(Delphi 2007)
The programma vraagt informatie op via een externe webservice, die levert op de aangeleverde gegevens een URL terug waarmee ik (via Shellexecute) de default browser opstart - of een tab in de browser die op dat moment open staat (dat is in de meeste gevallen IE maar het kan ook Mozilla of Chrome zijn) en dat levert de informatie die gevraagd is.

Nu heeft de getoonde pagina de mogelijkheid om de feitelijke inhoud op te slaan in een PDF bestand, via de javascript submit functie (waarop de browser zal vragen wat die ermee moet doen) of via een routine in de browser waarin die de pagina heeft aangeroepen; daarin kan dan direct actie worden ondernemen zonder tussenkomst van de gebruiker (bv. het document (het PDF bestand) opslaan in een database). Dat is uiteraard wat ik wil
Dus moet ik een browser in het programma inbouwen; dat zou dan moeten kunnen met TWebBrowser of iets dergelijks, en in dat object zal ik die routine moeten opnemen.

Dan zit ik echter vast aan Internet Explorer - niet zo'n probleem, biedt nog wat extra voordelen: Kan ik vanuit het programma ook de connectie-parameters voor beveiligde verbindingen (disable SSL, enable TLS) instellen voor die sessie (zonder de normale instellingen van IE (of Edge) te veranderen)? En is het voldoende de betreffende routine hierin op te nemen of is er nog iets specifieks nodig? (een voorbeeld zou handig zijn - ik heb nog niets gevonden wat me verder helpt).

Een generiek object die deze acties kan uitvoeren ongeacht de browser (IE/Edge, Mozilla, Chrome....) is natuurlijk ook welkom.

Willem
.