Results 1 to 5 of 5

Thread: Enkelvoudige presentatie van SQL uit opeenvolgende access-logfiles

  1. #1

    Enkelvoudige presentatie van SQL uit opeenvolgende access-logfiles

    Ik heb een aantal sequentiele logfiles in access-formaat.
    De logfiles zijn na elkaar gevuld met actuele data en volgen elkaar op (geen tijdoverlap).
    Nu wil ik uit deze files data gefilterd uitlezen voor een bepaalde tijdsperiode die één of meer logfiles omvat.
    Het resultaat wil ik gecombineerd presenteren in een DBGrid of StringGrid.

    Hoe kan ik de accessfiles ondervragen?
    1. Een enkel SQL statement
    - hoe voor de opvolgende logfiles?
    2. Achtereenvolgende SQL statements per logfile en dan aansluitend presenteren
    - hoe laat ik de presentatie aansluiten?
    3. Anders - hoe?

    Dank voor alle advies!

  2. #2
    Je kunt in Access linked tables maken, deze tabellen kun je vervolgens uitvragen alsof ze onderdeel van je database zijn. Zo kun je dus in één sql statement meerdere databases benaderen.
    Marcel

  3. #3
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Het lastige is natuurlijk om te bepalen welke logfiles je nodig hebt voor een bepaalde periode. Als je dat weet kun je die met een UNION mergen en er een rapport of grid van maken.

  4. #4
    Heb je ook helemaal gelijk in.

    Ik weet niet of het een eenmalig iets is, of dat het toekomst heeft. Zeker in dat laatste geval zou ik een proces maken dat alles importeert in een echte database en van daaruit verder werken. Zeker met SQL Server BULK INSERT kun je heel snel tekstbestanden importeren.
    Marcel

  5. #5
    Dank voor de reacties!
    Ik ga beide mogelijkheden bekijken en zien wat het handigst gaat werken.
    Het betreft logfiles die met een kleine regelmaat (2 à 3 per maand) worden geproduceerd (100 Mb accessfile per keer), en ik wil iets maken wat ook de nieuwe logfiles kan ondervragen.

    De logfiles hebben in hun naam een datum/tijd aanduiding voor begin en eindtijd, zodat makkelijk gezien kan worden welke files nodig zijn.

    Ik blijf open staan voor nog meer adviezen. Een mogelijkheid om de logfiles (access-databases) afzonderlijk te kunnen lezen (vanuit een enkele SQL of een aantal waarbij de resultaten in een grid worden gecombineerd) heeft in verband met gebruikersvriendelijkheid de voorkeur. Zo hoeft de gebruiker niet steeds een linked table aan te maken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •