Results 1 to 9 of 9

Thread: Button van TExpander veranderd bij Expanding/Collapsing

  1. #1

    Button van TExpander veranderd bij Expanding/Collapsing

    In XE-6 klapte, bij uitvouwen/inklappen van een TExpander, ook de bijbehorende button (linskbovenin) keurig om. In Xe-7 (en ook in update 1) blijft deze altijd in dezelfde status staan (Expanded). Iemand enig idee hoe/waar dit op te lossen?
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  2. #2
    Dus niet zoals in deze plaatjes?
    Dan lijkt dat mij een bug (want deze documentatie is voor XE7)

    Name:  Expander.png
Views: 450
Size:  3.9 KB

  3. #3
    Nee, dat gebeurt inderdaad niet, button blijft altijd op bovenste (expanded) icon staan (^ voor ios, - voor Windows/Android), collapsed button komt nooit tevoorschijn.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  4. #4
    Het is opgelost in XE8. Leuk hé. Dat krijg je voor XE7 misschien niet meer
    http://qc.embarcadero.com/wc/qcmain.aspx?d=127658

    Zoek ook maar eens op TExpander op deze pagina:
    http://edn.embarcadero.com/article/44358

  5. #5
    Ja, die was ik ook al tegenkomen (helaas). Probleem is dat het in XE-6 nog wel werkte, maar die kan ik niet meer gebruiken omdat bij de componenten een aantal properties zijn veranderd, die in XE6 nog niet aanwezig waren. Zou betekenen dat ik voor één project XE8 (trail) moet installeren, op Macbook de PA-server aanpassen (hopend dat 'ie het dan nog doet), compileren voor iOS. En dan maar hopen dat er op korte termijn geen aanpassingen meer hoeven te komen :-(
    Lijkt mij echter dat er een of andere source-file ontbreekt/is aangepast, waardoor dit niet meer werkt.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  6. #6
    Of je moet de source (ik neem aan dat die bij je XE7 zit) door gaan spitten en zelf aanpassen. (Meestal is het voldoende om de aangepaste .pas in je project directory te zetten zodat die mee gecompileerd wordt)

  7. #7
    Had dat al geprobeerd (gedeelte van TExpanderButton en TExpander uit FMX.StdCtrls.Pas van XE6 gekopieerd en geplakt in FMX.StdCtrls.pas van XE7), maar no luck.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  8. #8
    Maar vreemde is nu, als ik een andere style dan de default style kies (ziet er niet uit, maar da's een tweede), dan werkt het wél.
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  9. #9
    Mmm, ja, als het pakken van de source van TExpander uit XE6 niet lukt, dan zul je toch echt in de code van XE7 moeten duiken. Misschien is het iets simpels als een verkeerde image (zelfde als expanded) of het missen van een refresh op een cruciale plaats. Als een andere style wel werkt dan lijkt het mij een resource of image probleem.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •