Results 1 to 10 of 10

Thread: Hoe kan ik een android applicatie draaien op een Blackberry.

  1. #1
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459

    Hoe kan ik een android applicatie draaien op een Blackberry.

    Dag,

    Via Rad Studio XE7 heb ik een multi device > blank application opgemaakt.
    Niks van code toegevoegd en gecompileerd en laten runnen op mijn Nexus7.
    Dit werkt.

    Via google drive heb ik de .apk geplaatst zodat ik deze kan downloaden via Blackberry simulator. (BlackBerry 10 Device Similator)
    Ik kan mijn app installer en openen maar na de delphi splashscreen krijg ik een dialogscherm met de melding dat mijn app is gestopt.

    Kan er iemand helpen in welke richting verder moet zoeken.

  2. #2
    Blackberry draait toch een eigen OS en geen android?

  3. #3
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Volgens mijn weten kan BlackBerry OS10 android aanspreken. http://developer.blackberry.com/android/tools/

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Even voorop gesteld: is ben niet bekend met Blackberry en Android ken ik alleen van "Spelen met m'n tablet".

    Quote Originally Posted by cra View Post
    android aanspreken.
    Je kunt mij ook aanspreken in het Duits, maar dat betekent niet meteen dat ik je vloeiend antwoord geef.

    Met andere woorden: zorgen die tools (in je link) ervoor dat jouw applicatie wordt omgezet naar native Blackberry
    of is het een "Het zou moeten werken, zolang het niet te ingewikkeld wordt" simulator?

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Mijn applicatie converteren moet ik zelf niet uitvoeren.
    Enkel de .apk van mijn applicatie plaatsen in de blackberry en klikken. Waardoor deze wordt geinstalleerd op de BlackBerry.
    Maar volgens andere bronnen kan het zijn dat de android sdk niet het zelfde is als de sdk in mijn XE7 omgeving. Dus in die richting verder kijken.

  6. #6
    Je hoeft niets te converteren, Delphi-gegenereerde APK's draaien (sinds Blackberry update naar 10.3.1) vlekkeloos op Blackberry. 2 manieren mogelijk:
    1: zorg dat de apk-file op de blackberry komt (sd-card, mail/download, whatever). Dubbelclicken op de APK en installeren maar.
    2: via Chrome met Playbook-plugin (wel zorgen dat op de blackberry de developer aanstaat (in settings)).

    Heb zelf Q10, al mijn apk's draaien hier op, vaak beter dan op native android-phones.

    Edit. De Blackberry simulator gaat meestal niet goed, heb daar zelf ook vaak problemen mee gehad.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  7. #7
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Bedankt ,

    Nu nog een Blackberry bemachtigen met versie 10.3.1

  8. #8
    Ga voor de Z30, perfect apparaat.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  9. #9
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Was mijn bedoeling om een Z30 te kopen maar wegens geen bevestiging dat apps werkten onder blackberry heb ik op save gespeeld en een android gekocht.
    Dochter heeft een Z10 en zal daar naar kijken of versie 10.3.1 op staat en terug een app uittesten.
    De eerste keer dat ik daarop een app uittestte kreeg ik de splash screen van delphi en dan een zwart scherm.
    Dus dacht ik dat mijn applicatie niet werkte op blackberry. idem op een simulatie.
    De applicatie was een simpel mobile form met een label. Via dropbox de apk geïmporteerd en kon installeren.
    Maar geen label te zien na de splash screen.

  10. #10
    Scherm in Delphi te groot gekozen, waardoor label niet zichtbaar is? Draai inmiddels al verschillende applicaties op zowel android, ios als blackberry, geen probleem (behalve ios met interbase embedded, maar dat is iets anders).
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •