Results 1 to 9 of 9

Thread: Led (flits licht) Aan-Uit schakelen van GSM met Code

  1. #1

    Led (flits licht) Aan-Uit schakelen van GSM met Code

    Is het mogelijk om met code de Led (die gebruikt wordt als flits licht voor de camera) Aan en Uit te schakelen ?
    Ik wil deze gebruiken al schuinwerper (deze App's bestaan maar wil dit zelf proberen te maken).

    Ik vindt hierover niets, ik vindt overigens heel erg weinig voorbeelden en uitleg over FireMonkey, maar mogelijk zoek ik verkeerd. Dus waar kan ik uitleg en voorbeelden vinden ?

  2. #2
    Weet niet welke versie van Delphi je hebt, maar volgens mij staat het hier beschreven voor Berlin http://docwiki.embarcadero.com/CodeE...shLight_Sample

  3. #3
    Ik gebruik XE8 ben daar al druk aan het zoeken en dingen aan het proberen, maar de LED gaat (nog) niet aan.

    CameraComponent1.Active := True;
    CameraComponent1.FlashMode.fmFlashOn; //Dit laat de LED 'niet' aan gaan
    Last edited by MMSoft; 12-Jun-16 at 10:42.

  4. #4
    Moet je misschien eerst ergens toestemming geven om de camera te mogen gebruiken vanuit je app?

  5. #5
    Dat is mogelijk.
    Ik ben druk aan het zoeken, maar weet niet hoe ik dat precies aan moet pakken.

  6. #6

  7. #7
    De Demo heb ik inmiddels werkend, en ga eens zoeken of ik met dit voorbeeld een eigen projectje werkend krijg.

    Edit: Het werkt:

    plaats een 'CameraComponent' op het Form.

    CameraComponent1.TorchMode := TTorchMode.ModeOn; // LED Aan
    CameraComponent1.TorchMode := TTorchMode.ModeOff; // LED Uit

    In het voorbeeld wordt eerst de Camera Actief gemaakt, maar zonder deze regel werkt het ook:
    CameraComponent1.Active := True;

    Ik begrijp echter nog niet waarom je hier 'TorchMode' voor moet gebruiken, en wat hier nog meer mee mogelijk is.
    Last edited by MMSoft; 15-Jun-16 at 14:27.

  8. #8
    Fijn dat het gelukt is om het aan de praat te krijgen.

    In het voorbeeld wordt eerst de Camera Actief gemaakt, maar zonder deze regel werkt het ook:
    CameraComponent1.Active := True;
    Misschien is het inderdaad niet noodzakelijk om het cameracomponent eerst op actief te zetten, maar het is ook mogelijk dat het op een ander OS/OS versie wel noodzakelijk is om het op actief te zetten.

    Ik begrijp echter nog niet waarom je hier 'TorchMode' voor moet gebruiken, en wat hier nog meer mee mogelijk is.
    Misschien dat ik je vraag niet helemaal begrijp maar je moet toch op een of andere manier het lampje aanzetten? De andere mode is ModeAuto als ik me niet vergis, deze laat het aan de camera over of er al dan niet geflitst moet worden.

  9. #9
    Misschien dat ik je vraag niet helemaal begrijp maar je moet toch op een of andere manier het lampje aanzetten?
    Er is ook een commando: CameraComponent1.FlashMode, en ik verwachten dat ik daarmee de LED aan/uit kon schakelen.
    CameraComponent1.FlashMode.fmFlashOn; //Dus zoiets om de LED in te schakelen.

    Nu gebeurd dit met: CameraComponent1.TorchMode, dat had ik niet verwacht.

    Bedankt voor je hulp !

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •