Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Post-tijd

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Post-tijd

    Marcel, heb jij zitten rotzooien met de tijdinstellingen van het forum?

    Voorheen stond dit namelijk op GMT, dus telde ik in DeX?? hier 1 uur bij op om de nederlandse tijd te krijgen (die ik overigens ook zo in m'n profiel had ingesteld, maar wat dus geen invloed heeft op DeX wegens een gebrek aan loginmogelijkheden ), maar nu delete ik net een aantal posts met de 'Verwijderen tot' optie in DeX??, en tot mijn verbazing krijg ik allemaal posts die ik allang gelezen had. Ik dus kijken, blijkt dat DeX?? aangeeft dat de posts een uur later gemaakt zijn . Dit heeft dus gewoon te maken met het feit dat ie er een uur bij optelt, en ik ben het ermee eens dat eigenlijk de forum-tijd gebruikt moet worden en jij dus de algehele forum-tijd op GMT +1 moet zetten, maar 't was wel fijn geweest als je dat had gemeld



    Kortom: is dit expres zo gedaan? Zoja, prima, zo nee, niet aankomen, ik haal de tijd-shifting wel uit DeX??
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    Kan dit te maken hebben dat dit weekend bij ons hier fijntjes, de klok een uur is terug gezet.. of ehhh.. was het al eerder.. of was dit een domme opmerking?

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Daar heb je misschien wel gelijk in, ik weet dat in sommige Amerikaanse staten de klok niet verzet wordt (Eastern Standard Time (EST) noemen ze dat volgens mij), slaat uiteraard nergens op. Misschien dat de server zo staat ingesteld...


    In ieder geval, voor we workarounds gaan schrijven: Marcel, misschien is 't taktisch om een script op de server te zetten die enkel simpelweg de tijd teruggeeft (in Unix formaat is misschien 't handigst, zo werkt de XML server tenslotte ook), je kan dan het verschil tussen servertijd en lokale tijd ongeveer uitrekenen (als je rekent met minuten ipv seconden zit je altijd goed, negeren we even de snelheid van de internetverbinding ) en op die manier kan je de juist parameter meesturen en de servertijden terugrekenen naar lokale tijden...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Uiteraard is het mijn bedoeling om zoveel mogelijk op de server te wijzigen zonder dat te melden, al was het alleen maar om wat verwarring te zaaien en mezelf wat werk te bezorgen.

    Oh nee, het was toch gewoon de overgang naar de wintertijd die ons parten speelde. Ik heb je suggestie meteen ingebouwd, je kunt de huidige servertijd opvragen met http://www.nldelphi.com/cgi-bin/xmld...ker/servertime.

    Let op DeX gebruikers: de huidige DeX'en hebben dus een uur tijdsverschil. Dat wordt z.s.m. opgelost.
    Marcel

  5. #5
    Oops, we zijn al eerder aan het rommelen geweest met die tijd zie ik, ik tel er zelf ook nog eens tijd bij op. Binnenkort (lees na 200 berichten verwerken) komt er een nieuwe server die dat niet meer doet.
    Marcel

  6. #6
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Zolang die "ServerTime" er blijft vindt ik alles prima Mn Dex begint hier al aardig te werken en maakt ook gebruik van die tracker. echt grappig, de servertime is 2 uur later dan hier in NL.
    !

  7. #7
    Terwijl die server toch ook in Nederland staat. Of zouden ze in het Hilversumse mediapark een eigen tijd hebben? Maar goed, het maakt nu niet echt meer uit omdat je gewoon de tijd van het werkstation en die van de server van elkaar af kunt trekken.
    Marcel

  8. #8
    De server is nu aangepast, de tijd wordt altijd in GMT gegeven. Als je daar een uur bij optelt zit je dus op de Nederlandse tijd. In combinatie met de URL voor de tijd op de server kun je nu dus de juiste tijd berekeken d.m.v.

    Post.DateTime + FTimeDiff + 3600

    waar FTimeDiff wordt opgehaald door:
    Code:
      with TIdHTTP.Create(Self) do
      try
        ServerTime := get(FURL + '/servertime');
        // http://www.nldelphi.com/cgi-bin/xmld...ker/servertime
        FTimeDiff := StrToInt(ServerTime) - DateTimeToUnix(Now);
      finally
        Free;
      end;
    Marcel

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    + 3600? Ik volg die logica even niet, dat het GMT +1 is hier snap ik, maar je hebt toch al de FTimeDiff? Als de server de GMT tijd 10:30 geeft dan staat er op mijn klokje 11:30, dus pakt ie toch automatisch al dat tijdsverschil?


    Ik ga 't in ieder geval nog even inbouwen in 1.6.2, 't is toch wel vrij irritant (zeker i.c.m. de "verwijderen tot" optie)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    De server staat niet in GMT 0, maar slaat de data op in GMT 0. Dus moet je er een uur bij optellen om op GMT +1 te komen. De vergelijking met de servertijd gebruik je dan weer voor het geval de servertijd niet goed staat.
    Marcel

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dus als ik 't goed begrijp is de data altijd GMT en de servertijd die teruggegeven gaat uit van GMT +1? Enfin, ik kijk zelf wel even
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Als het goed is wel. Als dat altijd zo zou zijn hoef je dus niet eens te controleren, maar stel dat de server besluit om in december op zomertijd over te gaan gaat het toch nog goed.
    Marcel

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Helaas, maar er klopt nog steeds iets niet . Als ik aan de server de tijd opvraag en dit vergelijk met de lokale tijd krijg ik een verschil van -0.01 uren, wat dus afgerond neerkomt op: zelfde tijd (Pegasus gaat ervan uit dat tijden per uur/tijdzone verschillen, minuten worden genegeerd). Maar zodra ik de berichten op ga halen lopen deze 2 uur achter.

    Het kan best zo zijn dat we nu inderdaad op zomer/wintertijd zitten, opgeteld bij GMT +1, maar dat maakt het er niet leuker op; ik wil de tijd van de gebruiker vergelijken met de tijd zoals de tracker die teruggeeft, dan heb je altijd de goede. vBulletin pakt inderdaad GMT als standaard dacht ik, waarbij later berekeningen worden uitgevoerd afhankelijk van de door de gebruiker ingestelde tijdzone. Wat het servertime script dus eigenlijk moet doen is de GMT tijd zoals de server denkt dat die is teruggeven...

    Ik heb overigens xmldata2.exe/tracker2/servertime gebruikt, die leek hetzelfde te doen als de eerste versie, maar die is nooit toegepast in DeX??, dus ik dacht; gelijk maar de nieuwe pakken dan .
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Ga ik deze week even induiken......
    Marcel

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Attachment toevoegen bij een post.
    By Dees in forum Forum regels
    Replies: 0
    Last Post: 15-Dec-04, 20:16
  2. Meerder kolommen quickreport Delphi5
    By Mike in forum Databases
    Replies: 16
    Last Post: 02-Jul-04, 16:40
  3. Replies: 6
    Last Post: 14-Apr-04, 00:37
  4. Link naar post...
    By PsychoMark in forum De website
    Replies: 1
    Last Post: 23-Aug-02, 22:59

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •