Results 1 to 6 of 6

Thread: Infomatie uitwisselen tussen YTWebbrowser en browser-plugin

  1. #1

    Infomatie uitwisselen tussen YTWebbrowser en browser-plugin

    Volgende probleem (Delphi2007):

    Mijn programma stuurt een webservice aan die mij een URL terug levert. Die kan ik op verschillende manieren gebruiken:
    * ShellExevute (url) -> start de webbrowser die de URL volgt en de betreffende pagina toont.
    * Tonen in TWebbrowser component -> navigeer naar de URL.

    De pagina achter de URL biedt de mogelijkheid om het document als PDF vast te leggen of af te drukken, maar dan moet er een plug-in zijn die kan worden aangeroepen. Omdat dat gekoppeld is aan de applicatie is er een TWebbrowser component toegevoegd, plus een browser-plugin die verder op zichzelf staat. De plugin krijgt bij aanroep via POSTDATA gegevens door waarin enige informatie staat die ik gebruik om de gegevens voorlopig op te slaan. Voorlopig - omdat de definitieve locatie NET iets anders is: de interne key in plaats van een 'human readable key' in POSTDATA. Met een database erbij zou het werkbaar zijn - maar die is er immers niet (en het is inefficient).

    De vraag is nu hoe ik die interne sleutel - nodig om het bestand op de juiste locatie op te slaan - kenbaar kan maken aan de plug-in.

    (De oorspronkelijke opzet: TWebbrowser-component in het programma zelf, met de plug-in - krijg ik niet gebouwd in het uiteindelijk (C++ gebaseerde) programma. Ik heb er nu een losse (Delphi) executable van gemaakt waaraan ik de gegvens wel kan doorgeven - maar daar zit ik met exact hetzelfde: Hoe krijgt de plug-in de beschikking over de gegevens?)

  2. #2
    Als ik mij niet vergis is de TWebbrowser een schil om internet explorer misschien dat dit je helpt op je zoektocht.

    p.s.

    Wat is de reden dat je en TWebbrowser gebruikt en bijvoorbeeld niet een Indy HTTP client?

  3. #3
    Indy HTTPclint volstaat niet omdat de gebruiker een actie moet kunnen initiëren vanuit de pagina die getoond wordt; Daarvoor zit ik vast aan een plug-in met een specifieke naam en met specifieke gegevens. Die mogelijkheid is er alleen als die plug-in bekend is in de browser - en dus is dat gekoppeld aan het programma.
    Last edited by WillemGrooters; 24-Apr-17 at 22:08.

  4. #4
    Oplossing is gevonden, niet zo simpel - vereist aanpassing naar TWebBrowser middels een .TLB waarin een en ander is vastgelegd (details niet meer helder voor de geest -te lang geleden). In delphi werkte dar prima - maar bouwen van de image (in C++...) weigerde een en ander te herkennen. Wacht dus tot we naar een nieuwe versie van Delphi overgaan zodat we C++ helemaal buiten de deur kunnen houden.

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik zou eens testen met de community edition voor dat je overgaat.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6
    kun je dit stukje niet beschikbaar maken in een dll zodat je c++ programma het gewoon kan gebruiken?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •