Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: Postcode Api

  1. #16
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Kan je niet gewoon http://www.geonames.org/postal-codes/ gebruiken over gewone http?

  2. #17
    Ik vrees dat je weleens gelijk kunt hebben met de "Server Name Indication" die hij mist. Hij zegt in het idHTTP component wel dat ik versie 10.6.2.5460 heb, maar ik betwijfel het aangezien ik geen breakpoints kan zetten in de sources.
    In mijn Packages zie ik wel "Indy 10 Core Design Time" en "Indy 10 Protocols Design Time" verwijzen naar de nieuwe BPL's die ik heb geïnstalleerd in C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\14.0\ Bpl, maar volgens mij pakt ie gewoon degene uit C:\Program Files (x86)\Embarcadero\Studio\14.0\bin
    ik durf ze daar niet te overschrijven want dan gaan een hoop andere componenten vervelend doen. Heeft iemand een link naar hoe het beste een nieuwe Indy te installeren zodanig dat je gemakkelijk terug kunt als iets niet werkt? In de gedownloade Indy10_5460.zip file staat wel een batch file, maar die gaat niet verder dan Delphi 2009 (FullD_2009)

  3. #18
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Kijk eens op deze site.

    In de .\Zip staat de laatste versie en de installer gaat tot Seattle
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	indy_inst.PNG 
Views:	156 
Size:	27.3 KB 
ID:	7778  
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  4. #19
    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Kijk eens op deze site.

    In de .\Zip staat de laatste versie en de installer gaat tot Seattle
    Je bedoelde waarschijnlijk "tot en met Berlin" want die zie ik daar toch echt bovenaan staan

  5. #20
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    :-) idd,je heb helemaal gelijk.
    De installers zijn wezelijk niet zo verschillend, 230 word 240 :-)
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  6. #21
    Maar dat is toch alleen voor C Builder? Fullc_Berlin? voor Delphi staat in die lijst t/m 2009
    @Wok: welke Delphi versie heb jij en heb je voor de installatie de standaard meegeleverde Indy-componenten geherinstalleerd en verwijderd?

    Groet,
    Bart.

  7. #22
    http://api.postcodedata.nl/v1/postcode/ werkt ook nog vooralsnog, maar sommige applicatie-gebruikers krijgen ook problemen met de laatste 'verplichte' Windows 10 Update (Socket error #10022 maar dat past niet binnen deze thread). Vandaar dat ik toch over zal moeten naar de nieuwste Indy versie.

  8. #23
    Je hebt gelijk. De batch files voor Delphi worden niet meer gemaakt. Je moet het vanuit de IDE installeren.

    > Which .bat to use for XE2?
    There isn't one. We stopped providing .BAT files for Delphi after D12, aka Delphi 2009 (C++ makes more sense to use .BAT files, which is why there are ..BAT files available for up-to-date versions of C+++Builder). Indy's project files can be compiled directly in the IDE instead.
    Zorg er eerst voor dat alles wat verwijst naar de oude Indy verwijderd wordt. Denk daarbij aan het weghalen van Indy in de "Components > Install Packages", het hernoemen of verwijderen van de oude .BPL en het weghalen van de PATH uit "Tools > Library > Browsing path" en enig andere plaats waar je nog een referentie kunt vinden. Restart Delphi en kijk of Indy weg is.

    Er kunnen nog dcu en source files staan in lib/win32/debug en release en source/indy10 maar de dcu's zouden denk ik overschreven moeten worden. (anders zou je alles met id*.dcu kunnen backuppen en verwijderen)

    Installeer daarna Indy volgens de aanwijzingen op
    http://www.indyproject.org/sockets/D...lation.en.aspx

  9. #24
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    ik haal m op met .svn
    en update het gewoon... ben ff niet thuis maar ik gok een van de laatste

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  10. #25
    Bedankt allen, het werkt nu in elk geval, alleen ik weet niet exact waarom. De Indy installatie lijkt nu gelukt want hij raakt nu de code gewoon bij debug-run. en de Postcode API gaat goed.
    ik had eerst verwijzingen in de Browsing path staan en die heb ik verhuisd naar Library path.
    Daarnaast had ik toch 'teveel' Indy dingen verwijderd, waardoor andere componenten de mist in gingen

    Name:  Indy.png
Views: 241
Size:  3.6 KB

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •