Results 1 to 3 of 3

Thread: Authenticatie en SSL/TSL

  1. #1

    Authenticatie en SSL/TSL

    Zo - na lange tijd weer opgepakt (project waarvoor dat was bedoeld is afgeblazen maar nu is er wat aangekomen waer ik dit prima voor gebruiken kan).

    Volgende vraag - ik heb me al rot gezocht naar een eenduidig voorbeeld maar kan niets vinden - alles lijkt uit te gaan van forms maar dit wordt een service - en dan werkt dat niet..:
    * Hoe moet id de server instellen voor SSL/TLS (bij voorkeur 1.2: Ik heb al een en ander toegevoegd maar mis nog het een en ander, vermoed ik. Ben er wel achter gekomen dat er een certificate nodig lijkt te zijn. En een OnGetPassword routine - maar ik heb nergens iets gezien hoe dat eruit moet zien.
    * het is de bedoeling dat degene die een request instuurt dat zal een een applicatie moeten zijn) zich moet authenticeren. Een van de manieren is gebruik te maken van een certificaat wat vanuit de eigenaar va de server is geleverd aan de andere partij. waarbij de server dus controleert of die partij gerechtigd is om via de server te communiceren, dus als dat met TLS gecombineerd kan worden zou dat mooi zijn - maar hoe dat te realiseren? (anders hou ik het op TLS verkeer - dan is de URL immers versleuteld?)

    Dus als iemand hier een handreiking kan geven - zonder scherm-IO - is dat welkom.

  2. #2
    Authenticatie is al opgelost, en SSL zal wel lukken met als er maar een connectie gestart kan worden - als is het maar met een self-signed certificaat. Dat gaat dus wel lukken....

  3. #3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •