Results 1 to 4 of 4

Thread: Statusbar van text voorzien

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    Statusbar van text voorzien

    In FMX is de statusbar een container van controls. Zo kan je een label droppen in een statusbar en dan kan je naar behoefte de text aanpassen.
    Ik plaatst dus een statusbar op een form alsmede een label. Pak de label op in object inspector en 'drop'deze in mijn statusbar. Maar de statusbar accepteert deze niet. Volgens 'vele' antwoorden op het wereldwijde web is dit de manier. Waarom lukt het mij dan niet?
    De bovengenoemde methode is toch de juiste?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    (D10 Seattle)
    als ik een statusbar op een form zet en ik plaats daarna een label (of andere component) er op, dan zul je zien in het structure panel aan de linkerzijde van de IDE dat in eerste instantie het label niet "in" de statusbar staat, maar "er naast".
    in het structure panel kan je dan het label naar de statusbar slepen, en valt ie "echt" in de statusbar
    Erik

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Erik, dat heb ik letterlijk een aantal keren geprobeerd. Ik kreeg een rondje met een streep er in dat aanduidt dat dit component niet 'erin' mag.
    Nu probeer ik het het weer (na de applicatie en IDE opnieuw te hebben opgestart) en nu werkt het wel.
    in het structure panel kan je dan het label naar de statusbar slepen, en valt ie "echt" in de statusbar
    Dat dacht ik dus ook en is het hele idee van de containers in FMX, maar het werkte echt niet
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    mooi.
    ik heb ook de nodige strubbelingen met FMX gehad, maar begin er aardig in thuis te raken.
    de aanhouder wint (bijna altijd ) !
    Erik

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •