Results 1 to 7 of 7

Thread: Kopiëren en plakken van Delphi-code werkt niet in IE

  1. #1

    Kopiëren en plakken van Delphi-code werkt niet in IE

    Is het een bekend probleem dat het kopiëren van Delphi-code (de highlight=delphi) en dan plakken niet goed werkt?
    De regelnummers komen mee en er zitten geen returns tussen.
    Dit gaat in Chrome wel goed.

    Hier geconstateerd.

    Delphi Code:
    1. a
    2. b
    3. c
    4. d

    Ctrl+c en plakken in notepad geeft:
    Code:
    1.a2.b3.c4.d

  2. #2
    Het zal waarschijnlijk wel aan de browser liggen.

    Ikzelf gebruik over het algemeen opera (heb net ffkes dezelfde code waarnaar je refereerde getest), en als ik deze code in notepad plak dan krijg ik juist geen regelnummers, maar wel mooi een extra lege regel tussen elke originele regel

    Dat soort dingen gebeurt me wel vaker (maar dan vooral het ontbreken van de linefeeds) waardoor het meestal een lange letterbrij wordt. Dat los ik dan op door een 'echte' editor te gebruiken die herkent of de geplakte tekst cr, lf of cr+lf gebruikt. De editor zelf kan de tekst opslaan in elk gewenste 'volgende regel' formaat dat mogelijk is (en doorgaans werkt een copy-paste vanuit zo'n editor naar notepad of anderzijds wel goed).

  3. #3
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    IE8 werkt het niet goed, chrome wel.

  4. #4
    Ik heb in ieder geval gevonden waardoor het komt.

    De BBCODE voor highlight ziet er zo uit (gestript):

    HTML Code:
    1. <!-- BEGIN TEMPLATE: bbcode_highlight -->
    2. <pre>
    3. <ol><li>a</li><li>b</li><li>c</li><li>d</li></ol>
    4. </pre>
    5. <!-- END TEMPLATE: bbcode_highlight --><br />

    De highlight is dus opgebouwd uit <li>'s. Vandaar de regelnummers (i.c.m. de <ol>).
    Om de <li>'s staat echter een <pre> en tussen de <li>'s staan geen returns.

    Omdat alles tussen een <pre> staat zal IE letterlijk alles pakken tussen die <pre>'s. Dus wel regelnummer maar geen returns.
    (Als ik de <pre>'s weghaal zet IE n.l. wel returns ertussen en geen regelnummers)

    Dus IE werkt anders met knippen en plakken met tekst tussen de <pre>, zeker als er dus met een "list" gewerkt wordt.

    In Chrome gaat dit inderdaad wel goed. Die vertaald de <li>'s tussen de <pre>'s dus wel goed (en voegt in geval van <li> zelf returns toe).

    Zit de bug dan in IE of in Chrome

    Advies aan diegene die code willen kopiëren uit IE... gebruik Chrome (of een andere browser die wel goed werkt)

  5. #5
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Advies aan diegene die code willen kopiëren uit IE... gebruik Chrome (of een andere browser die wel goed werkt)
    Of druk op de "Met citaat antwoorden"-knop en kopiëer het gedeelte tussen de [ HIGHLIGHT ]-tags.

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  6. #6
    hehe, mjah das natuurlijk ook een optie :-)

    Ik weet natuurlijk niet of het (simpel) mogelijk is, maar op sommige forums waar ontwikkelaars veel posten wordt soms ook wel een download-sourcecode button aangeboden, meestal net boven of onder de ge-poste (highlighted) code. Deze button geeft dan gewoon de 'raw' text die gebruikt is voor de highlighted versie.

    Het lijkt me in ieder geval een makkelijkere (danwel gebruikersvriendelijkere) oplossing dan om voor elke browser (en bijbehorende versies) een uitzondering te maken. Je zit dan hooguit nog met het feit dat het BB zelf een bepaalde format gebruikt (maar dat zal dan in ieder geval consistent zijn).

    Maar goed, VideoRipper's optie is ook een mogelijkheid (wat in feite hetzelfde doet als hierboven omschreven, maar dan handmatig)

  7. #7
    Het blijft bizar dat de paar browsers die we in de wereld hebben het over de simpele dingen in het leven al niet eens kunnen worden. Maar ja, het houdt ons programmeurs wel lekker bezig
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •