Results 1 to 4 of 4

Thread: Inhoud van combobox blijft zichtbaar

  1. #1

    Inhoud van combobox blijft zichtbaar

    Dag iedereen,

    Ik probeer enkele aanpassingen uit te voeren aan een kleine Delphi Prism applicatie. Deze applicatie werkt op een handterminal onder Windows CE via het Compact Framework (3.5), en bestaat uit een aantal panels die na elkaar getoond worden.

    Op het eerste panel staan enkele buttons, en één combobox met opties. Als de gebruiker in dit scherm op "enter" drukt, wordt dit panel verborgen en het volgende getoond.

    Klap je de combobox open om een optie te kiezen, dan zal na een druk op enter het volgende panel wel getoond worden, maar de opengeklapte combobox blijft zichtbaar - ondanks dat het eerste panel (waar de combobox op ligt) visible=false wordt gezet.

    Ik heb al vanalles geprobeerd: de combobox zelf op visible=false gezet, een refresh van het panel, het form waar alles op zit, elke procedure/functie die enigzins met refresh/repaint te maken heeft, ... maar helaas zonder resultaat.

    Heeft iemand dit al eerder gezien? En hoe kan ik dit oplossen?

    Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

    Marlon

    PS: indien het niet echt duidelijk is, post ik morgen wel enkele screenshots van op mijn werk-PC.

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,084
    Staat de combobox wel op het panel en niet op het onderliggende form?
    Check de parent ff.

    Gr. Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    Welkom op NLDelphi!

    Wat in zo'n geval kan helpen: even de panels een kleurtje geven zodat je beter kunt zien wat wat is en wat waarop staat. Maar als je zelfs je combobox zelf op visible false hebt gezet gaat er iets anders mis denk ik. Is er niet nog een stukje code die de boel weer vrolijk op visible zet?
    Marcel

  4. #4
    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Staat de combobox wel op het panel en niet op het onderliggende form?
    Check de parent ff.

    Gr. Peter
    Dank voor je reactie, en ja, de combobox staat op het juiste panel, en niet op het form. Daar heb ik eerder m'n vingers al eens aan verbrand

    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Welkom op NLDelphi!

    Wat in zo'n geval kan helpen: even de panels een kleurtje geven zodat je beter kunt zien wat wat is en wat waarop staat. Maar als je zelfs je combobox zelf op visible false hebt gezet gaat er iets anders mis denk ik. Is er niet nog een stukje code die de boel weer vrolijk op visible zet?
    Eveneens bedankt Marcel, en een goede tip van die kleuren, moet ik onthouden.

    In elk geval gaat het om een heel klein projectje, waar er maar op enkele plaatsen controls visible false/true gezet worden.

    Het vreemde van de hele zaak is dan ook nog eens dat de combobox zelf niet meer zichtbaar is - enkel het vierkantje met de mogelijke opties kan je nog zien op het volgende scherm.

    Ondertussen heb ik het op een andere manier moeten oplossen wegens tijdsgebrek - ik heb de combobox vervangen door een listbox aangezien ik nog wat plaats kon winnen.

    Misschien dat ik later nog een klein testprojectje maak om dit te kunnen simuleren, moest ik of iemand anders later toch nog eens hetzelfde voor hebben. In dat geval post ik het hier meteen!

    Nogmaals bedankt!

    Marlon

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •