Results 1 to 9 of 9

Thread: JSON result Rest Service

  1. #1

    JSON result Rest Service

    Hallo hallo,

    Ben momenteel bezig met een koppeling naar de google geocoding API. Nu kwam ik erachter dat de structuur van de response niet constant is en dat verbaast me. Ik had verwacht dat het resultaat qua structuur altijd gelijk zou blijven(m.u.v. het aantal items in een list). Is dit normaal?

    Error Messages

    When the geocoder returns a status code other than OK, there may be an additional error_message field within the Geocoding response object. This field contains more detailed information about the reasons behind the given status code.
    En ook het element "partial_match" is niet altijd aanwezig.

  2. #2
    Json en xml hebben de mogelijkheid om bepaalde velden optioneel mee te geven. In de documentatie zou moeten staan om welke velden dat gaat.

    Dus er is geen "bepaalde" structuur behalve dan dat er een beschrijving moet zijn van alle mogelijke velden en welke verplicht zijn.

    Dus wat mis je of wat wijkt er in de structuur af?

  3. #3
    Wist niet van het bestaan van optionele velden af. Dacht omdat json afgeleid is van objecten er niet opeens een veld meer of minder zou zijn, maar die aanname is dus niet juist. Wat ik bij de Google geocoding mis is een error veld en een partial match veld.

  4. #4
    Als status OK is dan krijg je dus geen error_message.

    When the geocoder returns a status code other than OK, there may be an additional error_message field within the Geocoding response object.
    Er staat zelfs "there may be" dus zelfs als status niet OK is hoeft er nog niet eens een error_message te zijn (hoewel ik verwacht dat dat meestal wel zo zal zijn)

    If the geocoder finds a partial match for a component filter, the response will contain a partial_match field.
    Dus in geval er een partial match is zal er (altijd) een partial_match zijn. In het andere geval hoeft dat dus niet zo te zijn.

  5. #5
    Het is me helemaal duidelijk dank je wel!

    p.s. heb je toevallig ervaring met het opgeven van je creditcard bij google om meer API calls te kunnen maken. Als ik me registreer met creditcard kan ik gratis 150.000 requests maken i.p.v. , ben alleen een beetje huiverig om dit te doen.

  6. #6
    Geen ervaring met creditcard i.c.m. de API account. (Nooit >1000 api-calls per 24 uur nodig gehad) Maar Google heeft wel mijn creditcard voor de Play Store. Ze stellen ook heel duidelijk dat ze niets berekenen op de creditcard (ze gebruiken hem alleen ter verificatie). En Google is dan één van de partijen die ik daar wel op zou vertrouwen.

    Hoewel ze natuurlijk wel gehacked zouden kunnen worden maar dat lijkt me bij Google een hele kleine kans. En in dat geval hoor je eigenlijk geen creditcard te hebben want alle andere plaatsen waar je iets doet met je creditcard zijn onveiliger

  7. #7
    Ben meer bang dat ik per ongeluk moet gaan betalen voor bepaalde diensten, dan voor hacks

  8. #8
    Haha, ja. Gelukkig is Google er niet zo eentje die je op deze manier aan allerlei vage diensten probeert te helpen. Ik meen gelezen te hebben dat bij overschrijding van die 150.000 niet automatisch je creditcard berekend wordt maar dat je dan zelf bewust en betaling moet gaan doen. Maar ik weet verder niet of je creditcard aan je profiel gekoppeld wordt of dat deze alleen voor de api-dienst is.
    Ik geloof dat billing voor het project aangezet wordt dus moet je even zorgen dat er verder niets in het project staat waarvoor iets betekend kan worden.

    Denk je overigens zelf al snel over die 1.000 heen te gaan?

  9. #9
    Haha, ja. Gelukkig is Google er niet zo eentje die je op deze manier aan allerlei vage diensten probeert te helpen.
    Gelukkig, je hebt er van die bedrijven bij zitten die nogal "creatief" omgaan met dit soort identificatie systemen.

    Denk je overigens zelf al snel over die 1.000 heen te gaan?
    Gemiddeld genomen niet, maar in sommige etmalen wel. Zeker in de testfase is het makkelijk om wat meer speelruimte te hebben. 150.000 moet overigens wel genoeg zijn

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •