Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: Jongen (22) doodgeslagen

  1. #1
    Senior Member pdebie's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Tiel
    Posts
    247

    Jongen (22) doodgeslagen

    Iedereen in Nederland heeft het er over.
    René, 22 jarige jongen uit Venlo, doodgeslagen omdat hij opkomt voor een kwetsbaar persoon.

    Voor de supermarkt in Venlo reden twee jongens van 18 jaar op een scooter bijna een oudere dame voor de sokken.
    René maakt een opmerking naar de jongens over hun associale rijgedrag.

    En wat krijgt hij er voor?
    Een paar fikse klappen. Hij is linea directa het ziekenhuis in geslagen.
    -------------------

    Waar gaat het heen met Nederland? Je hoeft nog maar in je vingers te knippen en je hebt een mes tussen je ribben.

    Ik heb ook wel eens een fikse klap gehad in een discotheek, omdat ik per ongeluk tegen een andere gozer op liep. Ik bood mijn excuses aan en zonder pardon...BAM!!!! klap op mijn ogen.
    Uitsmijter van discotheek zag het gebeuren en we werden meegenomen naar aparte ruimte.
    Ik verhaal uitgelegd met kameraden van mij en hem.
    Wat denk je wat de kameraden van hem zeggen....Dat ik hem opzettelijk een duw gaf om hem tegen een muur op te kwakken.
    --------------------

    Waar gaat dat heen?

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    hoi,

    op deze manier gaat het nergens heen. Maar ik weet wel dat als ik zie gebeuren dat anderen iemand lastig vallen, dat ik er dan voor zorg dat ik met iig meer personen ben en die gasten dan toch echt wel zo'n klap geef dat ze (hopelijk) niemand meer iets doen en dan snel wegrennen.
    Dat ze die jongen dan met helmen op de kop gaan slaan is tot daaraan toe.. maar dat ze dan ook nog eens rustig gaan "shoppen".

    Pdebie.. Je hebt groot gelijk! Waar gaat het heen....
    !

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik hoorde 't ook vanmorgen ja, en wat krijgen die jongens? waarschijnlijk 20 uur werkstraf, maar dan is 't nog veel... wat mij betreft mogen ze de doodstraf weer invoeren hier, zeker wat dit soort dingen betreft...


    Gelukkig is 't hier in Nederland nog niet zo dat je op elke hoek neergeschoten kan worden, en 't is niet zo dat 't enorm slechter gaat met de jaren (vroeger was 't waarschijnlijk erger, maar de media minder ), maar ondanks dat kunnen dit soort dingen echt niet, en ik ben blij dat half nederland er zo over denkt...

    Van 't weekend ook nog zoiets meegemaakt, auto kwam langsscheuren in een smalle straat waar wij liepen, remt ineens keihard, wij nog zeggen "zo, dat scheelde niet veel met die drempel", begint die gast te zeiken over spuug op z'n voorruit, waar wij absoluut de oorzaak niet van waren en hij ook gewoon de ruitenwisser aan had kunnen zetten. Alhoewel het afliep zonder problemen realiseerde ik me wel dat ze gewoon op ruzie uit waren, dat zet je toch wel aan het denken... het zou jou ook kunnen overkomen...




    Kortom: Nederland moet eens optreden tegen dit soort lui, de meest gruwelijke straf verzinnen die er bestaat (gruwelijk hoeft niet primitief te zijn overigens) om te laten weten dat we dit soort gedrag absoluut niet tolereren. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan, moordenaars hebben hier ook rechten naar 't schijnt...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member pdebie's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Tiel
    Posts
    247
    persoonlijk vind ik de doodstraf te hoog, want dan sla je iemand dood met de gedachte van: "ik hoef toch niet te lijden van mijn straf, want ik ben in 1 klap dood"

    mijn voorstel voor straf is:
    hetgeen waarvoor je gestraft wordt (zoals het in elkaar slaan met een brommer helm) bij de schuldige zelf doen
    All those who believe in psychokinesis raise my hand.

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by pdebie
    persoonlijk vind ik de doodstraf te hoog, want dan sla je iemand dood met de gedachte van: "ik hoef toch niet te lijden van mijn straf, want ik ben in 1 klap dood"

    Hoeveel jongeren denk jij dat er op die manier zullen denken? . En je zegt het zelf: ze hebben 'm niet alleen geslagen met een brommer helm, maar zodanig dat het de dood tot gevolg heeft gehad...



    Doodstraf is hoog, mee eens, maar in uitzonderlijke gevallen vind ik dat het terecht is. Ik zie 't echter nog niet ingevoerd worden, maar doe dan tenminste iets aan die belachelijk lage straffen, en als je levenslang geeft doe dat dan ook, en niet die lullige 20 jaar of hoeveel (lees: hoe weinig) het hier ook is...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Senior Member pdebie's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Tiel
    Posts
    247
    In Tiel waar ik woon is in het cafe de Nikita's een jongen (de Haan was z'n achternaam voornaam weet ik niet meer) neergeschoten.
    Er was een persoon die gewoon in het rond begon te schieten. gewoonweg te ziek voor woorden.

    Bij mij op school is nog een ernstig voorbeeld.
    Er loopt een jongen een klaslokaal uit en met het openen van de deur heeft hij niet in de gaten dat er een andere jongen achter de deur staat. Dus de deur komt tegen die jongen aan.
    Hij biedt keurig zijn excuses aan en de leraar en de rest van klas zien en horen dat en giechelen er een beetje om. Nog geen 5 seconden later trekt de gozer die de deur tegen hem aan kreeg een vlindermes en steekt de jongen in z'n buik 2 keer. Daarna zet hij het op een lopen.

    een paar jongens uit de klas rennen achter de dader aan en de leraar en een paar anderen verzorgen de jongen en bellen 112.

    de achtervolgers grijpen de jongen in de kraag en sleuren hem terug naar de klas.
    de dader zit nu in de bak (14 jaar) en het slachtoffer heeft voor de rest van zijn leven een stoma, omdat de darmen en blaas ernstig beschadigd waren.

    Gewoonweg ziek.
    All those who believe in psychokinesis raise my hand.

  7. #7
    Senior Member micha's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    E-town
    Posts
    166
    wat ik dus echt niet snap: bij twee vandaag staan er tijdens interviews een paar volwassen kerels te vertellen dat ze 't gezien hebben. Op de vraag waarom ze niet ingrepen kwam als antwoord: ik heb 112 gebeld. *zucht* Dat je niet happig bent om ook klappen te vangen, ok. Maar iets meer had toch wel gemogen. Daarbij, 112 bellen helpt ook lang niet altijd heb ik wel gemerkt.

  8. #8
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Ik woon zelf ook in Venlo en ik kon het eerst niet geloven. Zoiets gebeurd toch niet in mijn stad. Later besefde ik pas dat het net zo goed hier kan gebeuren als in elke andere stad. En ik snap ook niet dat er niemand voor hem op kwam. Als je met 20 mensen bent dan kun je toch wel wat doen, behalve alleen maar 112 bellen ??!!

  9. #9
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Dat soort dingen zijn altijd iets makkelijker gezegd dan gedaan. Het i een bewezen feit datmensen bij dit soort dingen altijd een beetje passief staan te kijken, zonder zich echt te realiseren dat ze deel uit maken van de situatie en er ook invloed op kunnen uit oefenen. Helaas resulteert dit steeds vaker in dit soort dingen.

    Wat ik wel een punt vind om te noemen (hoewel ik absoluut niks wil goed praten en het met psycho eens ben dat deze figuren een hele zware straf verdienen) is dat ze hoogstwaarschijnlijk niet de intentie hadden om die jongen dood te slaan. Als je het achteraf zo hoort denkt volgens mij iedereen dat. Da's wel een beetje jammer. Verder: De schandpaal was echt geens lechte uitvinding !!! >)
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  10. #10
    Ik ben zelf een keer of 4 getuige geweest van dit soort geweld.
    Eén van deze situaties was tijdens ene festival. Een dronken gozer zocht ruzie en een snel gepikeerde kennis van me reageerde daar nogal fel op en heeft de dronkelap in kwestie verzocht om op te kazen. Even later kwam de gozer terug en wilde die kennis in de rug steken met een zakmes. Ik en een andere gast zagen dit gebeuren en wisten hem het mes afhandig te maken en de kerel over te leveren aan de bewaking van het festival.
    Maar in de andere drie gevallen heb ik niets gedaan. Als je zoiets ziet gebeuren dan heb je het vaak gewoon niet door, vooral omdat het vaak heel snel gaat. Je bent met stomheid geslagen en vaak is het leed al geleden voordat je goed en wel door hebt wat er gebeurt. Tijdens dat festival hadden we zelf al ruzie met die gozer en was ik dus al een beetje waakzaam omdat ik 'm niet vertrouwde, maar als het onverwacht komt, dan weet je het gewoon niet.

    Wat ik verder op zich wel typisch vind is dat er op TV een spotje is waarin wordt gezegd dat je _niet_ in moet grijpen, maar 112 moet bellen en de kenmerken van de dader(s) onthouden. Vervolgens zit de politie te Venlo te mopperen dat de mensen niet hebben ingegrepen.

    Ik denk zelf ook wel dat je in moet grijpen als je daar de mogelijkheid toe hebt, maar die is er niet altijd. Toch denk ik dat als er iemand in elkaar wordt geschopt in een winkelstraat dat er dan wel genoeg mensen moeten zijn om te kunnen helpen, maar zoals ik al eerder zei. Je staat er gewoon niet bij stil dat je _kan_ helpen.
    Dit geldt trouwens niet alleen bij geweld, maar ook als er bijvoorbeeld iemand verdrinkt.
    1+1=b

  11. #11
    Naja zoals je de laatste maanden al hebt kunnen merken in de politiek is, dat ze het belangrijker vinden om onderling ruzie te lopen schoppen :S.

    Ik dat je die gasten gewoon moet opsluiten, en over een X aantal jaar, maar kijken wat 't is, en zeker een FLINKE schade vergoeding voor de nabestaanden. Ik vraag me trouwens gewoon af, hoe je iemand kan, slaan, schoppen, doden etc....

  12. #12
    Ik ben tegen elke vorm van (zinloos) geweld in het real-life. Je ontkomt er natuurlijk niet aan, want niet iedereen is zo lief als mij Maar de vraag die bij mij opkomt bij dit soort dingen ?¡s 'waarom'

    Dit soort voorvallen is nu al een aantal maal voorgekomen in Nederland, maar er is mijns inziens nog niks aangedaan. Ja we lopen elke keer een stille tocht en teken een condiolance register, leuk voor de nabestaanden. Maar het volgende slachtoffer heeft er niks aan.

    Tijd voor actie, Nederland word wakker!!!

    Actie kan vanalles zijn, van het helpen van het slachtoffer, 112 bellen of optrommelen van mensen om te helpen, maar doe iets zou je denken. Ik heb zelf nooit zo'n situatie meegemaakt en zou eignelijk niet weten hoe ik zou reageren. Denk eerlijk gezegd niet dat ik 'er tussen spring', maar zou wel hulp proberen te halen ofzo, of misschien weet ik op dat moment niet wat ik moet doen. Maar dat kan je eigenlijk alleen zeggen wanneer je zoiets mee hebt gemaakt. Laten we hopen dat dit niemand meer hoeft te overkomen.

  13. #13
    Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af wat dat voor mensen zijn. Ik noemde ze gisteren beesten, maar werd er (terecht) op gewezen dat dat niet klopt. Er is geen enkel beest dat alleen maar doodt om het doden, dan doen alleen mensen. Maar dan blijft bij mij de vraag: wat zijn dat dan voor mensen? Hebben die dan echt helemaal geen gevoel? Hebben die geen opvoeding gehad? En als dat zo is, moet je dan niet alleen die jongens uit de maatschappij halen, maar ook de ouders? Zijj hebben deze 'producten' tenslotte gefabriceerd.
    Marcel

  14. #14
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Originally posted by Marcel
    Hebben die geen opvoeding gehad? En als dat zo is, moet je dan niet alleen die jongens uit de maatschappij halen, maar ook de ouders? Zijj hebben deze 'producten' tenslotte gefabriceerd.
    mmm niet helemaal mee eens, opvoeding of geen opvoeding.
    Iedereen weet dat dit alle normen en waarden te boven gaan, en ik vindt dat hier-
    door niet de ouders gestraft zouden moeten woorden.

    Ik deel enigzins dezelfe mening als PsychoMark, de doodstraf zou zeker ingesteld
    moeten worden naar mijn inziens, en dan zeker omdat het gewoon voor 1000%
    vast staat dat dit de daders waren (geen misvating over mogenlijk)

    Doodstraf nog 1 voordeel: minder cellen te kort, en lagere kosten voor jan de arbeider.
    want de gevangenissen in Nederland stellen ook niet echt veel voor (tv etc etc)

    Richard
    RLD

  15. #15
    Skateboarden Rules
    Join Date
    Jun 2002
    Location
    Houten :P
    Posts
    157
    Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er hier gebeurd is en wat mij opviel is dat je dit soort berichten steeds vaker voorbij ziet komen. Ik kijk ook regelmatig op Fok! en daar zie je steeds vaker berichten langskomen met een gewelddadig incident. Komt dat nu omdat er steeds meer media aandacht is of komt het gewoon steeds vaker voor?

    SnoK

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •