Results 1 to 8 of 8

Thread: caldav beperkingen

  1. #1

    caldav beperkingen

    hallo hallo,

    Het is me gelukt om met behulp van het tms component advCaldav een verbinding te maken met een ical zarafa server. Dit werkt op zich goed. De problemen beginnen op het moment dat er "iets" meer afspraken (ca 1800) in de calendar staan. Iemand een suggestie waar ik de oorzaak van dit probleem moet zoeken?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Het helpt altijd wel om het probleem te vermelden . Is het traag, loopt je schijf vol, wordt je internetprovider boos, .... Kortom: wat zijn zoal je problemen?
    Marcel

  3. #3
    Oeps...

    Op het moment dat ik de caldav verbinding op open zet krijg ik na een tijdje de volgende melding:
    Code:
    First chance exception at $76462F71. Exception class Exception with message 'HttpSendRequest Error 12002 Description Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden'.
    De server is een zarafa server die op virtualbox draait op dezelfde computer. Er komt dus geen ISP aan te pas. Outlook 2013 lijkt er geen problemen mee te hebben en synct met gemakt een paar duizend items.

  4. #4
    Kun je die ook in delen versturen? Misschien doet Outlook dat ook wel. Je zou eens met Fiddler mee kunnen kijken wat Outlook verstuurd.
    Marcel

  5. #5
    Is er iets specifieks waar ik op moet letten in fidller? Ik ben absoluut geen expert in het gebruik ervan.

  6. #6
    Marius
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Groningen
    Posts
    178
    Misschien de Read-Timeout hoger zetten? Maar geen idee of die beschikbaar is want de handleiding van TMS is bepaald geen uitkomst. (met de support mail zijn ze meestal erg vlot).

  7. #7
    In Fiddler kun je zien wat er wordt verstuurd. Dan zie je dus ook of die 1800 afspraken in één keer worden verstuurd of in blokken.
    Marcel

  8. #8
    Ik heb inmiddels contact opgenomen met TMS en ze vermoeden dat de timeout waarde te laag is. Op dit moment is het geen instelling, maar dat komt als het goed is bij de eerste volgende update.

    Het lijkt erop alsof het bestand in één keer wordt gedownload.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •