Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: Installeren Turbopower Async Pro

  1. #16
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Ik kan me wel herinneren dat de webinstaller allerlei zip files download naar een directory voor installeren. Als je al die files bewaard dan heb je volgens mij de complete installatie (inclusief een setup.exe dacht ik).

    Aan alleen de program files directory heb je in ieder geval weinig omdat er ook dingen ergens anders weggeschreven worden en in het registry wordt gezet.
    in mijn geval kan ik zien dat er een deel staat in C:\ProgramData en een deel in C:\Program Files (x86). Zal die 2 mappen eens copieren naar een andere computer om te zien of het dan nog werkt.

    Het bewaren van tijdelijke zipfiles vraag ik me af of dat lukt want die worden tijdens de installatie ook weer automatisch weggegooid. Dan zou je dus de installatie op het juiste moment moeten afbreken en dan de files wegcopieren. ?

  2. #17
    Quote Originally Posted by Hansknutsel View Post
    in mijn geval kan ik zien dat er een deel staat in C:\ProgramData en een deel in C:\Program Files (x86). Zal die 2 mappen eens copieren naar een andere computer om te zien of het dan nog werkt.
    Nee, dat gaat niet werken want dan mis je de hele installatie procedure.
    En je mist wat er allemaal in de registry gezet is.
    En er staan ook nog files in C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Embarcadero\BD S\19.0.
    En C:\Users\Public\Documents\Embarcadero.
    En ergens moet ook de license file nog staan.

    Tevens zul je om Delphi op een nieuwe computer te registreren internet toegang moeten hebben en de server van Embarcadero moet online zijn.

    Dus het hele gebeuren blijft hangen op de beschikbaarheid van Embarcadero.

    Nee, dan is Lazarus/FPC wel wat makkelijker om te backuppen.

    Het bewaren van tijdelijke zipfiles vraag ik me af of dat lukt want die worden tijdens de installatie ook weer automatisch weggegooid. Dan zou je dus de installatie op het juiste moment moeten afbreken en dan de files wegcopieren. ?
    Ok, ik dacht dat die niet direct weggegooid werden. Ik heb ze namelijk wel eens bewaard voordat ik de iso downloaden.

    Ze zouden hier moeten staan:
    When RAD Studio is downloaded, the compressed files are temporarily stored on the user’s TMP folder, that is %USERPROFILE%\AppData\Local\Temp by default.

  3. #18
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Ik ben toch weer teruggegaan naar delphi 7 vanwege bovenstaande reden. Daartoe heb ik delphi 7 op een nieuw geinstalleerde computer gezet met windows 7, maar nu loopt ik tegen het probleem dat asyncpro 4.07 problemen geeft. Ik wist dat nog van jaren terug toen ik ook heel veel tijd kwijtgeraakt ben voordat ik de componenten op het componentenblad had.

    de (voor mij veel te) summiere instructies volgend:
    To install TurboPower APRO into your IDE, take the following steps:

    1. Unzip the release files into a directory (e.g., d:\apro).

    2. Start Delphi or C++Builder.

    3. Add the source subdirectory (e.g., d:\apro\source) to the IDE's
    library path.

    4. Open & compile the runtime package specific to the IDE being
    used.

    5. Open & install the designtime package specific to the IDE being
    used. The IDE should notify you the components have been
    installed.

    wat bedoelen ze met release files? als ik asyncpro vanaf tpapro_4.07.zip installeer dan wordt er een mapstructuur aangemaakt in C:\Program Files (x86)\AsyncPro
    Moet ik die mapstructuur dan weer copieren naar een andre plek?

    ik heb C:\Program Files (x86)\AsyncPro in het library path gezet via environment options. Bij stap 5 gaat het dan fout en bij install krijg ik de foutmelding:
    cant load package C:\Program Files (x86)\Borland\Delphi7\Projects\Bpl A406_D70.bpl kan de pgegeven module niet vinden.

    De module staat daar ook niet.
    Wat gaat hier fout?

  4. #19
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Ik denk dat het is opgelost. Blijkbaar stonden de lees en schrijfrechten van de mappen in programfiles waar delphi geinstalleerd is niet goed. alles vanaf het toplevel via beveiliging voor maker/eigenaar op volledig beheer gezet. Dan worden de componenten wel geinstalleerd. blijkbaar kon delphi de compiler output niet schrijven, maar gaf daar geen foutmelding over, dus dan wordt het een zoekplaatje wat er fout gaat. soortgelijk probleem had ik ook bij het installeren van delphi. Delphi wil dan een file verwijderen als je het voor de eerste keer runt en gaat dan ook fout. Gelukking herrinnerde ik me dat nog van de vorige keer toen ik jaren geleden delphi voor het eerst had geinstalleerd onder windows7.

  5. #20
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dat is al zo sinds Windows Vista (en zelfs eigenzinnig geconfigureerde XPs), en D7 ondersteunt die versies nu eenmaal niet.

    Daar is een redelijk simpele workaround voor : niet in "program files" installeren, maar in een eigen gemaakte map.

  6. #21
    Registered User
    Join Date
    Oct 2017
    Location
    Groesbeek
    Posts
    19
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dat is al zo sinds Windows Vista (en zelfs eigenzinnig geconfigureerde XPs), en D7 ondersteunt die versies nu eenmaal niet.

    Daar is een redelijk simpele workaround voor : niet in "program files" installeren, maar in een eigen gemaakte map.
    Wat is daar het verschil tussen? Of heb je in een eigen map wel standaard alle rechten. Overigens dat het met rechten te maken heeft is ook iets wat je niet standaard verteld wordt en de fouten die ik kreeg gaven ook geen link daarmee, vandaar. Waarom installeer je normaal gesproken trouwens programma's in programfiles als het feitelijk op elke plek kan?

  7. #22
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Je geef zelf het antwoord al.
    De rechten op program files en program files (x86) zitten oudere programma's in de weg.
    Het hoort zo te wezen dat data en programma gescheiden zijn, al werd er voorheen niet echt naar gekeken en werkte het meeste nog.
    Tegenwoordig is het strikter.
    Programma in program files en je data in programdata.
    In een eigen map heb je (bijna) rechten en kan je alles bij elkaar zetten.

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  8. #23
    Je installeert het in program files, juist omdat je daar geen schrijfrechten hebt. Alleen als beheerder (of met elevated rights) kan je dat installeren, en daarna kan je dus niet per ongeluk het programma stuk maken. Ook is het lastiger voor malware om je software aan te tasten. Die zal meestal door jezelf getriggerd worden, en zal ook dan jouw rechten hebben. Als jij niet in program files kan schrijven, kan de malware dat ook niet.

    Het is daarom dus wel belangrijk dat de delen die wél geschreven moeten kunnen worden, in een andere map staan. Helaas is dat met oudere software, inclusief Delphi 7, niet altijd zo strict geímplementeerd.
    1+1=b

  9. #24
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Het is daarom dus wel belangrijk dat de delen die wél geschreven moeten kunnen worden, in een andere map staan. Helaas is dat met oudere software, inclusief Delphi 7, niet altijd zo strict geímplementeerd.
    Daar heeft Windows toch zo'n prachtig virtueel mechanisme voor Programma schrijft het naar Program Files en Windows plaatst het ergens anders.

    (Dan zou het dus eigenlijk wel gewoon moeten werken.)

  10. #25
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Daar heeft Windows toch zo'n prachtig virtueel mechanisme voor Programma schrijft het naar Program Files en Windows plaatst het ergens anders.

    (Dan zou het dus eigenlijk wel gewoon moeten werken.)
    Als transparant het doel zou zijn ja, helaas had Microsoft ook een agenda de apps zo snel mogelijk "geupgrade" te krijgen, en stond D7 vanaf dag 1 op de "incompatible" list.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •