Results 1 to 11 of 11

Thread: Ervaring met KVK data overheid.io

  1. #1

    Ervaring met KVK data overheid.io

    Hallo hallo,

    Waar kan ik het beste KVK data (basis gegevens) vandaan halen. Ik kwam https://overheid.io/documentatie/kvk tegen? Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Is het legaal wat ze doen?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik zou zeggen: gewoon direct bij de KvK lijkt me het meest logisch, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
    Op zich is het "Openbare" data, dus juridisch zal het geen probleem zijn, denk/hoop ik.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Heb je ervaring bij de KVK? Ik vind het echt altijd kwalitatief uitermate teleurstellend als ik iets opvraag via mijn account (webinterface)

  4. #4
    wat wil je dan opvragen?

    Contactgegevens (NAW e.d.) die je voor bv je boekhouding nodig hebt werken perfect. Ik gebruik snelstart en onderdeel van dat pakket is dat je met een druk op de knop je adresgegevens kunt checken / invullen op basis van de kvk info.

    Je zou ook eens contact kunnen opnemen met Jeroen Ruijs van de dataminer B.V. Die heeft ook een volle dataset met jarenlange kvk info. Hij biedt dat aan in allerlei pakketten, maar is ook wel in voor een uitdaging. Is een hele aardige kerel dus ik zou hem gewoon eens bellen en voorleggen wat je zoekt. Ben er bijna zeker van dat hij je ook verder kan helpen.

  5. #5
    Contactgegevens (NAW e.d.) die je voor bv je boekhouding nodig hebt werken perfect. Ik gebruik snelstart en onderdeel van dat pakket is dat je met een druk op de knop je adresgegevens kunt checken / invullen op basis van de kvk info.
    Maar komt die data ook direct van de KVK of zit er nog een partij tussen?

    Heb alleen NAW nodig op dit moment.

  6. #6
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Maar komt die data ook direct van de KVK of zit er nog een partij tussen?

    Heb alleen NAW nodig op dit moment.
    ik gok dat Snelstart een eigen database ertussen heeft hangen, maar weet het niet zeker. De accounts waar ik het heb gebruikt leveren wel de actuele KvK data op. De kvk heeft een webservice waar jij als software man een abbo op kunt nemen. Je betaald een paar cent per bevraging en hoe groter het aantal hoe goedkoper het relatief is.

    https://www.kvk.nl/producten-bestell...r-dataservice/
    https://www.kvk.nl/producten-bestellen/kvk-api/

    overheid.io is een prive initiatief (anders dan de naam doet vermoeden). O.a. Stefan de Konink is daar actief mee. Zijn op zich slimme jongens die zich bezighouden met bigdata en zoektechnieken daarin. Zij scrapen allerlei openbare bronnen en vullen zo hun data aan.

    Jeroen Ruijs van de dataminer is een bedrijf die alle mutaties van KvK ontvangt (kun je een abbo opnemen). Hij heeft een vrij uitgebreid profiel en verwerkt die info in een eigen database. Jij kunt dan weer selecties afnemen bv alle schoonheidssalons in NL. Maar Jeroen is zelf ook best innovatief bezig met verschillende zaken, dus ik zou hem zeker eens bellen als je helder hebt wat je eigenlijk wilt.

  7. #7
    Waar het mij om in eerste instantie om gaat is actuele, complete en altijd beschikbare data (mijn ervaring met de KVK op dit vlak is dramatisch). Vervolgens is het ook wel fijn als de kosten gedrukt kunnen worden. overheid.io is een stuk goedkoper dan direct opvragen bij de KVK. (2500 calls voor 10€ vs 75€)

    overheid.io is een prive initiatief
    De naam is inderdaad wat misleidend, maar op de site zijn ze er wel open over.

  8. #8
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Waar het mij om in eerste instantie om gaat is actuele, complete en altijd beschikbare data (mijn ervaring met de KVK op dit vlak is dramatisch).
    Google API met JSON result lijkt mij altijd wel actueel.
    (komt van het bedrijf zelf)

    (maar daar hebben we het in een ander topic al eens over gehad)

  9. #9

    KVK data

    Hi Luigi,

    Probeer eens bij www.webservices.nl. Hier kan je diverse gegevens via een soap interface ophalen, ook KVKV gegevens.
    Prima partij, prijs vanaf 300 euro per jaar.

    Groet,

    Piet

    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Hallo hallo,

    Waar kan ik het beste KVK data (basis gegevens) vandaan halen. Ik kwam https://overheid.io/documentatie/kvk tegen? Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Is het legaal wat ze doen?

    Bij voorbaat dank!

  10. #10
    Prima partij, prijs vanaf 300 euro per jaar.
    Loopt dat niet snel uit de klauwen, aangezien je niet op de site kunt zien wat je krijgt voor die 300 euro?

  11. #11
    Wij hebben de API van openkvk.nl (overheid.io) nu een aantal weken live en we zien dat adresgegevens niet up-to-date zijn. Sommige adressen zijn al ruim een halfjaar geleden bij de officiële KvK gewijzigd.
    Op E-mails aan info@overheid.io hebben we nog geen antwoord gehad. Dus als je nog kunt kiezen, dan zou ik de officiële API van de KvK gebruiken.

    Indien iemand een ingang heeft bij overheid.io en mij in contact kan brengen met de juiste persoon, dan zou dat fantastisch zijn.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •