Results 1 to 9 of 9

Thread: AppMethod

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    AppMethod

    Ben ik de laatste update van devart MyDac aan het downloaden, zie ik ook een download staan van 'MyDAC for AppMethod' Ik werd meteen nieuwsgierig en zocht op het internet naar 'AppMethod'. Ik kwam op deze site terecht. Op zich niet spannend. Maar er staat een filmpje op en zie meteen de volledige GUI interface van Delphi. Alleen de code is in C(++).
    Er wordt reclame gemaakt dat dit de tool is voor het maken van apps voor verschillende OS'sen.
    Je kan naar de community site gaan en dan zie je meteen Embarcadero staan.

    Nu lig ik niet zo vaak onder een steen, maar deze ontwikkeling is mij volledig ontgaan.
    Zijn er personen, die het wel kennen en e.v.t. hebben gebruikt?
    Is dit een vervanger voor het CBuilder tool, die in RAD studio zit?

    Ik ben wel benieuwd naar de reacties.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Als ik in de app method faq kijk is het gewoon een lichtgewicht FM only rad studio product. Het vervangt delphi of BCB niet, het probeert gewoon door delen eruit te slopen de prijs meer concureerend te krijgen met de andere APP oplossing aanbieders zonder in de VCL inkomsten te snijden (indien ook VCL->dan gewoon hele product)

  3. #3
    AppMethod is al een tijdje op de markt. Deze tool is geschikt voor ontwikkelaars die cross-platform apps willen ontwikkelen op basis van FMX. De taal varianten zijn Delphi en C++. Het licentiemodel voor deze tool is anders. Je kunt AppMethod als jaar licentie aanschaffen. Ook kun je daarbij de keuze maken voor een specifieke platform of voor alle platformen.
    Deze variant kan bijvoorbeeld worden gebruikt door nieuwe ontwikkelaars die alleen cross-platform of apps voor iOS/Android willen maken. Je schaft de licentie voor een jaar aan en kunt daarna weer verlengen als je wilt. Het is dus geen vervanging voor C++Builder. Het licentiemodel is anders.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Het licentie model kan wel anders zijn, maar ik zie hier het volgende:
    .Net kwam op de markt en men wilde daar op inspelen. De mogelijkheid werd dat je RAD studio kon kopen, waarin ook .NET in zat. Dat heeft valikant gefaald en is verhuisd als een module in Visual Studio.
    Mij geeft het gevoel dat dat met FM precies dezelfde kant opgaat en dat we aan het einde van de rit alleen VCL overhouden. Inmiddels is er een apart product (AppMethod) dat precies hetzelfde kan als FM in Delphi/CBuilder
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Mij geeft het gevoel dat dat met FM precies dezelfde kant opgaat en dat we aan het einde van de rit alleen VCL overhouden.
    Dat gevoel heb ik ook al vanaf het begin, FM is niet (onder)houdbaar op de lange termijn.

    Gebeurt wel vaker helaas bij Borland / CodeGear / Embarcadero. Datasnap is ook al end of life (al noemt Marco C dat formeel anders).

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Het enige verschil is dat dit keer misschien ook de markt waar het voor is een houdbaarheids datum heeft. Althans in deze vorm :-)

  7. #7
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Wat ik in de pricing gelezen hebt, is dat de personal edition gratis is: 30 dagen alle devices, daarna alleen android. Een user licentie kost 25 dollar p/m wat wel een stukken goedkoper is dan Delphi IDE. Met de personal edition komt men wel ten dienste van de gebruiker, die ook andere tools gratis kan downloaden voor zijn android apps.
    Wat mij eigenlijk opvalt dat ik daar geen reclame van heb gezien en dat er geen gebruikers zijn op dit forum, die het gebruiken. Het is een stuk goedkoper.
    Wat ik eigenlijk is, is een soort feature matrix (als ik het goed zeg) welke tools er beschikbaar zijn voor de personal en licenced edition.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Zit je zo diep in FM dan dat je dat überhaupt overweegt?

    Een van de nadelen van licentiemodellen is dat als je van techniek of IDE veranderd je wel moet blijven doorbetalen om te blijven gebruiken voor je oude/uitlopende projecten.

  9. #9
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Zit je zo diep in FM dan dat je dat überhaupt overweegt?
    Ik heb nog niets met FM gedaan, al heb ik hier XE7 geïnstalleerd.

    Ik overweeg niets. Ik ga alleen uit van de info en e.v.t. feiten, die ik weet.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •