Results 1 to 6 of 6

Thread: Interbase stand alone

  1. #1

    Interbase stand alone

    Hallo allemaal.
    Ik heb een kleine VCL applicatie waar ik een interbase database bij gebruik.
    Hoe kan ik dit stand alone krijgen?
    ik bedoel de applicatie in een mapje (met de .exe en .IB) en vervolgens starten op een andere pc?
    Ik gebruik XE3

    Ik heb al een tijdje op het forum gezocht maar kan helaas niet vinden wat ik wil weten.

    groeten,
    Loek.

  2. #2
    Je kunt Interbase ook embedded gebruiken. Hoe wil je dat op een andere PC doen, staat het database -bestand dan op een share?
    Marcel

  3. #3
    Hallo marcel,
    Sorry ik was niet duidelijk genoeg.
    De bedoeling is dat je een mapje met de .exe en de database op je c schijf zet en vervolgens kunt starten en data kunt invoeren.
    Niet multiuser of netwerk, gewoon lokaal.
    Nu gebruik ik access, maar niet iedereen heeft access op de pc staan.
    groeten,
    Loek.

  4. #4
    OK, dan zoek je inderdaad de embedded versie. Er is een embedded Interbase, maar ook een embedded Firebird of embedded (compact) SQL Server.

    Je hebt dan uiteraard wel een stukje software (één of meerdere DLL's) die je mee moet installeren met je software.
    Als je echt maar één of twee tabellen hebt zou je ook naar een simpeler formaat (XML, ClientDataSet, ...) kunnen kijken.
    Marcel

  5. #5
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    OK, dan zoek je inderdaad de embedded versie. Er is een embedded Interbase, maar ook een embedded Firebird of embedded (compact) SQL Server.

    Je hebt dan uiteraard wel een stukje software (één of meerdere DLL's) die je mee moet installeren met je software.
    Als je echt maar één of twee tabellen hebt zou je ook naar een simpeler formaat (XML, ClientDataSet, ...) kunnen kijken.
    Je kunt kijken naar de InterBase ToGo edition. Deze kun je embedden in je applicatie.
    Er is ook een video beschikbaar die je kunt kijken op: https://www.youtube.com/watch?v=Ffhl7BG7Ua0#t=132

  6. #6
    Bedankt allemaal voor jullie reactie.
    De youtube uitleg had ik nog niet gevonden.
    Voorlopig heb ik een sqlite database werkend.
    De interbase ga ik ook nog proberen.

    Loek.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •