Results 1 to 9 of 9

Thread: Delphi XE5 en iOS 8.1

  1. #1

    Delphi XE5 en iOS 8.1

    Hallo hallo,

    Sinds ik mijn iPhone ge-upgrade heb naar iOS8.1 en xcode naar 6.1, kan ik de app waar ik mee bezig ben niet meer draaien. Ik krijg de melding:

    Code:
    [DCC Error] E2597 ld: file not found: /usr/lib/system/libsystem_coreservices.dylib for architecture armv7
    Ik gebruik Delphi XE5 pro inc. mobile. en heb de 8.1 SDK toegevoegd.

    Voor ik verder ga prutsen, zou ik graag bevestiging willen hebben of het überhaupt mogelijk is om met Delphi XE5 te ontwikkelen voor iOS 8.1?


    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Helaas ligt het forum van Embarcadero weer plat (voor de zoveelste keer. ik begrijp niet waarom zo'n bedrijf een "simpel" forum niet in de lucht kan houden.)

    Via Google kun je in ieder geval deze link vinden:
    https://forums.embarcadero.com/threa...hreadID=108540

    Via de cache van Google kun je het topic nog wel volgen:
    http://webcache.googleusercontent.co...&hl=nl&ct=clnk

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Helaas ligt het forum van Embarcadero weer plat (voor de zoveelste keer. ik begrijp niet waarom zo'n bedrijf een "simpel" forum niet in de lucht kan houden.)
    Omdat die site is opgebouwd met hun eigen tools
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Die links had ik al gevonden toen het forum nog in de lucht was

    Maar is het alleen maar een kwestie van een paar paden aanpassen, of komt er meer bij kijken?

  5. #5
    Forum doet het weer
    Recht is krom dat gebogen is !!

  6. #6
    Maar mijn app nog niet

    Na een lange interne strijd in mijn eigen hoofd heb ik gisteren besloten om te stoppen met delphi mobile. Het klinkt ontzettend leuk, maar in de praktijk zijn er teveel nadelen wat mij betreft. Ik weet het, ik was gewaarschuwd.

    De nadelen die ik heb ondervonden zijn:

    Het mobile gedeelte is nog sterk in ontwikkeling. Ik had een XE 5 licentie gekocht, maar daar zat niet alles in wat ik met XCode wel kan, zoals bijvoord in-app purchases of iAdds. Sommige van deze problemen kun je wel weer oplossen, bijvoorbeeld door tms componenten te kopen voor iOS, maar dat was niet echt mijn bedoeling. Bovendien werken deze dan weer niet voor android. En zo gaat het verder...

    Als je wilt upgraden kun je niet alleen het mobile gedeelte upgraden, maar moet je de hele delphi versie upgraden. Ik krijg sterk het gevoel dat ik op deze manier gemolken wordt. Ik heb geen behoefte om iedere 6 maanden een nieuwe delphi versie aan te schaffen. Bovendien is het zakelijk niet interessant.

    Het probleem is dat je soms niet weet wat je niet weet en dat je er pas achterkomt als je al ontzettend veel tijd en geld geïnvesteerd hebt. Als er op de website van embarcadero had gestaan wat er allemaal niet mee kon, dan had ik het zeker niet gekocht! Ik voel me wat dat betreft wel een beetje belazerd.

    Dus nu gewoon XCode gebruiken en objective C onder de knie krijgen. (misschien koop ik met al het geld dat ik op deze manier bespaar wel een vette 27" iMac )

    Wat betreft de website:

    Gevonden als google result...
    Code:
    Delphi
    www.embarcadero.com/products/delphiVertaal deze pagina
    ... Array ([0] => Array ([clientId] => 0))),[7] => Array ([file] => /var/www/html/etcms/libraries/joomla/application/application.php,[line] => 175,[function] => __construct ...
    ?Download - ?What's New - ?Product Tour - ?Product Editions

  7. #7
    mnemonics
    Guest
    Bij mijn weten heeft Apple nogal behoorlijk wat zitten spitten in hun frameworks.
    Zo heb je in iOS8 je voor allerlei zaken permissies nodig hebt of moet aangeven in de info.list bestand, anders gaat het niet werken.
    Daarmee vrees ik dat XE5 te ver achter loopt (firemonkey heb ik al opgegeven vraag me af in hoever die nog up-to-date is in XE7).

    Misschien je hiermee nog kan achterhalen (flink wat wijzigingen):
    https://developer.apple.com/library/...eServices.html

  8. #8
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Je wordt niet voor niets 'gedwongen' te updaten.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #9
    mnemonics
    Guest
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Je wordt niet voor niets 'gedwongen' te updaten.
    Daarom ben ik ook maar Xcode gaan gebruiken, behoorlijk wennen maar begin het redelijk te waarderen.
    Bovendien is het gratis.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •