow bij reclame verkoop. In Duitsland is die aanpak bijvoorbeeld totaal anders dan zoals hier in Nederland meestal gewerkt wordt.

  15. #30
    Ja, dergelijke planning pakketten zoals Powergold en Form 2000 zijn dermate complex en vooral goed, dat ik er maar een fractie van bouw in mijn systeem naast de importeer opties zodat je kan plannen met bovengenoemde schedule pakketten.
    Alvast bedankt, Patrick

Page 2 of 11 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •