Results 1 to 13 of 13

Thread: bijlage te groot?

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    bijlage te groot?

    Applicatie worden steeds groter, maar de grootte van een bestand blijft bij NLDelphi hetzelfde.
    Kan deze worden vergroot naar 500k. Zo nee, waarom niet?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    ...omdat het niet de bedoeling is om gecompileerde zaken te uploaden misschien?

    NLDelphi is een forum bedoeld voor hulp bij een programmeertaal; de source van doorsnee
    testcode is zelden groter dan 100kb (sterker: meestal niet eens 10kb).
    Daarbij: jij vraagt om 500kB (waarschijnlijk omdat hetgene jij wilt uploaden ~450kB), maar
    dan begint een volgende weer te vragen waarom het geen 5MB is (omdat zijn upload weer
    net te groot is voor die 500kB).

    Wat wil je uploaden dan?
    Kun je geen dropbox oid gebruiken?
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Natuurlijk kan ik dropbox of wetransfer gebruiken. Daar gaat het ook niet om.
    Ik had al een demootje gemaakt met alleen maar de nodige bestanden. Echte was mijn (foutieve) WSDL import 1200 kb groot. Alle dfm en pas bestanden bij elkaar gezipped gaf een bestand van 304 kb. Dan is het frusterend dat je niet even kan uploaden. Als ik nu de demo pakt, waar wel de juiste import heb, kom ik gezipped nog op 124 kb.

    100 kb is tegenwoordig echt weinig. Bij de meeste sites kan je toch wel tot 250 kb uploaden. Maar om een site als wetransfer daarvoor lastig te vallen vind ik onnodig voor alleen een beetje broncode.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik zie niet echt een reden om een geheel project hier on-line te moeten zetten ipv een testproject
    met alleen dát deel van een eigen project waar je vragen over of problemen mee hebt.

    Buiten dat het voor anderen dan veel moeilijker is om jouw code aan de praat te krijgen (want jij
    gebruikt natuurlijk nét andere componenten of een Delphi versie dan een ander), moet er dan ook
    door code geworsteld worden die totaal niets met het hudige probleem te maken heeft.

    In negen van de tien gevallen valt de oorzaak van een probleem al meteen op wanneer je probleem-
    code isoleert van de rest van je project; mocht de oorzaak dan nog niet te zien zijn, dan heb je een
    heel compacte test-suite die je naar hartelust kunt testen en debuggen, eventueel met hulp van dit
    forum.

    Je krijgt al gauw de kans dat, wanneer je een hele grote upload zou toestaan, mensen gauw de neiging
    gaan krijgen om hun hele project maar te uploaden (inclusief *zooi* zoals DCU's e.d.) in de hoop dat
    anderen dan hun problemen voor ze gaan oplossen (en uit ervaring weet ik dat dat, en mijns inziens
    terecht, niet gebeurt).

    Naar welke "Meeste sites" je refereert weet ik niet, maar voor zover ik weet kun je bij StackOverflow
    en Experts-Exchange helemaal geen bestanden uploaden...
    Last edited by VideoRipper; 07-Apr-16 at 19:31.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik zie niet echt een reden om een geheel project hier on-line te moeten zetten ipv een testproject
    met alleen dát deel van een eigen project waar je vragen over of problemen mee hebt.
    Ik zie het probleem. Als ik de volledige source met alle toeters en blazers wilt uploaden, maak ik wel gebruik van externe opslag van een cloud.
    Dat is hier ook niet van toepassing.
    Quote Originally Posted by jkuiper
    Ik had al een demootje gemaakt met alleen maar de nodige bestanden
    Maar die het anders wel anders in de toekomst. Dan plaats ik gewoon de hele code in de topic zelf.

    En toch pleit ik voor een grotere upload.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6
    De reden voor dat maximum is precies wat Peter zegt: het is bedoeld om een testprojectje te uploaden om je probleem makkelijker uit te leggen. Ik denk dat je flink je best moet doen om een testprojectje boven die 500kb uit te laten komen. Maar ik ga een deal met je maken, zodra jij me een testproject mailt dat wel boven die 500kb uit komt, ga ik die limiet verhogen .
    Marcel

  7. #7
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    jkuiper heeft al een testproject ter grootte van 304 kb of 124 kb (beiden nog altijd onder de 500 kb).
    max upload is volgens hem 100 kb.

    De vraag aan marcel was om de limiet naar 500 kb op te schroeven, niet om nog hoger te gaan
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  8. #8
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Dat was duidelijk @Norrit, maar het eerste testproject dat (als source) groter is dan 100kB
    moet ik nog tegenkomen (sterker: meestal komen deze niet eens boven de 10kB uit).
    Heb je toch iets dat écht groter is dan genoemde grootte, dan doe je iets niet goed en wil je
    blijkbaar ook onnodige zaken (zoals DCU's, executables/DLL's of plaatjes e.d.) uploaden.

    Het is geen onwil van Marcel en in deze tijd van goedkope Terabytes is geheugenruimte zeker
    geen beperkende factor meer, maar het werkt wel als een goed filter om alleen datgene te
    laten posten dat écht nodig is om een probleemgeval onder de aandacht te kunnen brengen,
    zonder dat meedenkers code moeten gaan koppie-peesten in een nieuw project om het zelf
    uit te kunnen proberen.

    De enige bestanden die een testproject nodig heeft zijn:
    • *.dpr
    • *.pas
    • *.dfm
    Bestanden als *.dproj, *.identcache en *.~? zijn verschillend per Delphi versie, dus onnodig.
    Voor Lazarus/FPC gelden natuurlijk weer andere extensies.

    Houd er rekening mee dat bepaalde resources, zoals plaatjes op TButtons en in TImages
    in de DFM wordt opgeslagen, waardoor deze ook aardig groot kunnen worden.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  9. #9
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Ik had het idee dat het Marcel nog niet duidelijk was, gezien zijn reactie.
    Ik denk dat je flink je best moet doen om een testprojectje boven die 500kb uit te laten komen. Maar ik ga een deal met je maken, zodra jij me een testproject mailt dat wel boven die 500kb uit komt, ga ik die limiet verhogen
    Wat dus impliceert dat hij denkt dat de upload limiet 500kb is.

    En over de code van jkuiper, had hij zelf al aangegeven dat het kwam door een gegenereerd bestand.
    Echte was mijn (foutieve) WSDL import 1200 kb groot. Alle dfm en pas bestanden bij elkaar gezipped gaf een bestand van 304 kb.
    En zelfs zijn demo project was groter dan 100kb.
    En inderdaad, mijn aanname was dat hij zich al beperkte tot de door jou aangegeven set aan bestandstypes (dus inderdaad geen .dcu en andere meuk)

    Maar mijn opmerking sloeg meer op de reactie van Marcel, want het leek alsof het voor hem niet zo duidelijk was. Volgende keer zal ik een @Marcel toevoegen, dat is het tenminste helder
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  10. #10
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Tja,... wel of niet, meer of minder, het is om het even. ik zou er niet zo'n probleem mee hebben.
    Doe het met wat je aangeboden krijgt, en maak anders een linkje naar dropbox, yousendit, weshare of soortgelijk medium.
    Anders is het als je een fatsoenlijk schermafdrukje of een deel van een schermafdruk wilt meesturen, daar loopt je wel snel tegen de limit aan.
    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  11. #11
    Je hebt helemaal gelijk dat ik niet goes las Norrit
    Marcel

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik kan niet meer anders aan toevoegen dan wat Norrit zegt...........
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #13
    Dus limiet zou omhoog kunnen, maar tegelijk is een demo-project normaliter nooit zo groot. Als de vraag specifiek gaat over een atypisch projectbestand (zoals een uit de klauwen gegroeide WDSL, of net zo goed een specifiek plaatje o.i.d.) dan kan de limiet ineens niet genoeg zijn. De vraag is of dat een uitzondering is of regel. Die limiet is er bewust en niet (of niet alleen) om de kosten voor de server laag te houden, maar vooral om mensen te motiveren hun projecten compact te houden. Tenslotte kunnen maar weinig mensen er wat mee als er een enorm project wordt geüpload. Hoewel de WDSL natuurlijk wel onderdeel is van je project, zou ik in dit geval misschien toch uitwijken naar dropbox o.i.d.
    1+1=b

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •