Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 27

Thread: Eerste versie

  1. #1

    Post NLDRichEdit

    Ik ben op internet opzoek geweest naar een goed en simpel RichEdit welke ondersteuning biedt voor een aantal zaken die ik mis in de standaard RichEdit. Helaas heb ik weinig kunnen vinden, dus dan zelf maar aan de slag.

    Ik heb als eerste ingebouwd dat deze URL highlighting ondersteund. Of ik dit helemaal correct heb gedaan weet ik niet.

    In de toekomst wil ik er eigenlijk ook images in kunnen stoppen. Deze moeten iig readonly zijn.

    Het doel waar ik het voor gebruik is een chat RichEdit maken met URL en smiley support.

    Helaas ben ik niet zo heel goed in dit soort dingen, daarom hoop ik er stiekem op dat iemand het verder ontwikkeld.
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    hey, heb je psycho's artikel al gelezen over smilies in een richedit? daar staat in hoe je dit kan inbouwen...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Ja, maar daar zitten een aantal nadelen aan verbonden.

    Ten eerste moet je de gehele RxLib installeren, niet iedereen heeft dat nodig.
    Ten tweede zijn die smilies die je erin stopt niet echt readonly, je kunt er van alles mee doen.

    Uiteindelijk wil ik het liefst naar een control zoals in MSN Messenger of Trillian tijdens het chatten.

  4. #4
    Registered User
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Enschede
    Posts
    7
    Hallo Jelmer,

    ik wil je even bedanken voor je RichEdit.
    Wij zijn op de zaak bezig met het maken van een adressenbeheer programma.

    Wanneer je op de INFO knop klikt krijg je een overzicht van de relatiegegevens en
    hierbij staan ook het email en internet adres.

    Zou het nou niet mooi zijn dat je vanuit dit overzicht gelijk naar de homepage van de relatie kunt gaan of een email kunt versturen.

    Collega Walter Heck zei dat op NLDelphi een component te vinden zou zijn die dit mogelijk maakt.

    Binnen 5 minuten werkte het.
    Daarvoor dank.

    Groet,
    Dennis
    I'tension BV
    You don't need eyes to see, you need vision. (faithless)

  5. #5
    Zeer leuk dit te horen. Succes ermee. Mocht je dingen zelf gaan aanpassen dan is dit geen probleem. Is het een verbetering waar iedereen wat aan heeft dan hoor ik het graag, kan ik hem hier plaatsen.

  6. #6
    is het misschien niet vet als ie HTML ondersteund?? Dus dat je HTML files in kan laden en ze dan kan wijzigen in WYSIWYG .. Eigenlijk gewoon files waar <B> <I> <U> <FONT> <CENTER> enz enz in zitten.. niet uitgebreide html.. gewoon simpele text editor

  7. #7
    Dat zou idd heel cool zijn. Maar dan moet je hem niet van RichEdit afleiden denk ik, maar alles zelf gaan schrijven. Kost je dus wel ff een paar zaterdagen (tenzij je baas het nodig heeft).

    Tot die tijd gebruik ik ThtmlLite (http://www.pbear.com/htmlviewers.html#thtmllite)

  8. #8
    die is brak.. net getest.. bagger ding.. zijn er geen betere.. die net zo lekker fijn werken als die richedit

  9. #9
    Ik weet niet precies wat je doel is...

  10. #10
    ik wil graag een simpele WYSIWYG editor in delphi...

    B , I , U, Left, Center, Right, Links toevoegen (moeten kleurtje hebben maar niet aanklikbaar), Images ... En dan de output naar HTML . en weer HTML in die editor zetten

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Tja, als je kijkt hoeveel moeite er al heeft gezeten in htmlLite. Dat ding is trouwens zeker niet brak, ik heb 'm HTML pagina's gevoederd in de tussentijd waar je U tegen zegt, HTML output van Word (de meester in het aanranden van HTML standaarden) die goed weer werden gegeven... het mist uiteraard de fijne details van de grote jongens, maar daar is het ook helemaal niet voor bedoeld, en evenmin als editor.


    Overigens is er al zoiets: TRichView. Geloof me, dat kost je echt niet "een paar zaterdagen". In een goeie HTML editor gaat zoveel tijd zitten dat ik helemaal begrijp waarom ze er geld voor vragen, en zelfs RTF naar HTML converten is een rotwerk wil je het goed doen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Twee (vriendelijk bedoelde!) opmerkingen:
    1. WYSIWYG editor: Twebbrowser. Die kun je in editmode zetten.
    2. RTF naar HTML conversie: daar is door Jedi aan gedacht.

  13. #13
    Wat bedoel je precies?

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Even wat commentaar: (ook vriendelijk bedoeld )

    1. Dan ben je afhankelijk van TWebBrowser en de geinstalleerde IE versie, dan kan je 't naar mijn idee geen "WYSIWYG HTML editor" meer noemen maar "een shell rond de IE editor waar je geen source van hebt". Ik hou niet van die afhankelijkheid (je kan zelf zo lastig dingen toevoegen), en voor zover ik weet zitten er nog wel wat haken en ogen aan...

    2. Die Jedi component is leuk, maar mist een hoop. De meest belangrijke is toch wel dat ie geen plaatjes ondersteunt. Daarnaast bevat de RichEdit zelf gewoonweg niet genoeg functionaliteit om HTML in te kunnen laden...

    RichEdit 3 heeft al meer Word-style-functionaliteit, maar deze wordt slechts met beperkte systemen meegeleverd, en in hoeverre deze te installeren is durf ik niet te zeggen...



    Kortom: leuke oplossingen voor simpel werk, maar wil je serieus een HTML editor maken in WYSIWYG modus dan is het wat mij betreft geen optie...
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    Metal Guerrilla Pray's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Geldrop
    Posts
    352
    Zolang je de images niet meetelt lijkt het me vrij makkelijk
    ~Past experience can never proof the future~

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDCalendar Versie History
    By eagle00789 in forum NLDCalendar
    Replies: 0
    Last Post: 20-Jul-04, 00:53
  2. DBGrid - eerste cell selecteren
    By Jelmer in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 01-Feb-04, 15:36
  3. DBlist pakt eerste regel niet
    By Jelmer in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 05-Jan-04, 15:44
  4. Kiezen upgrade versie Delphi6
    By Nekes in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 25-Nov-01, 21:07

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •