Results 1 to 5 of 5

Thread: netmeeting over internet met 2 pc's achter server: HOE?

  1. #1

    netmeeting over internet met 2 pc's achter server: HOE?

    Hallo !

    effe mijn probleem schetsen (zie figuur)

    Vanaf elke pc achter een server kan internet benaderd worden.
    surfen, chatten werkt allemaal.

    Nu om beeld en geluid door te geven (mbv netmeeting) moet er een ip- nummer worden ingegeven (internetIP). Zolang er maar 1 pc achter een server hangt is dit geen probleem. (de pc die er wel achter hangt belt de ander op), maar wanneer beide achter een server staan, werkt dit niet meer.

    Hebben jullie weet van een software, of protocol die ervoor zorgt dat de netmeetingcalls naar de server, gerouteerd worden naar de te ontvangen pc?


    bedankt,

    Geert
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	netwerk.jpg 
Views:	431 
Size:	11.1 KB 
ID:	389  

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik gebruik Winroute waarmee je prima poorten kan redirecten, maar Netmeeting heb ik nog nooit aan de praat gekregen (na zo'n 4 uur lang proberen). Het is wat firewall/router-support betreft een waardeloos programma, dus eerlijk gezegd zou ik je aanraden op zoek te gaan naar een ander pakket die wel duidelijk aangeeft op welke poorten 't gaat draaien
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    en msn? of wat wordt er nog zoal gebruikt?

    Nog vergeten te melden. Ik heb eens http://www.dialupaudio.com/dualgatekeeper.html geprobeerd, maar dat werkte niet zoals het zou moeten. heeft iemand hier ervaring mee ?

  4. #4
    Ik ken netmeeting niet, maar het zou ermee te maken kunnen hebben dat je een IP-tunnel moet opzetten tussen de 2 client PC's. Ik weet niet hoe je je server precies hebt ingesteld, maar je zou eens kunnen kijken naar de instelling voor NAT en instellignen voor een VPN.

    Een ander probleem zou het IP nummer kunnen zijn. De ontvangende kant weet nl niet waar hij het verkeer naartoe moet routen, omdat je met meerdere gebruikers hetzelffde IP nummer deelt (aan de internet kant). Je zou eens kunnen kijken of je een ander poortnummer dan de standaard kunt kiezen. Je gaat dan vanuit A naar IP B maar op een niet standaard poortnummer. Op je router stel je dan in dat het inkomend verkeer van die poort naar een van je clientPC's moet (het interne IP nr). dan zal het waarschijnlijk wel werken.

    Benno

  5. #5
    heheej !

    aan iedereen met hetzelfde probleem :

    http://www.eyeballchat.com/

    Groeten,


    Geert

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 30-Jan-04, 01:48
  2. Internet mysql verbinding met delphi programma
    By casper in forum Databases
    Replies: 5
    Last Post: 07-Nov-03, 01:30
  3. IP Tunneling naar PC achter een Server ?
    By TiSE in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 03-Dec-02, 00:33

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •