Results 1 to 5 of 5

Thread: Licentie type vraagje

  1. #1
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239

    Licentie type vraagje

    Is er een bepaalde naam voor het type licentie waar de koper deze mag gebruiken voor zijn eigen business, intern en extern. Dus niet enkel binnen zijn eigen bedrijf maar ook extern en dan enkel waar hij zelf een service levert. Dus geen reseller licentie. Ik hoop dat het wat duidelijk is

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dat is een normale licentie met wat extra omschreven rechten qua deployment rechten. Ik zou eens naar de licentietexten van Delphi packages, Visual Studio runtimes en andere redistributables kijken.

  3. #3
    Quote Originally Posted by pcoenen View Post
    ...waar de koper deze mag gebruiken...
    Definieer "koper". Koper van wat?
    Jouw programma (executable)?
    Of een component die jij gemaakt heeft zodat hij die kan gebruiken in zijn eigen programma?

    ...voor zijn eigen business, intern en extern. Dus niet enkel binnen zijn eigen bedrijf maar ook extern en dan enkel waar hij zelf een service levert.
    Definieer extern.
    Op zijn eigen computer/laptop?
    Of te installeren op een computer buiten zijn bedrijf bij een klant?

    Licentie-omschrijvingen zijn nogal uitgebreid om dit soort dingen allemaal goed te omschrijven.
    Aan mijn vragen hierboven zie je al dat alleen maar die termen die jij gebruikt op vele manieren te interpreteren zijn.

    Als het gewoon om normale software gaat dan kun je dus kijken naar andere software die jezelf gebruikt en wat voor licentie daarbij zit. Als de software is geïnstalleerd op een laptop dan heb ik ook nog nooit iets gezien in een licentie waarin staat dat het niet buiten je eigen business gebruikt mag worden (zolang het op die laptop staat).

  4. #4
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Dat is dus het woord dat ik zocht, redistribution. Bedankt Marcov

  5. #5
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    @rvk
    Van mijn programma dat hij kan gebruiken als tussenstap in zijn eigen software/service.

    Buiten zijn bedrijf en klanten van hem.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •