Results 1 to 2 of 2

Thread: TLabels en TText blijven altijd zichtbaar onder TRectangles in iOS en Android

  1. #1

    TLabels en TText blijven altijd zichtbaar onder TRectangles in iOS en Android

    In een Firemonkey-applicatie (Delphi XE6) heb ik een TListbox met diverse TListBoxItems. Op elk TListboxItem staan TLabels en/of TText. Nu leg ik, om centraal een TEdit te kunnen tonen, een TLayout op de TListboxItem, Align Client. Over de TLabels/TText heen leg ik een TRectangle, color Black, opacity 0.5, parent TLayout, Align Client, waardoor de TLabels/TText gaan ogen alsof er een schaduw overheen ligt. Centraal in die TRectangle leg ik nu een tweede, kleinere TRectangle, color white, solid, parent TLayout. Hierdoor ontstaat binnen Windows het effect van gemaskeerde TLabels/TText (door de TRectangle met opacity 0,5), en slechts gedeeltelijk zichtbare teksten (door de tweede TRectangle, color white). Binnen Windows en IDE ziet dit er perfect uit, alleen binnen iOS en Android werkt dit niet, de TLabels/TText zijn altijd volledig zichtbaar, dwars door de TRectangles heen.


    Iemand enig idee hoe dit op te lossen ???
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  2. #2
    Oplossing gevonden, de TLayout moet als parent niet de ListBoxItem hebben, maar de Listbox zelf.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •