Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Installeren Turbopower Async Pro

  1. #1

    Installeren Turbopower Async Pro

    Ik probeer Async te installeren.
    Echter bij het compileren van de package krijg ik foutmeldingen:
    In Awuser staat:
    Code:
    XOnChar := OnChar;
    Hier krijg ik de foutmelding:
    [dcc32 Error] awuser.pas(2112): E2010 Incompatible types: 'AnsiChar' and 'Char'
    Nu kan ik gaan proberen de code aan te passen, maar dat is vast niet de bedoeling.
    Kent iemand dit probleem, of beter nog de oplossing?

    Delphi XE7
    Async: A407_R100.dproj

    Of heeft het soms te maken met een optie aan/uit?
    Last edited by Maarten; 24-Sep-14 at 13:24.

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Gebruik je wel de goede package om te compileren?
    Vanaf D2009 is de typedefinitie van Char en String veranderd.

    Als je een oude package of source gebruikt (omdat er bijvoorbeeld geen nieuwere is),
    dan moet je alle Char omzetten naar AnsiChar en String naar AnsiString, zeker bij
    componenten als AsyncPro.

    Greetz,

    Peter.
    Last edited by VideoRipper; 24-Sep-14 at 23:55. Reason: D's en T's hè?
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Nee, dat komt omdat je een oude versie hebt. En dat is ook meteen het probleem. De officiële versie (op SourceForge), is aangepast t/m Delphi 2007, ofwel pre-unicode.

    Gelukkig was iemand je al voor: Je kunt op SongBeamer.com een versie vinden voor XE2. Die heb ik zelf laatst als basis gebruikt voor Delphi XE5.

    Die source voor XE2 is al aangepast voor unicode, en zal wel compileren in XE7. Maar de packages zijn specifiek voor XE2 en hebben wat instellingen die invloed hebben op (o.a.?) de bestandsnaam. Misschien zit je daar niet mee, maar ik heb zelf nieuwe packages gemaakt en daar de bestanden aan toegevoegd.

    Het is helaas wat handwerk, maar fijner dan zelf een hele nieuwe versie moeten schrijven.

    Zie ook: http://qc.embarcadero.com/wc/qcmain.aspx?d=71972
    1+1=b

  4. #4
    Geweldig, dank je GolezTrol!

  5. #5
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Net lid geworden van dit forum omdat ik een probleem heb met het gebruik van asyncpro in combinatie met de delphiXE starter versie die je gratis kunt downloaden van de embarcadero site. tot nu toe gebruik ik delphi7 daar werkt het prima.
    deze link https://www.embarcadero.com/images/d...builder-xe.pdf heb ik geprobeerd, maar de daarin beschreven procedure SourceForge at http://sourceforge.net/projects/tpapro/ Release 5.0.0 RC1 SongBeamer at http://www.songbeamer.com/delphi/ Release 4.0.7 RC4 lijken beide niet compatible. bij compileren krijg je een hele reeks foutmeldingen bv omdat de map TurboPowerAsyncPro_2010_10_13\packages\Delphi XE\A407_R niet bestaat en vervangen is door een Delphi XE2 versie.
    weet iemand waar ik wel de compatible code kan downloaden van de asyncpro component?

  6. #6
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Inmiddels weer een hele avond eraan besteedt, maar nog steeds geen werkende componenten op het componentenpalet. Via https://github.com/TurboPack/AsyncPro lijkt iemand eea gefixed te hebben. als ik de readme instructie volg:
    1. Unzip the release files into a directory (e.g., d:\AsyncPro).
    2. Start RAD Studio.
    3. Add the source subdirectory (e.g., d:\AsyncPro\source) to the
    IDE's library path. For CBuilder, add the hpp subdirectory
    (e.g., d:\AsyncPro\source\hpp\Win32\Debug) to the IDE's system include path.
    3. Open & compile the runtime package specific to the IDE being used.
    Open & install the designtime package specific to the IDE being
    installed.

    Dan compileert het geheel wel zonder foutmeldingen en Delphi XE tokio starter, maar als ik 'install package' uitvoer zie ik alleen de componenten die al aanwezig waren op het palet er lijkt dus niets te gebeuren.

    Het lijkt erop dat ik uit de source code opnieuw de runtime en designtime packages moet genereren en die dan moet compileren en installeren, maar raak helaas het spoor bijuster. Zou mooi zijn als iemand eens punt voor punt zou kunnen aangeven hoe deze procedure te doorlopen.

  7. #7
    De stappen die je daar aangeeft werken prima onder Delphi 10.1 Berlin Professional.
    Krijg je bij de Install niet een scherm te zien welke componenten toegevoegd zijn?

    Click image for larger version. 

Name:	p27dhrh.png 
Views:	121 
Size:	20.1 KB 
ID:	7657

    Click image for larger version. 

Name:	3adIOeO.png 
Views:	107 
Size:	17.5 KB 
ID:	7658

    Ik gebruik overigens nooit "Install packages" maar met rechts op de package drukken en dan Install kiezen.

    Click image for larger version. 

Name:	PeABxle.png 
Views:	141 
Size:	40.5 KB 
ID:	7659

  8. #8
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    De stappen die je daar aangeeft werken prima onder Delphi 10.1 Berlin Professional.
    Krijg je bij de Install niet een scherm te zien welke componenten toegevoegd zijn?

    Click image for larger version. 

Name:	p27dhrh.png 
Views:	121 
Size:	20.1 KB 
ID:	7657

    Click image for larger version. 

Name:	3adIOeO.png 
Views:	107 
Size:	17.5 KB 
ID:	7658

    Ik gebruik overigens nooit "Install packages" maar met rechts op de package drukken en dan Install kiezen.

    Click image for larger version. 

Name:	PeABxle.png 
Views:	141 
Size:	40.5 KB 
ID:	7659
    dank voor de reactie. openen van de designtime package: AsyncProDD.dproj en dan compile, realiseerde ik me dat de gecompileerde file naar de output directory wordt geschreven zoals in de library gedefinieerd als:
    C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\19.0\ Bpl in mijn geval
    als ik die file AsyncProDD240.bpl, (te zien dat dit de goede moet zijn aan de datum van vandaag) via 'component' en dan 'install packages' dan open en dan via 'add' de betreffende file open en dan ok, dan installeert de zaak wel goed.

    Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'rechts op de package drukken en dan Install kiezen.' vanuit welk menu in Delphi doe je dat dan? (ik ben nog een beetje bezig met 'tool fighting')

  9. #9
    Quote Originally Posted by Hansknutsel View Post
    Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'rechts op de package drukken en dan Install kiezen.' vanuit welk menu in Delphi doe je dat dan? (ik ben nog een beetje bezig met 'tool fighting')
    Rechts heb je de project manager. Als je je package geopend hebt dan zie je die daar rechts staan (zie mijn laatste plaatje). Dan druk je met de rechter muisknop op de packagenaam en kies je Install. That's it. Dan hoef je ook niet handmatig de bpl te zoeken

  10. #10
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Inmiddels mijn projectje vanuit delphi7 ingelezen in Delhpi10.2 met de geinstalleerde asyncpro componenten (gebruik alleen de comport omdat die met mijn arduino bordje communiceert) werkt nu perfect.

    Nog een andere vraag. Wat ik graag wil is onafhankelijk zijn van downloads van sites waarvan de data in de loop van de tijd kan wijzigen of verwijderd worden. Dus in dit geval de asyncpro componenten die werken met Delphi10.2 veilig stellen (de zip file vanaf https://github.com/TurboPack/AsyncPro , dus gelukt) maar ook de Delphi versie 10.2 zelf in zijn geheel ergens opslaan zodat ik die altijd weer kan reconstrueren als ik een andere computer koop of mijn computer terugzet in de fabrieksstand. In dit geval heb ik de 'radstudio10_2_1_esd.exe' install die je kunt downloaden van de site van embarcadero, maar bij het installeren wordt er nog een heleboel van die site gedownload (denk ik) om tot het totale geheel te komen. Hoe kan ik dat alles samen tot 1 geheel maken zodat ik zonder tussenkomst van de embarcadero site altijd de zaak weer kan reconstrueren. Is het daarvoor voldoende om een backup te maken van C:\Program Files (x86)\Embarcadero\Studio\19.0 of staat er ook nog wat in het windows register bijvoorbeeld?

  11. #11
    Als het goed is kun je als geregistreerde Delphi gebruiker een complete iso downloaden van 6GB waar alles mee geïnstalleerd wordt.
    Inloggen op https://members.embarcadero.com en dan onder "my registered user downloads" kijken.

  12. #12
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Als het goed is kun je als geregistreerde Delphi gebruiker een complete iso downloaden van 6GB waar alles mee geïnstalleerd wordt.
    Inloggen op https://members.embarcadero.com en dan onder "my registered user downloads" kijken.
    Ik neem aan dat dat alleen geldt voor de betaalde versies? voor de hobby gebruik ik Delphi om hooguit een of enkele projectjes te maken in de paar jaar, en die effort stel ik dan ook nog beschikbaar in het voordeel van anderen die het gratis kunnen gebruiken, maar onvoldoende zin en kennis hebben om er zelf tijd in te willen investeren, dus dan kan ik mij alleen een student versie permitteren helaas. Mocht ik Delphi op het werk aanschaffen dan wordt het een ander verhaal natuurlijk. Kennis en ervaring vanuit de hobby maakt de kans dat je het op het werk ook effectief kunt inzetten en dan via betaalde versies weer groter. dus daarom ook in het belang van Embarcadero om het via student versies te promoten lijkt mij.

  13. #13
    Ik kan me wel herinneren dat de webinstaller allerlei zip files download naar een directory voor installeren. Als je al die files bewaard dan heb je volgens mij de complete installatie (inclusief een setup.exe dacht ik).

    Aan alleen de program files directory heb je in ieder geval weinig omdat er ook dingen ergens anders weggeschreven worden en in het registry wordt gezet.

  14. #14
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dit is overigens een van de redenen dat ik voor alle "bij" werk Lazarus gebruik. Kan je archiven compleet met alles, en restoren, en dan zelfs vrij vlot aan het lopen krijgen op een andere drive.

    Een VM is dan de beste optie, en let op dat Delphi vaak direct naar updates begint te zoeken, dus disconnect van netwerk.

  15. #15
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dit is overigens een van de redenen dat ik voor alle "bij" werk Lazarus gebruik. Kan je archiven compleet met alles, en restoren, en dan zelfs vrij vlot aan het lopen krijgen op een andere drive.

    Een VM is dan de beste optie, en let op dat Delphi vaak direct naar updates begint te zoeken, dus disconnect van netwerk.
    Juist, dat is voor mij ook precies de enige goede werkwijze. De combinatie van programma en software waarop het programma is geschreven vormt 1 werkend geheel en kan met een update van de software niet meer gegarandeerd worden zonder het eerst te testen. Vandaar als ik beslis om in een ontwikkelomgeving iets te gaan schrijven ik er zeker van wil zijn dat ik die ontwikkelomgeving veilig kan stellen.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •