Results 1 to 6 of 6

Thread: ADOQuery Locate.Next functionaliteit gewenst

  1. #1
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967

    ADOQuery Locate.Next functionaliteit gewenst

    ADOQuery.Locate geeft het eerste record waaraan de condities voldoen.
    Hoe spring ik nu naar het volgende record waaraan deze condities voldoen (eigenlijk dus Locate.Next()

    Voorbeeldje van wat ik zou willen:
    Code:
      if ADOQuery.Locate('field', 'value', []) then
      begin
        repeat
          // Doe hier iets in code...
        until not ADOQuery.LocateNext() // deze bestaat dus niet
      end;
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  2. #2
    ik zou zeggen\denken dat je als je die functionaliteit wilt je de foute keuze hebt gemaakt door de locate functie te gebruiken.

    of een sql opbouwen om je resultset al zodanig terug te krijgen dat je met een repeat door de records heen kan lopen of een filter en dan findnext

  3. #3
    Inderdaad, een locate op een query klinkt mij ook wat dubbelop. Een LocateNext hebben we niet, je zult dan zelf verder door de dataset moeten lopen om de data te vergelijken. Je zou ook nog kunnen overwegen om een filter te gebruiken, dan voldoen alle regels aan je waarden en kun je door de hele dataset lopen.

    Maar terug naar de basis zou ik zeggen dat je gewoon je query gebruikt om de juiste regels op te halen.
    Marcel

  4. #4
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Probleem is dat dit een onderdeel is van een groter geheel. Dit groter geheel is slecht opgebouwd, waardoor de SQL server teveel calls krijgt op te korte termijn.
    Om dit te omzeilen doe ik dus uitgebreidere queries waarbij ik alle data die ik per tabel nodig heb ophaal.
    Dus de oplossing om steeds een nieuwe kleinere query te doen is helaas geen optie.

    Maar Filter lost inderdaad het probleem op, thnx
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  5. #5
    Huidige record opslaan in een variable en dan plus 1 wel even checken of die bestaat
    Freeware programmer

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    De Aker
    Posts
    161
    De boel in een TClientDataSet en dan naar hartenlust filteren. Of als het in de UI moet een grid kiezen wat goed kan filteren.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •