Results 1 to 5 of 5

Thread: Nieuwe MultiDevice applicatie is niet compleet (XE7)

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    amsterdam
    Posts
    123

    Nieuwe MultiDevice applicatie is niet compleet (XE7)

    Ik probeer voor het eerst een MultiDevice app te maken (met RAD Studio XE7). Ik heb een nieuw project gemaakt, gebruik makend van het TabbedFormwithNavigation template. Ik heb verder nog niets veranderd. Als ik dan de Options van het project open krijg ik een foutmelding:
    Code:
    Portable Network Graphics format handler error
    The currently being loaded image contains critical(s) chunk(s) not reconized by the decoder.
    (De type- en taalfouten in de boodschap zijn letterlijk overgenomen)
    Deze boodschap blijft komen als ik binnen de options dialog verder rondkijk.
    Ik had verwacht net als bij gewone Delphi applicaties een complete app te krijgen en niet iets onvolledigs. Ik heb nog geen idee waar ik dit moet zoeken.
    Als ik op internet rondzoek vindt ik deze foutmelding niet, maar vindt ik wel verwijzingen naar o.a. de W3C definities die met PNG images te maken hebben.
    Last edited by evdpoll; 07-Nov-14 at 11:04.
    Erik van der Poll

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Logisch want Portable Network Graphics = PNG.

    Grafische formaten hebben vaak een soort systeem waarbij een vaste header voor ieder deel van het bestand. (B.v. palette, pixeldata, compressie, metadata etc). PNG noemt dat principe chunk.

    Oftwel de PNG decompressor komt in een file een chunk tegen die die kent (not reco(g)nized) maar wel nodig heeft (critical).

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    amsterdam
    Posts
    123
    Zover was ik ook wel. Ik zie alleen nergens in het project PNG files staan, ook niet in het DPROJ file. Er is alleen een icon file dat voorzover ik tot nu toe kan zien niet eens in het project staat. Daar loop ik op vast.
    Zoals gezegd: ik zou verwachten dat als je een nieuw project maakt dat je ten minste een compleet, compileerbaar project zou krijgen met alle noodzakelijke objecten en files er in. Als ergens een PNG file nodig is, had dat er moeten staan.
    Erik van der Poll

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by evdpoll View Post
    ik zou verwachten
    Je bent zeker nieuw met de produkten van Embarcadero.

    Ik ken FireMonkey niet goed (dus eigenlijk zeg ik nu maar wat), maar het zou zomaar kunnen
    dat de forms en controls getekend en verstuurd worden als PNG.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    amsterdam
    Posts
    123
    Wat VideoRipper zegt zou misschien het geval kunnen zijn voor het runnen van de app, maar toch niet voor de sources en het project zelf. Het scherm ziet er in design mode normaal uit. De foutmeldingen krijg ik als in naar de Options dialoog ga, en daar elke keer als ik naar een andere tab of configuratie switch. Maar Firemonkey en de optie om voor Android apps te maken was er toch al voor XE6, dus als een dergelijke fout er al langer in zit zou er dan niemand tegen aan gelopen zijn?

    Wat betreft je opmerking over Embarcadero: ik ben meer bekend met Borland/CodeGear. Maar XE7 is een stuk instabieler dan XE2, en dat was weer minder stabiel dan Delphi 2007.
    Erik van der Poll

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •