Results 1 to 4 of 4

Thread: focus Tbutton en TSpeedbutton

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    focus Tbutton en TSpeedbutton

    Ik ben een beetje aan het stoeien met Metropole UI als met Firemonkey. Als je FM onder controle hebt, dan is het maar een (heel) klein stapje naar metropole UI.

    Ik weet dat Tbutton ten op zichte van TSpeedbutton focus kan hebben voor de gebruiker.
    nu heb ik een image gekoppeld aan de buttons. Als ik nu met mijn muis op een button sta en aanklik, gebeurt er alleen wat als je niet op de image staat. Kortom; alle properties en events zijn nog steeds van kracht, ondanks dat dit een onderdeel is van je bovenliggende component. In VCL is dat ook zo, maar had eigenlijk verwacht dat de controls op 1 of andere manier zo getriggerd worden dat als je met de muis op de image staat, de event OnClick van de button alsnog uitgevoerd wordt. Dit is lastig voor de gebruiker.
    Een Tbitbutton in VCL heeft wel de volledige controls van Tbitmap op zich genomen, doordat TBitmap de volledige focus heeft.

    Weet iemand waarom dat zo is in FM?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    de Button en de Image hebben allebei een property HitTest
    voor de Button zet je die uit en voor de Image laat je die aan staan, zodat alleen bij klikken op de Image het event wordt afgevuurd.
    Erik

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Dank je, Erik. Dat was het.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    mooi !
    kijk ook eens op http://www.devpage.de/blog/firemonkey.htm , daar staat mogelijk interessante informatie.
    Erik

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •