Results 1 to 3 of 3

Thread: Delphi functionaliteit naar html omzetten

  1. #1

    Delphi functionaliteit naar html omzetten

    Ik weet niet of ik in het juiste forum zit maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
    In Delphi heb ik een single sign on gemaakt vooor een bepaalde website. Nu zou ik deze sso graag ook omzetten naar een html of php formulier dat ik ook vanaf een website aan kan roepen. Dus onder een button op een website soortgelijke code laten uitvoeren. Hieronder de code die ik gebruik om in te loggen op de website.

    Code:
    procedure TForm1.WebBrowser1DocumentComplete(Sender: TObject;
      const pDisp: IDispatch; var URL: OleVariant);
    var
      CurrentBrowser: IWebBrowser2;
      Doc3 :  IHTMLDocument3;
    begin
        CurrentBrowser := pDisp as IWebBrowser2;
        Doc3 := CurrentBrowser.Document as IHTMLDocument3;
        Webbrowser1.OnDocumentComplete := nil;
    
            Doc3.getElementById('username').setAttribute('value', 'gebruiker', 0);
            Doc3.getElementById('password').setAttribute('value', 'wachtwoord', 0);
            Doc3.getElementById('login').Click;
    
    end;

  2. #2
    En waar zou je deze code dan willen zetten? Als je de button op de website zelf zet, dan heeft het weinig nut meer, denk ik.

    Je kan de code eventueel in een bookmark zetten. Daarin kan ook javascript code staan. Maak (in Chrome, bijvoorbeeld) een bookmark/bladwijzer aan op de bladwijzerbalk. Bij `url` vul je het volgende in:

    Code:
    javascript:document.getElementById('username').value = 'gebruiker'; document.getElementById('password').value = 'wachtwoord'; document.getElementById('login').click(); return false;
    De code is eigenlijk hetzelfde als in Delphi. Ik heb wel de property 'value' gebruikt i.p.v. setAttribute, maar dat kan in Delphi misschien ook.
    [b]return false[b/] aan het einde is misschien niet nodig, maar de browser neemt het resultaat van de hele code en gebruikt dat als url. In een testje dat ik deed moest ik return false toevoegen om raar gedrag te voorkomen.
    1+1=b

  3. #3
    Het idee is om een gebruiker de laten inloggen op 1 site en middels sso in te laten loggen op een andere site zonder tussenkomst van de gebruiker.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •