Results 1 to 13 of 13

Thread: Items printen uit listbox

  1. #1

    Items printen uit listbox

    Hallo,

    Ik ben software aan het maken om op een eenvoudige manier een setlist te kunnen samenstellen voor een band. De nummers staan als items in een listbox. Hierin kan worden geschoven, gekopieerd etc. om uiteindelijk een setlist samen te stellen. Dat werkt allemaal prima.
    Deze setlist wil ik uiteindelijk op een redelijke sjieke manier ook uit kunnen printen. Onder andere bijvoorbeeld het toevoegen van de speeldatum in de header van het te printen document. Er is dus nog iets van input van de gebruiker en opmaak gewenst.

    Wat is de beste manier om dit aan te pakken? Ik heb o.a. al naar Lazreport en printer4laz gekeken en volgens mij is dat een manier om te doen wat ik wil.
    Of is er een andere (eenvoudigere) methode? Er zijn weer zoveel mogelijkheden, zo lijkt het.

    Alvast bedankt voor tijd en moeite,

    Peter

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Je zal zelf een soort rapportgenerator kunnen maken, maar deze zal nooit zo mooi worden als een bestaande printreporter.
    Maar zal je je de gemaakte lijst al op je scherm kunnen tonen met een listview? Daar kan je ook meerdere kolommen in kwijt.

    Een reeds bestaande reportmaker is de snelste manier.
    Ik heb ooit wel eens een stamboom grafisch naar een printer gestuurd, maar dan moet je verdomd goet rekening houden met de verschillende resoluties van printers (in die tijd dan).

  3. #3
    Quote Originally Posted by Peter H View Post
    De nummers staan als items in een listbox.
    Die listbox is de presentatie van je gegevens, waar staan je gegevens in? Je gaat je gegevens afdrukken, niet je scherm control toch?
    Marcel

  4. #4
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    RichEdit1.Print;?
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by Peter H View Post
    Of is er een andere (eenvoudigere) methode?
    Waarom geen plain text, of (als je metadata wil laten berekenen zoals speelduur, of een delta wil tonen) een spreadsheet?

    En als het je gaat om de drag&drop, een sortable list in HTML is APOC! (a piece of cake)
    http://jqueryui.com/sortable/

  6. #6
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    jquery - UI, je gaat er van huilen.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468

    Exclamation

    Quote Originally Posted by Thaddy View Post
    jquery - UI, je gaat er van huilen.
    Je reactie draagt weinig bij aan deze discussie, en helpt mij ook niet in te zien waarom je een UI gemaakt in jQuery niet goed vind..

  8. #8
    Bedankt voor de reacties. Ik heb even een voorbeeldje toegevoegd in de bijlage van hetgene dat ik wil doen.

    Die listbox is de presentatie van je gegevens, waar staan je gegevens in? Je gaat je gegevens afdrukken, niet je scherm control toch?
    De nummers / liedjes staan in een stringlist en worden getoond in een listbox. Hierin ligt de volgorde (zoals de band ze gaat spelen bij een optreden) al vast.

    Waarom geen plain text, of (als je metadata wil laten berekenen zoals speelduur, of een delta wil tonen) een spreadsheet?

    En als het je gaat om de drag&drop, een sortable list in HTML is APOC! (a piece of cake)
    Ik hoef niets meer te schuiven of sorteren. Dat is allemaal al gedaan. Ik zoek puur de stap om de gegevens uit de stringlist samen met door de gebruiker ingevoerde tekst. In het geval van het voorbeeld : Muse en onderin de plaats en speeldatum.

    RichEdit1.Print;?
    Die ga ik bekijken.

    Peter
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	vb_setlist.jpg 
Views:	222 
Size:	93.4 KB 
ID:	6343  

  9. #9
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by Peter H View Post
    op een redelijke sjieke manier
    Als je het redelijk sjiek wil, dan zou ik het met een rapportgenerator doen; als
    gebruiker kan je dan alles netjes indelen en van het gewenste font voorzien.

    Ik ken verder niet de mogelijkheden van de generatoren in/voor Lazarus, maar
    het lijkt me dat die ook aardig mooie dingen moeten kunnen maken.

    Quote Originally Posted by Peter H View Post
    In het geval van het voorbeeld : Muse en onderin de plaats en speeldatum.
    Nou... als ze "Bliss" niet spelen, dan kom ik niet hoor
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  10. #10
    Dank je voor je antwoord. Ik ga LazReport eens bekijken of ik er daarmee uit kom.
    Andere suggesties blijven uiteraard welkom.

    Ik zal 'Bliss' er voor de volgende keer bijzetten

    Peter

  11. #11
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Quote Originally Posted by Barry Staes View Post
    Je reactie draagt weinig bij aan deze discussie, en helpt mij ook niet in te zien waarom je een UI gemaakt in jQuery niet goed vind..
    Al eens geprobeerd een multiplatform website te onderhouden? Kom op zeg.
    Veel te zwaar (al zeg ik: waarschijnlijk tijdelijk).
    Voor hobby: prima. Professioneel? Wat is professioneel?
    Pageload speed en bandbreedte. En het opvangen van niet-cachende gebruikers...

    Lijkt me a) hout snijden en b) dus een goed advies, ik ben geen houthakker.
    Soit.

    Daar moet je het mee doen.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Quote Originally Posted by Thaddy View Post
    Al eens geprobeerd een multiplatform website te onderhouden? Kom op zeg.
    Zo te zien meen je dat ik een crossplatform webserver zou bouwen.. ..om een lijstje te drag&drop sorteren en aestetisch te printen? lol

    Wie alleen de Delphi-hamer kent, ziet elk probleem als een Delphi-spijker.

  13. #13
    En terug naar de originele vraag maar weer
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •