Results 1 to 14 of 14

Thread: Delphi 10.2 Tokyo nu beschikbaar

  1. #1

    Delphi 10.2 Tokyo nu beschikbaar

    Beste NLDelphi leden,

    Zojuist is de Delphi 10.2 Tokyo versie beschikbaar gekomen! Delphi ontwikkelaars met een actieve subscription kunnen de nieuwe versie downloaden via onderstaande link:
    http://altd.embarcadero.com/download...io10_2_esd.exe

    Alvast veel plezier met de nieuwe versie!

    Het Barnsten Team
    Last edited by Margreet; 22-Mar-17 at 17:43.

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Is er nog iets als de oude feature matrix voor deze release?

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Uiteindelijk zal ik wel weer wachten totdat mijn third party componenten geschikt zijn.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Uiteindelijk zal ik wel weer wachten totdat mijn third party componenten geschikt zijn.
    Same here. Al zijn dat er maar een drie tal.

  6. #6
    We zijn net over op Seattle, maar ooit lopen we wel in.

    Ik heb het versienummer even veranderd naar 10.2. Ik hoop dat dat goed is?
    1+1=b

  7. #7
    Veel nut om al over te stappen? Ik ben net gewend aan Berlin... en werk voor sommige code nog steeds in D2010

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Seattle hier, maar de code is nog geheel XE3 compatible (de andere licentie).

  9. #9
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Berlin update 2. Maar als Tokyo met dezelfde TP componenten kan werken ben ik gelukkig.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  10. #10
    Zo te zien bevat alleen de Enterprise Edition Linux ondersteuning.

    Daar baal ik best wel van (heb i.v.m. klant subscription Delphi Pro incl. mobile aangeschaft) aangezien mijn verwachting was dat dit ook wel in Pro ondersteund zou worden.

  11. #11
    Nee, het was al vrij vroeg bekend dat Linux ondersteuning alleen in Enterprise en hoger zou zitten.

    Naar mijn mening ook een foute beslissing want Enterprise zit toch echt in een andere prijscategorie.

    Andere optie... gewoon Delphi helemaal vergeten en voor Linux naar FPC/Lazarus overstappen als dat mogelijk is. Embarcadero prijst zichzelf met dit soort fratsen gewoon de markt uit, alsook met de serverondersteuning van Firedac die alleen in Enterprise+ zit.

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Andere optie... gewoon Delphi helemaal vergeten en voor Linux naar FPC/Lazarus overstappen als dat mogelijk is. Embarcadero prijst zichzelf met dit soort fratsen gewoon de markt uit, alsook met de serverondersteuning van Firedac die alleen in Enterprise+ zit.
    Een goede gedachte. Als de TP boeren er ook zo over denken, dan ben ik (bijna) om. Ik denk (weet wel zeker) dat als Lazarus het voor elkaar krijg om net zo als Delphi gebruik te kunnen maken van alleen gecompileerde units, Lazarus community meteen twee keer groter wordt als nu
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #13
    Als de IDE van Lazarus wat fijner zou werken (Delphi alike) dan zou ik sowieso voor nieuwe projecten (non Windows) dit gaan gebruiken.

    I.v.m. de investering in Delphi (IDE + componenten) is het zonde om het nu helemaal aan de kant te gooien.

  14. #14
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Wat beperkingen van de Delphi linux compiler http://blog.marcocantu.com/blog/2017...-compiler.html

    De Linux compiler is familie van de mobile compiler, niet van de kern Delphi compiler, en dat is evident:

    1. longword is 64-bit op Linux
    2. geen ansistring type. Wel is er een utf8string type en rawbytestring.
    3. geen shortstring (string[xx] type). Ik neem aan ook geen "openstring"
    4. Strings beginnen wel bij 1 (ander default dan mobile compilers)
    5. ARGH (*)


    Free Pascal is wel gemodeleerd naar de Delphi kern compiler. Longword is 32-bit maar niet echt een type dat gebruikt word op *nix. Voor equivalentie met C's long is er op alle targets "CTYPES.CLONG"

    (*) ook wel ARC genaamd.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •