Results 1 to 4 of 4

Thread: win32 of win64?

  1. #1

    win32 of win64?

    Ik heb dus lazarus geïnstalleerd, me helemaal niet bewust dat ik op verschillende computers verschillende versies zou moeten hebben.
    ik ben op de laptop i7 bezig met denk ik een 64 bit versie en heb mijn programma draaiend op de laptop.
    maar nu op de pc geinstalleerd een oude met win98 en daar krijg ik de boodschap geen geldige win32-toepassing.
    ik snap t eigenlijk niet want in de opties heb ik een vink staan bij de doelspecifieke opties voor win32 gui application.

    of heeft t te maken met de libmysql versie die 64 bit is.

    waar moet ik zoeken.

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik kan mij niet voorstellen dat libmysql.dll een 64bit versie is. Maar het is inderdaad een feit dat je geen 64bit op 32bit kan draaien. Zo iets soortgelijks is hier ook voorbijgekomen met de firebird dll's.
    Als je denkt dat die library de boosdoener is, waarom download je dan niet de win32 versie. Voor de database zelf maakt het niet uit.

  3. #3
    Heb je de 64-bit Lazarus geinstalleerd op Win98?
    De installer is 32-bit v.z.i.w. Dus het gaat pas fout als je Lazarus gaat starten dan.

    B.t.w. Ik probeerde vandaag de laatste installer te downloaden in een Win98SE VM, maar IE 5 liep vast op de downloadlink...

    ?£berhaupt moet je je afvragen waarom je 64-bit wilt proggen. Is meestal niet nodig.

    Bart

  4. #4

    Smile gelukt

    Ik heb de 32 bit versie van lazarus gedownload en tijdens de installatie hiervan werd dringend verzocht om de 64 bit versie te verwijderen (automatisch)
    In de 32 bit versie mijn programma gecompileerd en op oude pc geïnstalleerd, ging bijna in 1 keer goed.
    32 bit versie libmysql.dll (kan je volgens mij niet aan versienummer zien of dit 32 of 64 is) in de windows/system directory gezet en hoppa.
    alleen bleek een aantal variabelen die niet geïnitialiseerd waren, standaard niet op 0 te staan en moest ik ff zoeken, dat was niet in de 64 bit versie.

    misschien download ik de file nog eens om ook vanuit de 32 bit omgeving 64 bit te compileren.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •